کم‌ تحرکی تهدیدکننده سلامت مردان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: کم تحرکی به شدت سلامت مردان را در شرایط کنونی و زندگی ماشینی فعلی تهدید می‌کند که باید در کاهش بیماری‌های غیرواگیر ورزش و تحرک بدنی مورد توجه قرار گیرد.

کم‌ تحرکی تهدیدکننده سلامت مردان

به گزارش ۸دی، «قدرت اخوان اکبری» در مراسم گرامیداشت هفته سلامت مردان در اردبیل اظهار کرد: اول اسفندماه به عنوان روز جهانی سلامت مردان نامگذاری شده که ضرورت دارد بیشترین آگاهی و اطلاع‌رسانی در حوزه ارتقای سلامت مردان به اشکال مختلف به انجام برسد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردان چندان رغبتی به مراقبت و مراجعه به پزشکان برای چکاپ سلامتی خود ندارند، خاطرنشان کرد: به دلیل برخی بی‌توجهی‌ها به حفظ سلامتی در بین آقایان ما شاهد رخداد مرگ زودرس در مردان هستیم که به دلیل حوادث رانندگی، بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته و سقوط از ارتفاع تعداد زیادی از مردان جان خود را از دست داده و یا به مرگ زودرس گرفتار می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل این اتفاقات ناگوار را زمینه‌ساز کاهش نیروی کار در جامعه و خلا به وجود آمده در این زمینه دانست و افزود: سازمان بهداشت جهانی برای بها دادن به سلامت مردان هفته اول اسفند ماه را هفته سلامت مردان نامگذاری کرده تا در یک پویش همگانی حساس‌سازی گروه‌های هدف با اولویت تامین سلامت مردان به انجام برسد.

اخوان اکبری اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی طرح‌های خوبی را در کنترل، مراقبت و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها، کنترل فشار خون، دیابت و بیماری‌ها و مشکلات روانی انجام می‌دهد که قطعا مشارکت بالای مردان می‌تواند سلامت آنها را تضمین کند.

وی شعار هفته پویش سلامت مردان را ورزش کلید طلایی سلامت مردان اعلام کرد و افزود: برخی کم تحرکی‌ها و عدم مراقبت‌های اولیه سبب می‌شود تا مردان به مرگ زودرسی دچار شوند که آثار و تبعات این امر نگرانی‌هایی را در جامعه تشدید می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ضرورت حساس‌سازی افراد جامعه به ویژه مردان و خانواده‌ها را در انجام مراقبت‌های بیشتر یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما برای آگاهسازی در این زمینه در این هفته نسبت به نصب و ارسال پوستر و بنرها و برگزاری نشست‌های عمومی و دایر کردن پایگاه‌های سنجش سلامت مردا و همچنین راه‌اندازی سفیرهای سلامت مردان در مناطق مختلف استان به همراه برگزاری همایش‌های پیاده‌روی و برنامه‌های ورزشی اقدام کردیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه