دیگر کپی کارت ملی و شناسنامه لازم نیست

سید سلمان سامانی گفت: با توجه به اجرای موفق طرح حذف کپی کارت ملی و شناسنامه برای انجام امور اداری، این طرح به مرور در تمامی دستگاه های دولتی و بانک ها به اجرا گذاشته خواهد شد.

دیگر کپی کارت ملی و شناسنامه لازم نیست

به گزارش ۸دی، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور از حذف کپی کارت ملی و شناسنامه برای ارائه خدمات به مردم در دستگاههای دولتی در ۳ استان سمنان، قم و خوزستان خبرداد و گفت: این پروژه با محوریت وزارت کشور در این ۳ استان‌ به صورت پایلوت در حال اجرا است و با توجه به دریافت بازخورد از اجرای موفق این طرح، اجرای آن در سراسر کشور و تمامی دستگاه های دولتی و بانک ها و …. به مرور به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی در ادامه افزود: با اجرای این پروژه علاوه بر سهولت در خدمت رسانی به مردم صرفه جویی قابل توجهی در زمینه حفظ محیط زیست و مشخصا استفاده از کاغذ انجام می شود.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: همانگونه که مطلع هستید سالیانه میلیونها برگ فتوکپی از شناسنامه و کارت ملی از مردم دریافت می گردد که هم تهیه این ها و هم نگهداری و امحای شان هزینه های زیادی دارد که با اجرای این طرح و با استعلام برخط هویت خدمت گیرندگان هزینه های مردم و دستگاه ها به شدت کاهش پیدا می کنند.

سامانی با بیان اینکه اهتمام مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور و سازمان ثبت احوال اجرای طرح های کاربردی در جهت کاهش هزینه های مردم است، اضافه کرد: این مزایا در کنار فواید زیست محیطی ناشی از کاهش مصرف کاغذ پروژه را از اهمیت بالایی برخوردار می کند.

وی یادآور شد: هم اکنون تمامی دستگاه دولتی، بانک و برخی نهادهای عمومی و خصوصی به صورت برخط امکان احراز هویت خدمت گیرنده را از پایگاه ثبت احوال دارند و اغلب آنان هم اکنون از این سرویس استفاده می‌کنند به گونه ای که در حال حاضر این خدمت در بیش از ۲۰۰ هزار نقطه برقرار بوده و بر اساس نیاز قابل تعمیم به تمامی دستگاهها ، مناطق و استانها ی متقاضی می‌باشد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه