مردم ولایی گیلان حضور چشمگیری در شلمچه دارند/ حضور روزانه ۲۰ هزار زائر در شلمچه

مسئول یادمان شهدای شلمچه، به حضور پرشور گیلانی ها در بازدید از شلمچه اشاره کرد و گفت: مردم گیلان مردمانی ولایی هستند و حضوری پررنگ و با بصیرت در بازید از مناطق عملیاتی بویژه شلمچه دارند.

مردم ولایی گیلان حضور چشمگیری در شلمچه دارند/ حضور روزانه ۲۰ هزار زائر در شلمچه

عبدالامیر عریضابی، در گفتگو با خبرنگار اعزامی ۸دی نیوز به مناطق عملیاتی جنوب اظهار کرد: ساخت یادمان شهدای شلمچه پس از بازدید رهبر معظم انقلاب در سال ۷۸ توسط آستان قدس رضوی آغاز و در سال ۸۳ به بهره برداری رسید.

وی افزود: به دلیل انجام ۸ عملیات بزرگ در شلمچه این منطقه به نسبت مقایسه با سایر یادمان های مناطق عملیاتی جنوب  مورد زائران راهیان نور قرار گرفته است.shalamche00002

این مسئول با بیان اینکه روزانه ۲۰ هزار نفر زائر در روزهای پایانی سال از یادمان شهدای شلمچه بازدید می کنند، پیش بینی کرد: این آمار در ایام تعطیلات نوروز آتی به ۵۰ هزار زائر خواهد رسید.

وی ادامه داد: برابر آخرین آمار اعلام شده بیش از ۴ میلیون زائر در سال ۹۲ از یادمان شهدای شلمچه بازدید به عمل آورده اند.

عریضابی، برگزاری اردوهای راهیان نور را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم دانست و متذکر شد: زائران راهیان نور ایستادگی، ولایت پذیری و مقاومت را به عینه لمس می کنند.

  • شهیدی که پس از ۳۸ ساعت زنده شد

وی با بیان روایتی از کرامات شهدای شلمچه، ابراز کرد: روایتی دارم از حاج قاسم قمی( عکس رزمندگان از چپ نفر سوم) که به شهید زنده معروف است، ایشان در عملیات والفجر ۸ به شهادت می رسند و بدنشان ۳۸ ساعت در سردخانه نگهداری می شودف موقع انتقال پیکر برای تدفین ایشان زنده می شود.

حاج آقای قمی سال ۹۱ بود که برای بازدید از مناطق عملیاتی به شلمچه می آیند و بعد از مدتی به دلیل جانباز شیمیایی بودن دچار عارضه می شوند که دکترها درمانی را برای دردش نمی یابند و ایشان بوسیله برانکارد به منزل هدایت می شود.

ایشان نقل می کرد که ناگاه توسل پیداکردم به شهدای شلمچه که شفای من را بگیرند و در عالم خواب یک پیرمرد ۶۰ ساله و ۷ جوان زیر بیست سال به سراغم می آیند و می گویند حاج قاسم پاشو شفاتو گرفتیم.

آقای قمی از خواب بیدار می شود و فردای آن روز به دکتر می رود و پس از معاینه هیچ نشانی از بیماری در ایشان یافت نمی شود.

IMG_1155

  • گیلانی ها مردمی با بصیرت هستند

مسئول یادمان شهدای شلمچه، به حضور پرشور گیلانی ها در بازدید از شلمچه اشاره کرد و گفت: مردم گیلان مردمانی ولایی هستند و حضوری پررنگ و با بصیرت در بازید از مناطق عملیاتی بویژه شلمچه دارند.

وی، اجرای منسجم برنامه های فرهنگی، مدیریت و توجه به مقام شامخ شهید و شهادت را از دیگر ویژه گیهای مردم گیلان در بازدید از یادمان شلمچه عنوان نمود.

عریضابی برپایی سنگر مجازی سپاه قدس گیلان را نیز یکی از دیگر از حرکت های منحصر بفرد و قابل توجه زائران برشمرد و بیان کرد: سنگر مجازی سپاه قدس گیلان برای دومین باز است که در شلمچه استقرار می یابد و خدمات مجازی به زائرین ارائه می کند.

وی با بیان اینکه، ارائه مطالب فرهنگی و تامین و تغذیه فرهنگی زائرین از اهم اقداماتی است که سپاه گیلان در این راستا گام برداشته است، یادآورشد: استقبال زائران از این سنگر چشمگیر و قابل توجه است.

  • برگزاری ویژه برنامه تحویل سال

مسئول یادمان شهدای شلمچه از برگزاری ویژه برنامه تحویل سال خبر داد و گفت: این مراسم از ساعت ۱۹ فردا با سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی از اساتید برجسته دانشگاه و با مداحی حاج مهدی سلحشور در یادمان شهدای شلمچه برگزار می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه