دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد:

مذاکرات آموزش و پرورش با مجلس در خصوص تغییر آغاز سال تحصیلی

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه از تعطیلات مدارس به دلیل آلودگی هوا استقبال نمی‌کنیم، گفت: مذاکراتی با مجلس در خصوص تغییر زمان آغاز سال تحصیلی داشته‌ایم و این مذاکرات ادامه دارد.

مذاکرات آموزش و پرورش با مجلس در خصوص تغییر آغاز سال تحصیلی

به گزارش ۸دی، مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص «اجرای سند تحول آموزش و پرورش»، اظهار داشت: ۳۰ درصد سند تحول اجرا شده است و در حال حاضر در مرحله ایجاد زیر ساخت‌های سند هستیم.

وی ادامه داد: باید معلمان توانمند را تربیت کنیم که پایه آن با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان آغاز شد تا خروجی این دانشگاه متناسب با این سند باشد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تغییر دادن ساختمان‌ها و فضای آموزشی و ضوابط برای اجرای سند تحول، زمان بَر است و باید یکایک این زیر ساخت‌ها فراهم شود؛ضمن اینکه سند تحول تا ۱۴۰۴ جا دارد عملیاتی شود.

نوید ادهم در خصوص «طرح تعطیلات زمستانی مدارس»، بیان داشت: از تعطیلات مدارس به دلیل آلودگی هوا استقبال نمی‌کنیم و احساس می‌کنیم به شرایط علمی و تربیتی دانش‌آموزان آسیب می‌رساند.

وی تصریح کرد: دو درخواست داریم؛ یکی اینکه مسئولان مربوطه برای حل مشکلات آلودگی هوا تدابیری اتخاذ کنند و دوم اینکه مجلس به ما اجازه دهد تقویم آموزشی را بازخوانی کنیم و بتوانیم از فرصت شهریور ماه برای جبران این تعطیلات ناخواسته استفاده کنیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه آغاز مهر زمان آغاز مدارس و آخر اردیبهشت ماه، پایان فعالیت مدارس است، تعطیلات زمستانی معنا ندارد.

نوید ادهم متذکر شد: اگر مجلس روزی اجازه دهد آغاز سال تحصیلی برای نمونه از اول، ۵، ۱۰ یا ۲۰ شهریور باشد، مجالی پیدا می‌کنیم تا تعطیلات زمستانی داشته باشیم.

وی افزود: با مجلس در این خصوص مذاکراتی داشته‌ایم و این مذاکرات ادامه دارد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه