فرمانداران باید با نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و مردم تعامل داشته باشند

استاندار گیلان با بیان اینکه فرماندار باید تجلی قدرت دولت در شهرستانها باشد گفت: نمایندگان عالی دولت در شهرستانها با تعامل و تدبیر با نمایندگان سایرقوا و ائمه ی جمعه در جهت ارتقاء معیشت مردم ، کاهش بیکاری و توسعه منطقه ای تلاش کنند.

فرمانداران باید با نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و مردم تعامل داشته باشند

به گزارش ۸دی نیوز، محمد علی نجفی در نشست با فرماندارن که معاونان وی نیز حضور داشتند با بیان اینکه در انتخاب فرمانداران بانگاه به درون ، نیروهایی با اندیشه های مختلف که بتوانند در چارچوب مشی دولت تدبیر و امید در شهرستانها برای ارتقای میشعت  مردم ، ایجاد اشتغال و توسعه فعالیت کنند منصوب شده اند گفت : بنده فرهنگ را اساس کار هرجامعه ای می دانم اما اگر درکوتاه مدت به اشتغال بصورت اولویت اساسی نپردازیم ضربات سهمگین بربخش های مختلف استان وارد می شود .

نجفی با تأکید براینکه فرمانداران باید تجلی قدرت دولت در شهرستانها باشند تأکید کرد : نمایندگان عالی دولت در شهرستانها باید با تدبیر و تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ائمه ی جمعه و مردم در تصمیم گیری هایشان براساس نگاه دولت تدبیر و امید عمل کنند .

وی افزود : فرمانداران باید ضمن احترام متقابل در کارها با آرامش ، همیاری و همکاری همه ی نیروهای تأثیرگذار بستر توسعه را فراهم کنند .

وی باتأکید دوباره به اینکه اساس کار ماباید اشتغال و توسعه و فراهم کردن شرایط سرمایه گذاری بخش خصوصی باشد گفت : در بحث حمایت از سرمایه گذاری نباید شعاری عمل کنیم و در این زمینه  با کسی تعارف نداشته باشیم .

 استاندار گیلان با بیان اینکه بقای نظام مهمتر از وجود ما است گفت : مردم از ما جزء راستی ، درستی ، صداقت و پاکدستی انتظار دیگری ندارند ، چرا باید به مردم دروغ بگوییم و در خدمت به آنان نبایدباکسی تعارف داشت .

نجفی در بخش دیگری از سخنانش به تورم بالا و همراه با رکود و تحریم های سنگین در آغاز فعالیت دولت اشاره کرد و گفت : باتوجه به هدایت های عالمانه ی رهبر معظم انقلاب و تدابیر دکتر روحانی با تجارب گرانبهایی که در موضوع سیاست خارجی دارند و تلاشهای وزارت خارجه امیدواریم گفتمان نظام در مذاکرات هسته ای پیروز شود تا بخشی از مشکلات کاهش یابد .

وی تأکید کرد : البته همواره گروههای تندروها در آمریکا و صهیونیست ها مانع کار هستند و به دنبال تحریم های بیشتر علیه کشورمان هستند .

نجفی ادامه داد : اگر چه دولت به دنبال تعامل به دنیا ورفع مشکلات خارجی است اما نگاه و تکیه ما به کشورهای خارجی نیست بلکه برآرمان ها و سیاست های اقتصاد مقاومتی   است .

نماینده ی عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی امید جدیدی برای دولت تدبیر و امید بود گفت : شرایط اقتصادی کشور نیاز به فضای جدیدی داشت که خوشبختانه همانگونه که همیشه رهبر معظم انقلاب در تنگناها وارد عمل می شوند اینبار نیز راه جدیدی را گشودند .

نجفی تأکید کرد : دولت به جد دنبال اجرای همه جانبه و دقیق این سیاست ها است که  به توان داخلی برای شکوفایی درهمه ی عرصه ها نگاه دارد .

استاندار گیلان در ادامه به مسائل و مشکلات استان در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت : بخشی از اشتغال مشکلات در سالهای گذشته بخاطرمشکلات برنج ، چای ، ابریشم ، مرکبات ، زیتون ، فندوق و بادام بوده است .

نجفی از فرمانداران خواست در تقویت زیربناهای کشاورزی بکوشند و به بحث کم آبی نیز اشاره کرد و گفت : فرمانداران با همکاری آب منطقه ای و جهاد کشاورزی شخم اول را سرعت دهند چرا که اگر شخم اول بصورت همزمان با استفاده از آبهای سطحی نزولات جوی باشد ۱۵ تا ۲۰ درصد در مصرف آب سد صرفه جویی می شود .

وی به نشست های خود با فرش بافان و هنرمندان صنایع دستی اشاره کرد وگفت : باید بحث اشتغال خانگی جدی گرفته شود چرا که این پتانسیل در استان به خوبی وجود دارد تا با استفاده از آن بتوانیم بخش زیادی از بیکاری را کاهش دهیم .

دکتر نجفی توجه به حفظ محیط زیست و توسعه ی گردشگری را از وظایف دیگر فرمانداران برشمرد و خاطرنشان کرد : بحث اجرای طرح مسیر سبز ، ساحل پاک نباید حالت نمادین داشته باشد و فرمانداران در این زمینه اهتمام لازم را داشته باشند .

استاندار گیلان از فرماندارن خواست دراین زمینه حتما” از توان شهرداری ها به خوبی استفاده شود .

وی به در پیش بودن اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیز اشاره کرد و گفت : دولت مصمم است براساس تکلیف قانونی سهم بخش صنعت و تولید و اشتغال و بهداشت و درمان را در هدفمندی یارانه ها بپردازد از اینرو این مرحله را سال آینده آغاز می کند .

نجفی افزود : فرمانداران با همدلی و همیاری فضارا برای اجرای مناسب مرحله ی دوم هدفمندی یارانه ها فراهم کنند تا مشکلات مرحله ی اول پیش نیاید .

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش به فرمانداران تأکید کرد : جلسات شورای اداری ، اشتغال و برنامه ریزی ، تأمین  ، و کار گروه هایی که بیشتر مدیران شهرستانی در آن هستند را عصرها برگزار کنند تا درصبح وقت بیشتری برای مراجعات مردم و انجام امور داشته باشند .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه