مسکن مهر برای تأمین خدمات پایدار چقدر اعتبار نیاز دارد؟

وزیر نیرو از نیاز ۴۱۰۰ میلیارد تومانی برای تأمین خدمات پایدار در مسکن مهر خبر داد و گفت: تأمین آب شرب مسکن مهر به طور جدی پیگیری می‌شود.

مسکن مهر برای تأمین خدمات پایدار چقدر اعتبار نیاز دارد؟

به گزارش ۸دی، رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز در مراسم کلنگ‌زنی خط انتقال آب از روستای کلان به پردیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تأمین آب شرب پردیس و مسکن های مهر به طور جدی در وزارت نیرو پیگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: ۲ میلیون و ۳۳۲ هزار واحد مسکن مهر در کشور وجود دارد که تا سال ۹۲ و ابتدای دولت یازدهم، وزارت نیرو خدمات لازم را برای ۹۰۲ هزار واحد مسکن مهر فراهم کرده بود و برای این کار بالغ بر ۵۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وزیر نیرو اضافه کرد: از سال ۹۲ تاکنون، علاوه بر ۹۰۲ هزار واحد مسکن مهر، بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی بهره‌مند شدند که در کل ۲ میلیون ۲۰۷ هزار واحد مسکن مهر از خدمات وزارت نیرو برخوردار شدند.

اردکانیان افزود: در این فاصله، ۵۶ درصد کل مسکن مهر در کمتر از پنج سال از این خدمات با یک هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان هزینه بهره‌مند شدند که ۹۵ درصد واحدها این خدمات را در اختیار دارند و پنج درصد باقی در حال انجام است.

وی ادامه داد: علاوه انشعابات، خدمات پایدار شامل تصفیه‌خانه کامل آب، تصفیه‌خانه فاضلاب، پست‌های فشار قوی و… اعتبارات بیشتری نیاز است که مبلغی بالغ بر چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تأمین خدمات پایدار نیاز است.

وزیر نیرو ادامه داد: فارغ از اینکه آب آشامیدنی با چه سختی‌هایی تهیه می‌شود، از آب‌های زیرزمینی، سطحی، قیمت تمام‌شده و حتی استفاده از آب بطری در مواقع سخت و اضطراری، اولین منبع برای صنعت و کشاورزی پساب است.

اردکانیان اضافه کرد: کشورمان در حال حاضر، بیش از ۶ میلیارد مترمکعب آب مصرفی در بخش‌های شرب و بهداشتی دارد که از این مقدار، چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب آن پساب تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: امروزه در ادبیات مربوط به منابع زیست‌محیطی دنیا، کلمه پساب و فاضلاب در حال حذف شدن است؛ اما این ماده نیز به‌عنوان آب و با رنگ مختلف استفاده می‌شود.

وزیر نیرو مطرح کرد: امروز ۲۰ میلیون هکتار اراضی کشاورزی در دنیا با پساب آبیاری می‌شود که در برخی نقاط شیوه‌های مطمئنی نیست و مشکلاتی را ایجاد کرده؛ اما برنامه دنیای بدون گرسنه که جزو اهداف توسعه پایدار و استفاده جدی‌تر از پساب است؛ زیرا عدم استفاده از پساب موجب آلوده‌تر کردن منابع محدود آب شیرین دنیا هم می‌شود.

اردکانیان در پایان عنوان کرد: در چنین شرایطی، پردیس برای ما فرصتی است که سرمایه‌گذاری‌هایی را در زمینه فاضلاب و برداشت پساب انجام دهیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه