قیمت نفت کاهش یافت

امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت ۵۲ سنت کاهش یافت و بشکه‌ای ۶۴ دلار و ۹ سنت معامله شد.

قیمت نفت کاهش یافت

به گزارش۸دی، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با ۵۲ سنت کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت ۶۴ دلار و ۹۰ سنت به فروش رفت. نفت وست‌تگزاس آمریکا هم کاهش ۵۷ سنتی را تجربه کرد و بشکه‌ای ۶۱ دلار و ۱۱ سنت معامله شد.

بر اساس این گزارش، بنزین در بازارهای جهانی کاهش ۱.۱۵ دلار داشت و گالنی ۱۷۴ دلار و ۵۸ سنت معامله شد، نفت کوره هم کاهش ۵۲ سنتی را تجربه کرد اما گازوئیل قیمت ثابتی داشت.

به گزارش رویترز، امروز افزایش قیمت دلار عاملی برای پایین آمدن قیمت نفت در بازارهای جهانی شد، ارزش دلار در برابر سبدی دیگر از سایر ارزها بالا رفت و به بیشترین میزان یک هفته گذشته رسید. افزایش ارزش دلار قیمت طلای سیاه را برای خریداران با دیگر ارزها گران‌تر می‌سازد بنابراین تقاضا کاهش یافت و به دنبال آن قیمت پایین می‌آید.

البته عامل دومی هم برای کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی بود و آن احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا است. پس از بررسی پیش‌نویس اجلاس قبلی فدرال‌رزرو در آمریکا مسئولان این کشور به این نتیجه رسیدند که افزایش نرخ بهره همانند روند قبلی ادامه یابد. همین مسأله باعث شد تا سرمایه‌گذاران این بخش برای سرمایه‌گذاری دست نگه دارند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه