نوبخت: بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بیکار در کشور داریم

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه گفت: هنوز ما بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بیکار در کشور داریم. چه باید انجام داد؟

نوبخت: بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بیکار در کشور داریم

به گزارش ۸دی، محمد باقر نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه عصر امروز(پنج‌شنبه ۳ اسفند) در همایش کانون فرهنگیان و همایش سالانه استان تهران اعتدال و توسعه، گفت: امروز این جا هستم تا مشکلات شما را بشنوم و از شما توقع دارم که من را کمک کنید.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه، اظهار داشت: اگر آن پیگیری و مقاومت شما نبود، مشخص نبود که ما امروز مسئولیت قوه مجریه را بر عهده بگیریم. دولت در حال حاضر حزب اعتدال و توسعه نیست و ما از کسانی که در سپهر سیاسی ایران ستاره بودند دعوت کردیم، دولت با همکاری جریان اصلاحات و اعتدال شکل گرفت.

نوبخت در ادامه افزود: دولت با عقبه مردمی شکل گرفته است و در۲۹ اردیبهشت ماه، مردم در صفوف طولانی قرار گرفتند و رای دادند. در دیگر کشورهای جهان که رأی گیری بود همه دیدند همان فردی از صندوق بیرون آمد که داخل کشور انتخاب شده بود لذا هیچ شائبه‌ای در انتخابات وجود نداشت اما در مواردی با رفتارهای پوپولیستی توانستند رای مردم کسب کنند.

وی تاکید کرد: یک اتاق فکر لازم است و باید عقبه تشکیلاتی داشته باشیم؛ این دولت از حمایت مردمی برخوردار است و من به عنوان جزیی از دولت از تشکیلات حزبی برای کمک به دولت استفاده می‌کنم. از ما توقع دارند که کمک شان کنیم و به حق است، مطالبات زیاد است مثلا در مورد خشکسالی سال آینده انتظار است که ما راه حل پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: من به عنوان یک فرد مگر چقدر توانایی فکری دارم؟ درست است که سمت سازمانی دارم اما این حزب است که به دولت کمک می‌کند.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با اشاره به روند بررسی بودجه سال ۹۷در مجلس شورای اسلامی گفت: سال ۹۲ که ما دولت را تحویل گرفتیم بودجه ۲۱۰ هزار میلیارد تومان بود و امروز بودجه ۳۴۶ هزار میلیارد تومان است. بودجه در طی این سال‌ها ۶۵ درصد افزایش پیدا کرده‌ است.

وی ادامه داد: درآمد نفتی ما تقلیل کرده است و بودجه در مقایسه با چهار سال قبل نصف شده است اما بودجه آموزش و پروش از ۱۴ هزار میلیارد تومان به ۳۲ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه خاطر نشان کرد: دو برابر کردن حقوق فرهنگیان عدد بسیار ناچیزی است و ما هم خودمان می دانیم. ما رشد منفی ۷ درصدی اقتصاد داشتیم که به اعتقاد تمام جهان به ۶ درصد رساندیم اما کجا رفاه تامین کرده‌ایم؟ هنوز ما بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بیکار در کشور داریم. چه باید انجام داد؟

وی افزود: متاسفانه نتوانسته‌ام برای اعضای حزب وقت بگذارم زیرا زیر آوار کارها و مشکلات مانده‌ام لذا از شما عزیزان می‌خواهم من را کمک کنید. خوشبختانه در مجلس یک کانون اعتدالی داریم که ما را کمک می‌کنند همچنین احزاب باید ما را کمک کنند حتی احزاب منتقد به ما کمک کنند و نظرشان را بگویند. ما باید انتقاد احزاب منتقد را به رسمیت بشناسیم.

سخنگوی دولت دوازدهم اظهار داشت: بله درست است که احزاب منتقد می‌خواستند که این دولت سر کار نیاید و می‌خواستند دولت مورد نظرشان سرکار بیاید. این‌ها جای خودش اما کمک کردن به دولت جای خود را دارد.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه، گفت: تصمیم داریم سال آینده سیاستی که رییس جمهور برای کاهش فقر مطلق اعلام کرد اجرایی کنیم، قصد داریم یک میلیون و۳۳۳ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم و ۸۴۶ هزار نفر را وارد بازار کار کنیم.

وی در پایان گفت: قصد داریم بافت‌های فرسوده و ناوگان شهری را هم نوسازی کنیم.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه