رئیس سازمان چای کشور:

بیمه خشکسالی چایکاران شمالی به‌زودی پرداخت می‌شود

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به زمان پرداخت بیمه خشکسالی سال زراعی ۹۶-۹۵ چایکاران گفت: بلافاصله پس از تامین اعتبارات لازم نسبت به پرداخت بیمه خشکسالی اقدام می‌شود.

بیمه خشکسالی چایکاران شمالی به‌زودی پرداخت می‌شود

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: سازمان چای گزارشات خود را به‌همراه درصدهای تعیین شده جهت دریافت بیمه خشکسالی سال زراعی ۹۶-۹۵ ارائه داده که با تامین اعتبار لازم از طریق صندوق بانک کشاورزی پرداخت می‌شود.

روزبهان ابراز داشت: در حال حاضر کشاورزان چایکار شمالی جهت بیمه محصول خود برای سال زراعی ۹۶-۹۷ در دو بخش بیمه‌ سنگین و بیمه سبک اقدام کرده‌اند و در حال تکمیل مدارک خود در زمان تعیین شده برای این کار هستند.

رئیس سازمان چای کشور افزود: تفاهم‌نامه اجرای طرح بیمه فراگیر محصول چای بین سازمان چای کشور، صندوق حمایت از توسعه صنعت چای و اتحادیه چایکاران غنچه شمال منعقد شده و با کامل شدن مراحل کار، اجرای طرح بلافاصله آغاز می‌شود.

وی درباره آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران نیز خاطرنشان کرد: یک میلیارد و ۲۹۶ میلیون تومان در چند روز گذشته به حساب چایکاران شمالی واریز شده است و با این روند کنونی مابقی مطالبات معوقه نیز به‌زودی پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور عنوان کرد: با احتساب این مبلغی که در چند روز گذشته به حساب چایکاران شمالی واریز شده تاکنون در مجموع نسبت به پرداخت ۱۸۱ میلیارد و ۹۴۲ میلیون تومان از مطالبات معوقه کشاورزان چایکار اقدام شده است.

 استان گیلان با ۹۴ درصد کل تولید کشور، ده‌ها هزار نفر کشاورز چایکار،‌ دست‌اندرکاران  فعال در صنعت چایسازی و ناوگان حمل و نقلی که از راه این صنعت ارتزاق می‌کنند سهم عمده‌ای در صنعت چای کشور و تولید این محصول در شمال کشور دارند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه