دولت فعلی مانند دوران هاشمی نقد را بر نمی‌تابد/ اگر با وزیر ارشاد معامله می‌کردم توقیف نمی‌شدیم

این اقدامات نشان می دهد که لبیک آقای جنتی به هشدار رهبر انقلاب درباره دغدغه های فرهنگی، ظاهری و برای فرار از فشار افکار عمومی و دلسوزان انقلاب بوده است.

دولت فعلی مانند دوران هاشمی نقد را بر نمی‌تابد/ اگر با وزیر ارشاد معامله می‌کردم توقیف نمی‌شدیم

به گزارش ۸دی نیوز، ۲۳ اسفندماه، خبر توقیف هفته‌نامه ۹ دی و سایت جهان‌نیوز در برخی رسانه‌ها منتشر شد که “علاء‌الدین ظهوریان” دبیر هیئت نظارت بر مطبوعات اعلام کرد: این اخبار صحت ندارد ؛البته اگر لازم باشد هیئت نظارت هماهنگی‌های لازم رادر جلسات تشکیل شده انجام می‌دهد و رأی خود را یا به صورت تلفنی و در جلسه غیرحضوری به اطلاع می‌رساند. اما بر خلاف اظهارات مقامات دولتی مبنی بر شایعه و دروغ بودن خبر توقیف این رسانه‌ها، ظهر امروز، اخبار منتشرشده حاکی از توقیف نشریه ۹ دی بنابر حکم هیئت نظارت بر مطبوعات بود.

پیش از آن نیز به نقل از معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، توقیف ٩ دی را تکذیب شده بود اما بر خلاف اظهارات مقامات دولت مبنی بر شایعه و دروغ بودن خبر توقیف رسانه های انقلابی، ظهر امروز، اخبار منتشر شده حاکی از توقیف نشریه ۹ دی بنابر حکم هیئت نظارت بر مطبوعات بود.

در همین راستا، گفتگویی داشتیم با حجت الاسلام و المسلمین رسایی، مدیر مسؤول نشریه ۹ دی و نماینده مجلس شورای اسلامی.

مدیر مسؤول ۹ دی درباره توقیف این نشریه به خبرنگار مشرق گفت: دولت یازدهم متاسفانه در بزنگاه‌های مختلف نشان داده که به شعارهای خودش پایبند نیست، از یک طرف رئیس جمهور میگوید ما از نقد استقبال میکنیم و از طرف دیگر، منتقدین را کم سواد می نامد. از یک طرف نسبت به توقیف رسانه های توهین کننده به مقدسات “واویلا چرا توقیف” سر می دهد ولی خودش رسانه های منتقد دولت را توقیف می کند! و شاید این دولت تنها دولتی است که شعارهای خودش را به سخره گرفته.

به رغم اینکه دولت ادعا می‌کند به مبانی و اصول توجه دارد، شاهد هستیم بعضی از نشریات، به اصول اسلامی و انقلابی هتاکی می کنند و وزارت ارشاد و هیئت نظارت بر مطبوعات که اکثریت اعضایش دولتی هستند، نه تنها سکوت می کنند بلکه زمانی که دستگاه قضایی با هتاکین برخورد عادلانه می کند، به جای حمایت از اقدام قوه قضائیه و محکوم کردن نشریه هتاک، انتقاد خود را به سمت قوه قضائیه نشانه می گیرند که چرا توقیف کرده‌اید!

رسایی گفت: سوال من این است که اگر یک نشریه هتاک به مقدسات، دو روز قبل از سال نو بسته شده بود، آیا آقایان یقه پاره نمی کردند و فریاد واویلا سر نمی دادند که تحریریه و خانواده اصحاب این رسانه شب عید بیکار شدهاند، اینها چه تقصیری دارند؟

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: ۹ دی بر اساس اعلام وزارت ارشاد به دلیل ذکر چند خبر و گزارش در نقد دولت متوقف شده در حالیکه این یادداشتها به هیچ وجه عبور از خطوط قرمز نبوده زیرا دولت و نقد دولت خط قرمز محسوب نمی‌شود؛ ۹ دی همانطور که از اسمش معلوم است، به مانند یوم الله ۹ دی در انتقاد از انحرافات به مانند دیگر رسانه های گفتمان انقلاب،صراحت لهجه داشت.

وی تصریح کرد: اگر بنده با وزیر ارشاد معامله کرده بودم، اگر وزیر را برای سؤال به مجلس نکشانده بودم یا اگر در جلسه کمیسیون اصل ۹۰، مقابل وزیر ارشاد و معاونش، گزارش عملکرد وزارت ارشاد را که بعد از عید تکمیل و آماده می‌شود، ارائه نداده بودم، الان ۹ دی متوقف نمی‌شد.

رسایی افزود: با اینکه روزنامه قانون۶ تذکر از وزارت ارشاد گرفته و نسبت به مقدسات و اصول اسلامی هتاکی کرده است، ما شاهد هستیم که هیچ حکمی مبنی بر توقیف صادر نمی شود ولی ۹ دی به دلیل انتقاد از عملکرد دولت یازدهم و با استناد به این نکته محکوم به توقیف است!

این اقدامات نشان می دهد که لبیک آقای جنتی به هشدار رهبر انقلاب درباره دغدغه های فرهنگی، ظاهری و برای فرار از فشار افکار عمومی و دلسوزان انقلاب بوده است.

وی گفت: آقای ظهوریان دبیر هیئت نظارت، هفته گذشته در رسانهها اعلام کرد خبر توقیف ۹ دی دروغ است، جناب آقای انتظامی نیز در کمیسیون اصل در جمع حاضرین گفت خبر توقیف ۹ دی جعلی و دروغ است و برای اینکه تیراژ نشریه افزایش پیدا کند، شایعهو دروغ پراکنی می کنیم

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این دولت دنباله دولت اقای هاشمی و تفکر کارگزاران است، این دولت نقد را بر نمی تابد، در دولت اقای هاشمی نیز چند روزنامه مثل جهان اسلام، رسالت و سلام بواسطه نقد اقدامات دولت مورد غضب آقای هاشمی رفسنجانی قرار گرفتند در حدی که ایشان خدمت مقام معظم رهبری حاضر شده و درخواست توقیف رسانه های منتقد دولت سازندگی را داشتند که اما رهبر انقلاب با اینکه روزنامه سلام منتقد مواضع ایشان بود، تسلیم این درخواست ها نشدند در حالیکه الان آقای هاشمی مدافع آزادی بیان و مطبوعات شده اند و کسانی که از هتاکی به مقدسات انتقاد می کنند، شده اند مخالف آزادی بیان و مدافع توقیف نشریات.

وی افزود: ۹ دی با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جریانات مؤمن و انقلابی فرهنگی با فشارها صحنه را خالی نمی کنند، هیچگاه از بین نمی رود و بنده نیز اعلام می کنم با قاطعیت تمام و به صورت قانونی از حق خودمان در دادگاه دفاع خواهیم کرد؛ هفته نامه ۹ دی اگر هم توقیف شود، سایه سنگین گفتمان ۹ دی تا آخر بر سر دولت قرار دارد و بر عملکرد آنها نظارت می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه