حسنی بیان کرد

انتقاد از تأخیر ۱۵ ساله ساخت تالار مرکزی رشت/سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان ضعف نظارت دارد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف‌های نظارت بر طرح‌های عملیاتی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان بیان کرد: ۱۵ سال است که تالار مرکزی رشت در پارکت ملت این شهر هنوز به اتمام نرسیده و این نمونه‌ای از ضعف در نظارت عملکردی سازمان برنامه‌وبودجه است.

انتقاد از تأخیر ۱۵ ساله ساخت تالار مرکزی رشت/سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان ضعف نظارت دارد

به گزارش هشت دی،محمدصادق حسنی  در رشت بابیان اینکه طبق نظر دیوان محاسبات نظارت مالی با دارایی و نظارت عملیاتی با سازمان برنامه‌وبودجه هست اظهار کرد: منظورم از ضعیف عمل کردن نظارت سازمان برنامه‌وبودجه در بخش عملیاتی کلی بود و منحصر به سازمان برنامه‌وبودجه نمی‌شود.

وی بابیان اینکه گیلان نیز در حوزه نظارت عملیاتی ضعیف بوده و از سازمان برنامه‌وبودجه کشور مستثنا نیست افزود: در سطح کشور طرح‌های نیمه‌کاره‌ای وجود دارد که عمرشان به ۴۰ سال هم می‌رسند و به یک آثار باستانی تبدیل‌شده‌اند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هر پروژه‌ای در کشور ابتدا با مجوز سازمان برنامه‌وبودجه آغاز می‌شود گفت: هر طرحی برای اجرای خود نیازمند موافقت‌نامه‌هایی هست که اصلی‌ترین آن نظارت عملیاتی سازمان برنامه‌وبودجه است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با تأکید بر اینکه اگر نظارت در سازمان مدیریت درست انجام می‌شد طرح‌های ۴۰ ساله نیمه‌تمام در کشور وجود نداشت، تصریح کرد: سازمان مدیریت نباید طرحی را تصویب کند، چنانچه طرحی را تصویب کرد باید نظارت کند تا طرح به اتمام برسد.

حسنی با اشاره به ضعف‌های نظارت بر طرح‌های عملیاتی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان بیان کرد: ۱۵ سال است که تالار مرکزی رشت در پارکت ملت این شهر هنوز به اتمام نرسیده و این نمونه‌ای از ضعف در نظارت عملکردی سازمان برنامه‌وبودجه است.

وی بابیان اینکه اشکال در سیستم صوتی تالار یکی از دلیل‌های به تعویق افتادن بهره‌برداری از آن است گفت: چطور کارشناس برنامه‌وبودجه استان این ضعف بزرگ را ندیده و بودجه را در اختیار پیمانکار گذاشته است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات دو رودخانه زرجوب و سفیدرود در رشت گفت: پول‌های زیادی برای ساماندهی دو رودخانه زرجوب و سفیدرود تخصیص پیدا کرد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان پاسخ دهد این پول در کجا صرف شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان گفت: هیچ تغییری در وضعیت دو رودخانه رشت ایجاد نشده است و باید سازمان برنامه اعلام کند که این پول در کجا باید خرج می‌شده و چرا در جای خودش هزینه نشده است.

حسنی افزود: فاز دوم سد سنگر حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ولی هنوز اندیشیده نشده که باید خط انتقال این سد نیز در برنامه دیده شود که این‌یک ضعف هست و باید سازمان مدیریت در برنامه‌های خود در این مسئله نظارت کافی داشته باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به تشریح دلایل حاضر نشدن خود در جلسات مجمع نمایندگان گیلان با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اشاره کرد و گفت: سازمان برنامه‌وبودجه حواسش نیست و من یک‌بار پاسخشان را داده‌ام و بازهم تکرار می‌کنم سازمان برنامه‌وبودجه اگر نظرات نمایندگان را می‌خواهد باید اول و یا نهایتاً وسط بودجه‌بندی نمایندگان را دعوت به حضور کند نه درزمانی که بودجه در استان بسته و به تهران ارسال‌شده است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه