توقف بهره برداری از جنگل افتخار منابع طبیعی گیلان است

مدیرکل منابع طبیعی گیلان گفت:جلوگیری و توقف بهره برداری صنعتی پس از ۵۰ سال از افتخارات منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان محسوب می شود.

توقف بهره برداری از جنگل افتخار منابع طبیعی گیلان است

به گزارش هشت دی،دکتر محسن یوسف پور  اظهار کرد:زارعت چوب در استان گیلان در دو بخش دولتی با ۱۷ هزار(۱۱ هزار هکتار شفارود و ۶ هزار هکتار سایر مناطق)و خصوصی با مساحتی حدود ۴۶ هزار هکتار زیر کشت گونه های سریع الرشد نظیر صنوبر و توسکا قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان افزود:در سال ۹۶ با اجرای برنامه طرح توسعه و بهینه   سازی در عرصه ها و سطوح قابل کار دولتی،یک هزار هکتار از اراضی زیر کشت این گونه ها و اراضی مستعد آن از طریق ماده ۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور در شرف واگذاری به بخش خصوصی است که شامل صنایع سلولزی،صنوبرکاران و متقاضیان و علاقمندان زراعت چوب می باشد.همچنین مبلغ قابل ملاحظه ای نیز از محل اعتبارات دولتی با مشارکت بانک کشاورزی برنامه ریزی و قابل پرداخت است.

وی به اهمیت نقش تشکل های مردم نهاد در حفاظت و ترویج فرهنگ منابع طبیعی اشاره کرد و گفت:جهت بخشیدن به نقش تعاملی سمن ها در حفظ و حراست از منابع طبیعی منجر می شود تا مردم آگاهی بیشتری نسبت به ارزش و قدمت جنگل ها پیدا کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:جلوگیری و توقف بهره برداری صنعتی پس از ۵۰ سال از افتخارات منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان محسوب می شود و در این راستا توانسته ایم با تشویق مردم به زارعت چوب، بخش اعظمی از نیاز چوبی استان را از طریق کشت صنوبر مرتفع نماییم.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه