تحلیلگران اسراییلی: احتمال جنگ افروزی نتانیاهو وجود دارد

تحلیلگران نظامی رژیم صهیونیستی ضمن ابراز تردید درباره اینکه نیروی هوایی این رژیم سکوهای موشکهای ضدهوایی سوریه را منهدم کرده باشد؛ احتمال به راه انداختن جنگ از سوی نتانیاهو را بعید ندانستند.

تحلیلگران اسراییلی: احتمال جنگ افروزی نتانیاهو وجود دارد

 

به گزارش ۸دی، «عمیر راپورت» از تحلیلگران نظامی رژیم صهیونیستی درباره اینکه نیروی هوایی این رژیم سکوهای موشک های ضد هوایی که جنگنده اف ۱۶ این رژیم را در دهم فوریه هدف قرار داد را از بین برده باشند ابراز تردید کرد و گفت: شک و شبهه زیادی در این باره وجود دارد زیرا نیروی هوایی تصویری که تایید کننده این موضوع باشد منتشر نکرده است.

وی افزود: احتمالا برخی از اهدافی که مورد حمله قرار گرفته اند صوری و وهمی بوده اند. سکوهای «اس ای ۱۷ » کوچک و متحرکند و می توان آنها را مخفی کرد.

این تحلیلگر صهیونیست درباره اینکه چرا برای هدف قرار دادن مرکز پهپاد برخاسته از جنگنده استفاده شده نه هدف قرار دادن آن با موشک اعلام کرد: ارتش اسرائیل موشکهای دقیقی که برد دهها کیلومتری داشته باشند ندارد و این با وجود فروش این سلاح به کشورهای مختلف دنیاست. ارتش اسرائیل تحرکاتی را به تازگی در این باره شروع کرده است اما حمله به اهداف عمقی هنوز در انحصار نیروی هوایی است.

وی با اشاره به آنچه تلاش های این رژیم برای ممانعت از حضور ایران در سوریه خواند و با پرداختن به حرفهای آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که گفته بود رویارویی با ایران فقط به بحث زمان آن مربوط می شود، گفت: تل آویو تنها از راه نظامی برای ممانعت از حضور ایران در سوریه حرکت نمی کند بلکه به موازات آن در بُعد سیاسی نیز تحرکاتی از مسکو تا واشنگتن شروع کرده است. مشکل ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است که منافع اسرائیل را مورد توجه قرار نمی دهد. اوضاع در جبهه شمالی با سوریه و حزب الله و ایران همچنان بحرانی است.

همزمان «تزوی بارئیل» تحلیلگر امور عربی روزنامه هآرتص درباره جنگ افروزی جدید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با توجه به اینکه غرق در فساد است هشدار داد. آنچه مایه شگفتی و تعجب است این است که اسرائیلی ها هنگامی که نتانیاهو از چالشهای اسرائیل سخن می گوید حرفش را قبول می کنند. بعید نیست که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جنگ گسترده و فراگیر به خاطر فرار از محاکمه قریب الوقوع روی آورد. جنگ آتی تلاشی شکست خورده از سوی نتانیاهو برای صدور بحرانهای داخلی عمیق به خارج است.

منبع: شفقنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه