خواننده گیلانی در گفتگو با 8دی:

آشنایی با رضا صادقی در زندگی حرفه ای ام تأثیر بسیار خوبی گذاشت/ در هیچ رشته هنری از هنرمندان گیلانی حمایت نمی شود‌

امیرحسین نوشالی شناخت آوا را با تلاوت قرآن و خواندن سرودهای انقلابی آغاز کرده است و بعد از همکاری با خواننده های معروف کشوری اکنون شاهد فعالیت های بیشتری این خواننده گیلانی هستیم.

آشنایی با رضا صادقی در زندگی حرفه ای ام تأثیر بسیار خوبی گذاشت/ در هیچ رشته هنری از هنرمندان گیلانی حمایت نمی شود‌

به گزارش۸دی، امیرحسین نوشالی متولد ۲۶ شهریور ۱۳۶۰ در شهرستان رشت است که شناخت آوا را با تلاوت قرآن و خواندن سرودهای انقلابی آغاز کرده است و بعد از همکاری با خواننده های معروف کشوری اکنون شاهد فعالیت های بیشتری این خواننده گیلانی هستیم.

در ادامه گفت و گوی خبرنگار ۸دی با امیر حسین نوشالی را می خوانید:

هشت دی: از چه سنی احساس کردید که می توانید از صدایتان به عنوان یک ابزار هنری استفاده کنید.

نوشالی: من شناخت آوا را از سن هشت سالگی با تلاوت قرآن و سپس با خواندن سرودهای انقلابی در دبستان آغاز کردم، در ۹سالگی توسط کیانوش علی پور برای آموزش خدمت استاد فریدون پوررضا معرفی شدم و تا ۱۸ سالگی به صورت مستمر نزد ایشان شاگردی می کردم. در دوران نوجوانی به علت علاقه به موسیقی پاپ کلاسیک، فراگیری ریتم شناسی را نزد استاد محمد نوری آغاز کردم و علاوه بر کلاسهای خوانندگی در کلاس های گیتار سهراب فلک انگیز نیز حضور داشتم.

 

 

هشت دی: اولین ها معمولا با جذابیت و هیجان خاصی همراه است، از اولین آلبومی که ارائه دادید بگویید.

اولین تجربه ی من مربوط به با آلبوم “دیگه برای داشتنت دیرشده ” در سال ۱۳۷۸ است که بعد از این آلبوم همکاری خود را با گروه پارند آغاز کردم و در آن روزها آثاری با نام های این از دوست داشتنت – دختر شهر قصه مون – سایه روشن – مرد تنها – دیر شده – بی تو – تو فرشته را تولید و اجرا کردم که پس از مدتی بنا بدلایلی از این گروه جدا شدم.

هشت دی: بعد از جدایی او از گروه پارند به نظر می رسد که از موسیقی فاصله گرفتید، از چه زمانی مجددا به میدان موسیقی وارد شدید؟

در سال ۱۳۸۹ با آلبوم ” نشونه ” که توسط اسپندارمذ الهی ۵ سال قبل یعنی سال۱۳۸۴ تنظیم و بنا به دلایلی مجوز نگرفته بود را با لطف و کمک خانواده تجویدی و آوای شباهنگ وارد بازار موسیقی کشور کردم.

هشت دی: در جایی رضا صادقی را به عنوان جرقه و اتفاق مهم زندگی حرفه ای تان عنوان کردید، درسته؟

من از طریق آلبوم به رنگ آفتاب در سال ۱۳۹۳ با رضا صادقی ارتباط دوستی خوبی پیدا کردم و این آشنایی در زندگی حرفه ای ام تاثیر بسیار خوبی گذاشت که نتیجه آن همکاری در اثر مشترکی به نام “بگو که باهامی” بود که مورد لطف مردم قرار گرفت؛ و از تراکهای مشترک دیگرم میتوانم به تک آهنگ “بستگی داره به تو” … با همراهی سعید عرب، و تقصیر من نبود همراه با مهدی مدرس اشاره کنم و تمام آثار من توسط گروه بابک جهانبخش و ماکان بند میکس و مستر و تنظیم می شوند.

 

 

هشت دی: آیا موسیقی منبع درآمد شما محسوب می شود یا فعالیت اقتصادی بغیر از هنر و موسیقی دارید؟

من به دلیل اینکه پدرم در شغل داروسازی بود، مدرک کارشناسی دارو را گرفتم و در حال حاضر شغلم به غیر از خوانندگی مدیریت شرکت دارویی است.

هشت دی: وضعیت استان گیلان را به لحاظ هنری چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا به عنوان یک هنرمند بومی مورد حمایت مسئولان قرار می گیرید؟

استان ما استانی با مردم بسیار با فرهنگ و درجه یک است ولی متاسفانه در هیچ رشته هنری در داخل گیلان از هنرمندان حمایت نمی شود‌ و از طرفی برخی از دوستان شاید بدلیل عدم همکاری ام در گیلان، یکسری شایعات مبنی بر اینکه برای خواندن و معروف شدن پول می دهم ساخته اند که باعث تأسف است.

هشت دی: با توجه به اینکه سابقه همکاری با صدا و سیما را دارید، عملکرد صدا و سیما و وزارت ارشاد را چگونه ارزیابی می کنید؟

از رفتار و عملکرد سازمان صدا و سیما بسیار راضی هستم زیرا وزارت ارشاد سخت گیری های زیادی می کند به عنوان مثال صداو سیما کاری را تایید می کند و تمام شبکه ها آن کار را پخش می کند پس دیگر چه دلیلی دارد که من بخواهم همان کار رسمی صداوسیما را مجددا‌به وزارت ارشاد ارائه بدهم و اینها هم مجددا بخواهند مجوز صادر کنند!

هشت دی: یعنی صدا و سیما و وزارت ارشاد در ارتباط با مجوز دادن به یک اثر که در تلوزیون ملی پخش می شود اختلاف دارند؟

بله و من فکر می کنم این اصلا خوشایند نیست برای یک هنرمند که بخواهد آنقدر درگیر مجوز های رسمی بشود، من خواننده رسمی و وابسته به صدا و سیما نیستم، سالی دوتا سه تا تیتراژ میخوانم که از رادیو و تلوزیون پخش می شود، وقتی در صدا و سیما پخش می شود یعنی مجاز است ولی اگر قرار بخواهم در اینترنت پخش شود اول باید مجوز وزارت ارشاد را بگیرم در غیر اینصورت اجازه پخش در اینترنت را نداریم.

هشت دی: دلیل این اختلاف سلیقه را در چه چیزی می دانید؟

وزارت ارشاد و صدا و سیما به دلیل اینکه هرکدام شورا و کارکنان مخصوص به خودشان را دارند در نتیجه نگاه و طرز تفکر و ایده متفاوتی نسبت به یک موسیقی دارند که در نهایت کاری را که وزارت ارشاد تایید میکند داخل صداو سیما قابل پخش نیست یعنی از آلبوم های رسمی من تا به امروز که این همه تراک میشود شاید به جرات بگویم دو تراک تا الان با اکراه پخش شده است!

خبرنگار هشت دی: وضعیت مجوز در رابطه با کارهای ارزشی چگونه است؟

ما یک کلیپی‌برای مدافعان حرم با یک‌ترانه، میکس و تنظیم بسیار خوب با همراهی برند های کشور ساختیم که ویدیو اینکار از طریق صداوسیما مجوز گرفت و در صدا و سیما پخش می شود اما هنوز از وزارت ارشاد مجوز نگرفته یعنی از صداو سیما پخش می شود ولی مدت طولانی است که من تقاضای مجوز از وزارت ارشاد کردم که متاسفانه هنوز مجوزی صادر نشده است.

هشت دی: به عنوان سوال آخر درباره برنامه های پایان سال ۹۶توضیح بدید:

پیش از ایام فاطمیه کنسرتی برگزار کردیم و قرار است یک توری برگزار بشود که از گیلان شروع شود و به سمت کرج و تهران و احتمال نود و نه درصد تا تبریز و اصفهان حرکت کند. و برای ایام نوروز تیتراژ سریال «برفین» به کارگردانی«علی سمیعی» و تهیه کنندگی «اسماعیل مقصودی» از شبکه دو سیما و شبکه باران پخش شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه