نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی:

سیستم اداری کشور دزد پرور است/ امروز بعضی از مسئولین به دنبال ساقط کردن نظام هستند

ولی داداشی، عضو کمیسیون اصل نود می‌گوید امروز بعضی از مسئولین کشور با این رفتارهای خود به دنبال ضربه زدن و ساقط کردن نظام هستند ولی مردم بی‌گناه، همچنان در صحنه مانده‌اند و پشتیبانی انقلاب را می‌کنند و انقلاب ما به دست همین مردم حفظ شده است.

سیستم اداری کشور دزد پرور است/ امروز بعضی از مسئولین به دنبال ساقط کردن نظام هستند

به گزارش۸دی، ولی داداشی، عضو کمیسیون اصل نود می‌گوید امروز بعضی از مسئولین کشور با این رفتارهای خود به دنبال ضربه زدن و ساقط کردن نظام هستند ولی مردم بی‌گناه، همچنان در صحنه مانده‌اند و پشتیبانی انقلاب را می‌کنند و انقلاب ما به دست همین مردم حفظ شده است.

چندی پیش یکی از پایگاه‌های خبری، گزارشی را درباره یکی از بانک‌ها منتشر کرد که این گزارش نشان می‌داد اعضای هیات مدیره این بانک با چه عناوین مختلفی توانسته‌اند وام‌های چندصد میلیونی را با سود یک درصد و بازپرداخت‌های ۱۵ تا ۳۰ ساله دریافت کنند.
فارغ از این گزارش، در یک دهه اخیر، رسانه‌ها اخباری در همین رابطه که در دیگر حوزه‌های اقتصادی بوقوع پیوسته بود را منتشر کردند که این موضوع نشان دهنده دامنه‌دار بودن فساد در کشور است. اکنون باید گفت خروجی این گزارشات چیزی جز ناامیدی را در بین مردم دربرندارد و مطمئناً اگر این ناامیدی ادامه پیدا کند به بی‌اعتمادی محض منجر خواهد شد.
در همین حال نیز روز یکشنبه مقام معظم رهبری در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم متدین و انقلابی تبریز، فرمودند: در برقراری پیشرفت در عرصه‌های مختلف به معنای واقعی کلمه رخ داده اما در زمینه «عدالت» اقرار می‌کنیم که عقب مانده‌ایم.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، با تأکید بر ضرورت عذرخواهی از خداوند و مردم به خاطر عقب افتادن در زمینه عدالت افزودند: ان‌شاءالله با همت مسئولان و مردان و زنان کارآمد و مؤمن در این زمینه نیز پیشرفت خواهیم کرد.
ولی داداشی، نماینده آستارا و عضو کمیسیون اصل نود، در خصوص گزارشاتی که از وام‌های کلان با سود ناچیز و بازپرداخت‌های طولانی که اخیراً منتشر شده و رشد روز افزون بی‏‎عدالتی در عرصه‎های مدیرتی کشور گفت: در سال‌های اخیر متعدداً و مکرراً شاهد این نوع اتفاقات بوده و هستیم و به نوعی این روند در کشور رایج شده و در بسیاری از مواقع گزارش آن‌ها هم در رسانه‌ها منتشر شده است.
وی افزود: حقیقت امر این است که دولت‌ها هم همت لازم را برای برخورد با این تصمیمات نمی‌گیرند و از طرفی هم بواسطه برخی لابی‌ها و اتفاقاتی که پشت پرده در مجلس رخ می‌دهد، مجلس هم از راس امور بودن افتاده است. قدرت نظارتی مجلس غیرقابل انکار است و این قدرت را قانون اساسی در اختیار نمایندگان گذاشته است ولی وقتی بعضی لابی‌ها اتفاق می‌افتد و بعضی از امتیازات را برخی آقایان می‌گیرند باعث می‌شود دهانشان بسته شود. حال این افراد دیگر حاضر نیستند از ابزار نظارتی که می‌توانند به نفع مردم و قانون استفاده کنند بهره ببرند.
عضو کمیسیون اصل نود ادامه داد: اولاً از نظر من مجلس به خاطر همین کارها امروز در راس امور نیست. ثانیاً در حال حاضر برای مقابله با این نوع فسادها، نقص و کمبود قوانین داریم که باید این مشکل برطرف شود. متاسفانه سیستم اداری کشور ما “دزدپرور” است و افرادی که می‌توانند در سطوح بالا اختلاس کنند خیلی زود در این سیستم‌ها رشد می‌کنند و به نوعی زمینه رشد برای این افراد مهیا است.
داداشی تصریح کرد: بعضی از افراد رده بالایی که در کشور پست‌های کلیدی هم دارند از این افراد حمایت می‌کنند و همین موضوع باعث شده نظارت کافی صورت نگیرد. این نوع رفتارها در کشور قابل نقد و اعتراض است.
وی با تاکید بر اینکه امروز مردم با نظام جمهوری اسلامی ایران مشکل ندارند بلکه مشکل مردم همین عدم نظارت و رشد عده‌ای اختلاس‌گر است گفت: وقتی مردم و مخصوصاً جوانان برای گرفتن پنج میلیون تومان وام با مشکل روبرو هستند و از آن طرف خبری منتشر می‌شود که فردی ۵۰۰ میلیون تومان وام با سود یک درصد و بازپرداخت ۳۰ ساله گرفته، حال چه انتظاری می‌توان در راستای عدالت اجتماعی و اقتصادی داشته باشیم؟ زمانی که این اتفاقات خارج از عرف در کشور می‌افتد و اخبار آن بطور وسیع منتشر می‌شود بازخورد بسیار منفی در جامعه ایجاد می‌شود.
این نماینده مجلس ادامه داد: امروز بعضی از مسئولین کشور با این رفتارهای خود به دنبال ضربه زدن و ساقط کردن نظام هستند ولی مردم بی‌گناه، همچنان در صحنه مانده‌اند و پشتیبانی انقلاب را می‌کنند و انقلاب ما به دست همین مردم حفظ شده است.
عضو کمیسیون اصل نود راجع به اینکه آیا این روند غیرشفاف و ناعادلانه سیستم اداری می‌تواند باعث کاهش اعتماد مردم به نظام شود؟ افزود: بزرگترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی ایران “مردم” هستند. جمهوری اسلامی ایران دو رکن دارد: “جمهوریت” و “اسلامیت”؛ یعنی اگر نظام دو پا داشته باشد یک پای آن مردم هستند. مردم با اعتماد به مسئولین زندگی می‌کنند و اگر این اعتماد سلب شود که متاسفانه در حال سلب شدن است ضررهای زیادی را متوجه کشور خواهد کرد.
داداشی ادامه داد: سازمان‌های نظارتی، دستگاه‌های قضایی، مجلس و… باید بطور جدی به موضوع فساد ورود پیدا کنند تا این مشکلات و معضلات حل شود. اگر قرار باشد هر دستگاهی تقصیر را گردن دستگاه دیگری بیاندازد، فساد و تبعیض رفع نمی‌شود بلکه برخورد قاطع است که می‌تواند جلوی سودجویان را بگیرد.
وی در پایان تاکید کرد: رسانه‌ها همچنان باید فساد را در جامعه رصد کنند و نظارت دقیقی بر رفتار مسئولین داشته باشند و هر خلافی در هر حوزه‌ای اتفاق افتاد گزارش دهند. بی‌تردید گزارشات رسانه‌ها مانع گسترش فساد می‌شود. مسئولی که ببیند آبرویش در خطر است جرات نمی‌کند در میدان عمل رفتاری خارج از عرف داشته باشد. امیدوارم رسانه‌ها با ظرفیت بالایی که دارند همیشه نسبت به فساد اداری حساس و هوشیار باشند.

منبع: رویداد24

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
جواد
شک نداشته باشید،این بعضی مسئولین که توسط این نماینده محترم ذکری ازآنان نموده است؛ ازجریان سیاسی لیبرال هستند؛ که شاخه شاخه شده اند؛ حتی اگراین بعضی ها، برزبان نیاورده باشندکه لیبرال هستند؛ درکشورما دو جریان سیاسی داریم؛ الف - جریان متعهد به انقلاب و انقلابی که انقلاب اسلامی ایران را در راستا و استمرار حرکت انبیا، ائمه اطهار (ع) و زعمای دین؛ (زعیم شصتم،امام خمینی و زعیم شصت ویک، امام خامنه ای) می دانند، و تا ظهور امام زمان (عج)و انقلاب مهدی موعود، ادامه خواهد داشت. ب - جریان سیاسی لیبرال که،با استفاده ازپروپاگاندا درپی ......................................................................................................... با عناوین و نامها و نماد و ائتلاف آنها رادر نماد رنگ سبز و بنفش فعالیت می کنند،(دولت سازندگی- دولت گفتگوی تمدن ها-دولت تدبیروامید)،حتی دردولت مهرورزی هم باز شاهد فعالیت مجدانه لیبرال ها،درمنصب های کلیدی بوده ایم. دست کم بیست و یک سال است که،با پروپااگاندا،ازمردم رای گرفته اند؛و دولت ها مستقیما دردست لیبرال هاست. و دولت ها دردست دارند.
جواد
ازمسئول این صفحه و کابران گرامی عذر خواهم یک مطلب دیگر که فراموش نمودم بنویسم؛ باتوجه به نظرقبلی حقیر؛ حالا باید متوجه شده باشیم،چرابعضی ازعوام جامعه ناکارآمدی دولت ها را به حساب انقلاب و نظام اسلامی می گذارند.
در حاشیه