رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا خبر داد

جمع‌آوری ۱۵۰ کیلوگرم طیور پَرکنده غیربهداشتی از دست‌فروشان / خریدوفروش طیور پَرکنده محلی در آستارا ممنوع است

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا گفت: در راستای پیشگیری از شیوع احتمالی آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان آستارا، حدود ۱۵۰ کیلوگرم طیور محلی پرکنده غیربهداشتی اعم از مرغ، اردک و غاز از دست‌فروشان دوره‌گرد جمع‌آوری و امحاء شد.

جمع‌آوری ۱۵۰ کیلوگرم طیور پَرکنده غیربهداشتی از دست‌فروشان / خریدوفروش طیور پَرکنده محلی در آستارا ممنوع است

به گزارش هشت دی،بهرام پورضرب  در آستارا اظهار کرد: در راستای پیشگیری از شیوع احتمالی آنفولانزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان، حدود ۱۵۰ کیلوگرم طیور پَرکنده غیربهداشتی اعم از مرغ، اردک و غاز از دست‌فروشان دوره‌گرد جمع‌آوری و امحاء شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا ارزش ریالی این مقدار طیور امحاءشده را بالغ‌بر ۴۵ میلیون ریال دانست و تصریح کرد: در این راستا دو متخلف عرضه‌کننده طیور غیربهداشتی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه در فصل شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان قرار داریم و این بیماری در برخی از استان‌ها و شهرستان‌ها مشاهده‌ شده است بیان کرد: بر اساس بازدیدهای میدانی و نمونه‌برداری‌های صورت‌گرفته تاکنون موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان آستارا مشاهده و گزارش نشده است.

پورضرب خریدوفروش طیور پرکنده را به دلیل احتمال شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان ممنوع دانست و گفت: شهروندان از خرید طیور پَرکنده اعم از مرغ، اردک، غاز و دیگر ماکیان از دست‌فروشان دوره‌گرد خودداری کرده و پس از تماس با پرندگان اهلی و وحشی دست‌های خود را با آب و صابون بشویند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا کاهش مصرف غذا، افسردگی، ژولیدگی پرها، ایجاد ناراحتی‌های تنفسی به‌صورت سرفه، عطسه، ریزش ترشحات از چشم و بینی، ورم کردن صورت و سینوس‌ها و ترشحات خون‌آلود را از جمله نشانه‌های ظاهری بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دانست.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه