مدیریت بخش اقتصادی عملیات روانی نظام سلطه علیه ایران/خبرنگاران ایرانی رویترز چه کسانی هستند؟ + تصاویر

رویترز مدیریت بخش اقتصادی عملیات روانی نظام سلطه را علیه ایران به دست گرفته است.این عملیات روانی که شامل فرافکنی، لو دادن و جاسوسی اقتصادی علیه ایران است تمام ساختار اقتصاد کشور را هدف قرار داده است.

مدیریت بخش اقتصادی عملیات روانی نظام سلطه علیه ایران/خبرنگاران ایرانی رویترز چه کسانی هستند؟ + تصاویر

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ،خبرگزاری انگلیسی رویترز که به تلاش برای سوزاندن مهارت شرکت‌های ایرانی در دور زدن تحریم‌ها شهره شده بود، از سال  ۲۰۱۲  تاکنون  و حتی در ماه‌های اخیر عملاً نقش خود را به عنوان یک رسانه از دست داده و صرفاً به عاملی در جهت پیشبرد اهداف سیاستمداران غربی و آمریکایی در موثر نشان دادن تبلیغات تحریم‌های ضد ایرانی و از همه مهمتر عاملی برای سوزاندن خط مهارت دور زدن تحریم‌ها توسط شرکت‌های ایرانی تبدیل شده است.در این میان خبرگزاری رویترز که از هر فرصت ممکنه در صدد ضربه زنی به ملت ایران بهره می‌برد چندیست با انتشار گزارش و اخبار در رابطه با فعالیت‌های اقتصادی ایران،مدیریت بخش اقتصادی عملیات روانی نظام سلطه را علیه ایران به دست گرفته‌است.این عملیات روانی که شامل  فرافکنی، لو دادن و جاسوسی اقتصادی علیه ایران است تمام ساختار اقتصاد  کشور را هدف قرار داده است.

کاملاروشن است که هدف خبرگزاری‌های غربی بویژه رویترز از انتشار اخبار مربوط به دور زدن تحریم‌ها توسط شرکت‌های ایرانی، علامت دادن به دولت آمریکا برای تحت فشار قراردادن شرکت‌های طرف معامله با شرکت‌های ایرانی است.
با این حال، حتی با این نیت مغرضانه نیز رسانه‌های غربی بدون آن که خود خواسته باشند به طور مستقیم مهارت شرکت‌های ایرانی در مذاکرات تجاری و مبادلات مالی را به رخ جهانیان می‌کشند.
اما تحرکات رسانه‌ای غرب علیه جمهوری اسلامی ایران تنها به این اخبار منتهی نمی‌شود.

نگرانی خبرگزاری انگلیسی رویترز: شرکت شل در پی پیدا کردن راهی برای پرداخت بدهی ۱.۴ میلیارد دلاری به ایران

رویترز طی گزارشی در سال ۲۰۱۲ نوشته بود: شرکت هلندی ـ انگلیسی “شل” برای پرداخت ۱.۴ میلیارد دلار بدهی خود به ایران در پی یافتن راهی برای دور زدن تحریم‌هاست و با پیشنهاد صادرات غلات به ایران، آمریکا و اروپا را در دوراهی قرار داده است.منابع غربی می‌گویند تحریم‌های سال گذشته در زمینه بانکی، نفت، بیمه و حمل و نقل علیه دولت ایران موجب کاهش نیمی از صادرات نفت ایران شده است.

به زعم “رویترز” تحریم‌ها، صادرات غلات و سایر مواد غذایی را در بر نمی‌گیرند، اما ایران که دسترسی خود به سیستم بین‌المللی بانکی را از دست داده، ناگزیر است برای واردات غلات مبلغ بیشتری را بپردازد. تجار غلات انتظار داشتند ایران تا پایان سال ۲۰۱۲، حدود ۵ میلیون تن گندم از بازار آزاد خریداری کند که بخشی از آن از شرکت آمریکایی “کارگیل”  بود.

محموله غلات مورد نظر “داچ شل” به ارزش ۱.۴ میلیارد دلار ۸۰ درصد نیاز سالیانه ایران به واردات گندم را برطرف می‌سازد. غلات صادراتی به ایران می‌تواند شامل گندم، ذرت و جو باشد که با محاسبه هزینه حمل و نقل، قیمت هر تن آن حدود ۳۰۰ دلار خواهد بود.
به این ترتیب به ادعای “رویترز” در صورت انجام این مبادله، ایران که با کاهش ذخایر ارزی مواجه بود، موقتا از پرداخت میلیون‌ها دلار برای خرید گندم از بازار آزاد بی‌نیاز خواهد شد.

تلاش شرکت چینی برای فروش تجهیزات آمریکایی به ایران

خبرگزاری رویترز در گزارش دیگری در سال گذشته(۲۰۱۳)  مدعی شد: شرکت چینی “هوآوی” تلاش کرده است تا تجهیزات مخابراتی ساخت آمریکا را به ایران بفروشد.
رویترز اینگونه منعکس کرده بود :در حالی که فروش تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته ساخت آمریکا به ایران از سال‌ها پیش ممنوع شده، شرکت هوآی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده‌است که تمام قوانین آمریکا در زمینه صادرات یا تحریم کالا‌ها را رعایت کرده و از شرکت‌های واسطه و طرف قرارداد خود نیز می‌خواهد تا از این مقررات تبعیت کنند.

2085445_339

2085463_103

خبرگزاری “رویترز” همواره مدعی بوده است شواهد کافی در دست دارد مبنی بر این که “چین” به راهی غیرمستقیم برای ایران، برای دریافت تجهیزات کامپیوتری ساخت آمریکا بدل شده است.البته دشمنی این خبرگزاری انگلیسی با ایران و ایرانی مسبوق به سابقه است و صرفا محدود به موضع‌گیری در رابطه با مسئله هسته‌ای ایران نبوده و نیست.

آمریکا نقض تعهد دو بانک فرانسوی را بررسی می‌کند

رویترز در گزارشی به تاریخ  ۸ مارس ۲۰۱۴ می‌نویسد : مقامات آمریکا  اخیرا پرونده  دو بانک فرانسوی را که متهم هستند قوانین ضد پولشویی و تحریم‌های اقتصادی این کشور علیه برخی کشورها همچون ایران را نقض کرده‌اند بررسی می‌کند.
رویترز می‌افزاید بانک‌های رگولاتور در نیویورک و واشنگتون متهم شده‌اند که قوانین کشور آمریکا را در رابطه با تحریم‌های اعمال شده علیه کشورهای ایران،سودان و کوبا دور زده‌اند و در این رابطه  دست به پول‌شویی زده‌اند.

French bank Societe Generale logo is seen on the facade of a building in Paris Logos are seen on a Credit Agricole branch in Paris

رویترز و دخالت در سیاست داخلی ایران

رویترز همچون سایر رسانه‌های غربی در قالب واژه‌ها و با به‌کارگیری القاب یا برچسب‌های منفی سیاست تأثیرگذاری بر مخاطب را به سمت اهداف خود برای بحرانی نشان دادن اوضاع داخلی ایران دنبال کرده‌است.
رویکرد این خبرگزاری نسبت به حوادثی که بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ در ایران رخداد و فتنه‌ای که برپا شد خود موید رفتارهای دشمنانه این رسانه با نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران است. این خبرگزاری همچون سایر رسانه‌های غربی در جریان فتنه  ۱۳۸۸ با وارونه جلوه دادن حوادث و نشر اکاذیب  و بزرگ‌نمایی اتفاقات به حوادث ناگوار رخ داده دامن می‌زد.

با پایان یافتن فتنه اما رویترز رفتارهای دشمنانه خود را ادامه داد و در فروردین ۱۳۹۱ با انتشار ویدیویی از زنان رزمی‌کار ایرانی که آنها را در حال آموزش “نینجوتسو” نشان می‌داد،گزارشی با نام “هزاران زن نینجا به عنوان آدمکش در ایران آموزش می‌بینند”منتشر کرد و در آن دولت ایران را به آموزش آدم‎کش‎ها متهم کرد.

در پی شکایتی که در قوه قضائیه توسط زنان رزمی‌کار ایرانی مطرح شده بود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، کارت خبرنگاری ۱۱ کارمند رویترز در ایران را ضبط کرد.

رویترز با در اختیار گرفتن برخی عناصر همچون پریسا حافظی،یگانه تربتی و بابک دهقان‌پیشه  که نام ایرانی را با خود یدک می‌کشند،به اشکال مختلف رویکرد جاسوس مابانه خود را فزونی می بخشد.

در ذیل به برخی از گزارش های چند وقت اخیر این افراد اشاره شده است.

2085458_286 2085462_873

2085448_839 2085449_685 2085457_461 2085465_400پریسا حافظی

۴۱ ساله متولد ایران و رئیس دفتر وقت خبرگزاری رویترز در ایران  که از سال ۲۰۰۳ فعالیت خود را به عنوان همکار خبرگزاری رویترز آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ ریاست دفتر این خبرگزاری در تهران را برعهده گرفته بود و بارها در رابطه با گزارش های دروغینش در زمان حوادث بعد از انتخابات ۱۳۸۸ با تذکر مسوئلان ذیربط مواجه شده بود قبل از اعلام رای دادگاه مطبوعات که وی را به اتفاق آراء و به اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” مجرم شناخته بود، از کشور خارج شد.

2085442_224

یگانه تربتی

یکی از گزارشگران ویژه رویترز مستقر در دبی ،اهل اوکلاهاما آمریکا بوده و در رشته مطالعات خاور میانه در دانشگاه Yale‌ فارق‌التحصیل شد و پایان نامه او درباره تغییرات ساختاری بسیج مستضعفین در سی سال گذشته بوده است.
یگانه تربتی را همچون هاله اسفندیاری  شاید بتوان نمونه دیگری از استراتژی براندازی نرم شبکه های جاسوسی بیگانه دانست.وی قبلا در پوشش مددکار اجتماعی به ایران سفر کرده و همراه با بابک دهقان‌پیشه  نقش رابط  بین حلقه  اروپا نشین  لندن -بروکسل -پاریس  فتنه ۸۸ را بر عهده داشت.

2085444_667

بابک دهقان پیشه

متولد شده از پدری ایرانی و مادری آمریکایی ،مدرک لیسانس خود را در کسب و کار و MMC در روزنامه نگاری از دانشگاه ایالتی آریزونا اخذ کرده است.
دهقان‌پیشه که برای اولین بار به عنوان یک خبرنگار آزاد در ژوهانسبورگ دفتر مجله نیوزویک کار کرده است،به عنوان یک کارآموز تابستان سال ۲۰۰۱ به دفتر نیوزویک بازگشت. از آن زمان به بعد او بیش از ۲۵ گزارش در نیوزویک را پوشش داده است.بابک دهقان‌پیشه که به همراه صادق صبا رییس بخش فارسی شبکه سلطنتی بی بی سی به ایران سفر کردند ارتباط گسترده ای با بسیاری از رسانه های غربی مثل رویترز-نیوزویک-فارین پالیسی-سی ان ان-فاکس نیوز دارد و روند پروپاگاندای خبری علیه ایران را جهت دهی می‌کند.

امپریالیسم خبری به مثابه ابزاری زهرآگین همواره در خدمت اغراض سیاسی کشورهای  مرکز برای اثرگذاری در معادلات بین‌المللی قرار می‌گیرد.
شبکه رسانه‌ای رویترز نیز در راستای تعمیق هژمونی غرب با هدف استمرار بخشیدن به نظام یک‌سویه جهانی،پروپاگاندای لجام‌گسیخته‌ای را در برابر حاکمیت مستقل کشورهای آزادی‌خواه در پیش گرفته است و در این میان تاکتیک بازی گرفتن از کنشگران رسانه‌ای کشورهای هدف،الگوی غالب بر رسانه‌های مروج نظام سلطه است.

2085443_419

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه