یک هزار و ۸۰۰ متر از راه اصلی رودبار – منجیل آسفالت شد

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان گفت: در آستانه سال جدید و آغاز سفرهای نوروزی، یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر از راه اصلی رودبار – منجیل در محور آزادراه قزوین – رشت آسفالت شده است.

یک هزار و ۸۰۰ متر از راه اصلی رودبار – منجیل آسفالت شد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایرنا، ˈمحمدرضا نازک کارˈ روز چهارشنبه بیان کرد: آسفالت یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر از راه اصلی رودبار – منجیل، برای سهولت در سفرهای نوروزی هم وطنان و کاهش بار ترافیکی انجام شده است.

وی ادامه داد: مجموع آبروهای مسیر که بالغ بر ۳۷ دستگاه پل بوده، به اتمام رسیده و حدود ۵۰۰ متر دیوار ضامن نیز اجرا شده است.

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی گیلان افزود: تاکنون ۴۵ میلیارد ریال برای این اقدام عمرانی هزینه شده و ۷۵ میلیارد ریال اعتبار دیگر برای آسفالت پنج هزار و ۶۰۰ متر باقی مانده این مسیر نیاز است.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، سفرهای نوروزی هم وطنان آغاز شده و استان گیلان به طور حتم یکی از این مقاصد گردشگری است.

اصلی ترین مسیری که مسافران نوروزی برای عزیمت به گیلان باید از آن عبور کنند؛ آزادراه رشت – قزوین است.

این مسیر از مهمترین محورهای مواصلاتی کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال – جنوب است که به عنوان کوتاه ترین، ارزانترین و مناسب ترین مسیر حمل کالا بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می شود.

۱۰ هزار و ۶۸۳ کیلومتر راه در استان گیلان وجود دارد که از این میزان، یک هزار و ۸۴۳ راه شهری و هشت هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه روستایی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه