درحال بروزرسانی

آخرین جزئیات از جستجوی لاشه هواپیمای پرواز تهران- یاسوج

سخنگوی اورژانس کشور گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار نفر تیم های امداد و جستجو در حال کار هستند.

آخرین جزئیات از جستجوی لاشه هواپیمای پرواز تهران- یاسوج
به گزارش ۸دی، سخنگوی اورژانس کشور اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار نفر تیم های امداد و در aکار هستند اما کوه مورد نظر فوق العاده شرایط نامناسبی دارد و دارای چین و شکن های زیاد، برف های فراوان و ابرهای بارشی شدید است، بطوری که هیچگونه راه دسترسی به کوه وجود ندارد.
وی ادامه داد: به دلیل شرایط جوی نامناسب نیروی های امدادی قادر به جلو روی بیش از دامنه کوه را ندارند، بالگردها نیز به هیچ عنوان امکان پرواز را ندارند و تا زمانی که ابرهای کنار نروند بعید است بتوان چیزی پیدا کرد.

خالدی خاطرنشان کرد: ما در ۵ کیلومتری محل حادثه هستیم اما متاسفانه به دلیل شرایط نامناسب قادر به تردد نیستیم تا متوجه شویم لاشه هواپیمایی وجود دارد یا خیر.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر: تا ارتفاع ۳ هزار متری چیزی پیدا نشد/ بالگردها همچنان درحال پرواز هستند

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: از ساعات اولیه بامداد امروز صبح که هواشناسی اوضاع جوی منطقه اطراف روستای بیده در حوالی سمیرم اصفهان را مناسب اعلام کرد اکیپ‌های پروازی با دو فروند بالگرد آماده شدند و بمجرد طلوع خورشید روند جست‌وجو را در اطراف منطقه آغاز کردند، اما متاسفانه تاکنون نشانه‌ای از لاشه هواپیما دیده نشده است.


سلیمی در ادامه افزود: براساس آخرین ارتباط بیسیم که با خلبان بالگردها داشتیم از ارتفاع ۳ هزار متر بالاتر امکان پرواز آنها به دلیل غلظت بالای مه و افزایش حجم ابرها وجود ندارد به همین دلیل در همان ارتفاع همچنان دو فروند بالگرد درحال گشت زنی هستند تا شاید بتوانند نشانه‌هایی از لاشه هواپیمای ساقط شده بدست آورند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره شناسایی منطقه سقوط تصریح کرد: هیچ خبر دقیقی درباره منطقه سقوط هواپیما در دست نیست و براساس آنچه منطقه سقوط یعنی ارتفاعات ۳۸۰۰ متری کوه دنا گمانه زنی شده است اکیپ‌های زمینی و هوایی درحال جست و جو هستند.

این مقام مسئول که خود در نزدیکی قله کوه دنیا مستقر بود به خبرنگار ما گفت: براساس نقشه آب و هوایی از اواسط روز دوباره حجم ابر و بارش افزوده خواهد شد هرچند هم اکنون در ارتفاع بالاتر از سه هزار متر وزش باد شدید عاملی در کندی روند جست‌وجو بوده است به همین دلیل با تمام قدرت اکیپ‌های جست‌وجو از زمین و هوا درحال گشت‌زنی در منطقه هستند تا نشانه‌ای از لاشه هواپیما به دست آورند.

وی تاکید کرد با توجه به اینکه امکان پرواز بالگردهای جست‌وجو در ارتفاع بالاتر از سه هزار متری وجود ندارد هماهنگی‌های لازم برای صعود چند اکیپ جست‌وجوی زمینی با تجهیزات کامل انجام شده است اما لازم به یاداوری است که جست‌وجوی زمینی هم با درنظر گرفتن شرایط جوی و اقلیم و جغرافیای منطقه کند پیش خواهد رفت.

 

هواپیمای یاسوج سیستم ELT داشته اما میزان ضربه کافی نبوده است/ جزئیات اخرین مکالمات خلبان با برج مراقبت
یک مقام مسئول توضیح داد: ایرلاین‌ها با شرکت‌های بین‌ المللی ارائه دهنده این سرویس طرف نیستند و سازمان هواپیمایی کشوری تامین کننده این سرویس و قرارداهای فی مابین است.
وی درباره علت غیر فعال نبودن سیستم مکان یاب هواپیمای ATR تاکیدکرد: علت غیرفعال بودن سیستم این است که ضربه کافی برای فعال شدن این سیستم وارد نیامده است.
طبق گفته این مقام آگاه شرکت هواپیمایی آسمان، برای فعال شدن این سیستم نیاز به ضربه‌ای با نیروی ۵ g است که طبق نظر کارشناسان شرکت هواپیمایی این ضربه به سیستمELT یا سیستم مکان یاب هواپیما وارد نشده است.
وی درباره آخرین گفتگوی خلبان با برج مراقبت اظهار داشت: طبق آخرین اطلاعات آخرین ارتباط خلبان با فرودگاه یاسوج و در فاصله ۱۴ مایلی به فرودگاه بوده در همان محلی که انتظار می‌رود هواپیما دچار سانحه شده است.
این مقام آگاه مکالمات خلبان با برج را درباره کم کردن ارتفاع عنوان کرد و گفت: فرودگاه یاسوج شرایط ویژه ای دارد و از لحاظ شرایط جغرافیایی، منحصر به فردترین فرودگاه کشور و پرواز در مسیر آن دشوار است، صحبت‌هایی برای کسب اجازه کم کردن ارتفاع نیز از صحبت‌های معمول است.
وی این هواپیمای کوتاه پرواز را برای مسیر یاسوج مناسب دانست و بیان داشت: چندین سال است که این مدل هواپیما در این مسیر پرواز می کند و سطح ارتفاع پروازی آن تا ۲۵ هزار پا است که برای داخل کشور ما پاسخگو است و شرکت هواپیمایی آسمان تنها ایرلاینی است که پرواز به یاسوج را پوشش می‌دهد.

 

منبع: جام جم آنلاین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه