دولت با اختصاص اعتبار و تسهیلات برای جبران خسارات سیل گیلان موافقت کرد

هیئت وزیران با اختصاص مبلغ ۳۴ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال اعتبار برای جبران خسارت سیل در استان گیلان موافقت کرد.

دولت با اختصاص اعتبار و تسهیلات برای جبران خسارات سیل گیلان موافقت کرد

به گزارش هشت دی،هیئت وزیران در جلسه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، با اختصاص مبلغ ۳۴ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارت و بازسازی اماکن مسکونی و تأسیسات زیربنایی آسیب دیده از سیل در استان گیلان موافقت کرد.

بنا بر این تصمیم، مبلغ ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار شامل اعتبار بلاعوض جهت بازسازی ۴۲ واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد ۵ میلیون تومان، اعتبار بلاعوض جهت تعمیر ۷۵ واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد ۲ میلیون تومان و همچنین بازسازی تأسیسات زیربنایی استان گیلان اختصاص یافت.

دولت همچنین مبلغ ۲۰ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود و کارمزد ۴ درصد در مناطق روستایی و ۵ درصد در مناطق شهری برای بازسازی ۴۲ واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد تا سقف ۲۰ میلیون تومان، تعمیر ۷۵ واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد تا سقف ۱۲ میلیون تومان و تأمین لوازم خانگی و معیشتی ۱۱۷ واحد خسارت دیده به ازای هر واحد تا سقف ۳ میلیون تومان در استان گیلان اختصاص داد.

هیئت وزیران به منظور توسعه شبکه آزادراهی کشور، افزایش ایمنی، سرعت در جابجایی بار و مسافر، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش زمان سفر و آلودگی محیط زیست و افزایش ظرفیت ترافیکی، با صدور مجوز انعقاد قرارداد مشارکت برای اجرای پروژه­ های آزادراه تبریز ـ اندیشه ـ شهر جدید سهند موافقت کرد.

هیئت وزیران در ادامه، به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داد نسبت به انجام مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات­ های بر درآمد و سرمایه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت­ های ژاپن، جمهوری لیتوانی و پادشاهی سوئد اقدام کند.

هیئت وزیران در ادامه، ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح ­های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده خود را برای پیگیری موضوع تعیین کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه