ظریف راهی مسکو شد

محمد جواد ظریف پس از یک روز کاری فشرده در اجلاس امنیتی مونیخ، شهر مونیخ را به مقصد مسکو ترک کرد.

ظریف راهی مسکو شد

به گزارش۸دی، وزیر امور خارجه کشورمان که بامداد یکشنبه جهت حضور و سخنرانی در پنجاه و چهارمین اجلاس امنیتی مونیخ وارد آلمان شده بود، دقایقی پیش مونیخ را به مقصد مسکو جهت شرکت در اجلاس بین المللی « والدای« روسیه ترک کرد .

ظریف در این اجلاس مهم امنیتی که از روز جمعه آغاز شده بود سخنرانی کرد و دیدارهای دیپلماتیکی را نیز در حاشیه این اجلاس انجام داد. رایزنی با نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، وزیران امورخارجه گرجستان و ارمنستان، کاترین اشتون مسوول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اخضر ابراهیمی نماینده سابق سازمان ملل در امور سوریه و دیدار با تعدادی از اعضای پژوهشکده‌های مطالعاتی آلمان از جمله دیدارهای ظریف در حاشیه این اجلاس بود.

اظهارات بنیامین نتانیاهو، محمد جواد ظریف و عادل الجبیر از مهم ترین و حاشیه سازترین سخنرانی های سومین روز اجلاس امنیتی مونیخ بود. این سه نفر با فاصله زمانی کمی از یکدیگر سخنرانی کردند و هرکدام تلاش کردند جواب اظهارات دیگری را بدهند. همچنین در این اجلاس پنلی با حضور تعدادی از دیپلمات های شناخته شده در عرصه بین‌الملل از جمله جان کری وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه، دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در سوریه، وزیر دفاع لبنان، دبیر کل اتحادیه عرب و… در مورد آخرین تحولات و چالش های منطقه خاورمیانه و خلیج فارس برگزار شد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه