اتفاق عجیب در بازار مسکن

به گزارش ۸دی، حسام عقبایی با یادآوری این‌که معاملات در بازار مسکن طی نیمه دوم امسال رشد داشته است، اظهار کرد: از مهرماه امسال تعداد معاملات مسکن آغاز شده که البته رشد خیلی بالایی نیست. وی با بیان این‌که رشد معاملات در مقایسه با تابستان امسال بهتر شده و این ثبات نسبی تا پایان سال […]

اتفاق عجیب در بازار مسکن

به گزارش ۸دی، حسام عقبایی با یادآوری این‌که معاملات در بازار مسکن طی نیمه دوم امسال رشد داشته است، اظهار کرد: از مهرماه امسال تعداد معاملات مسکن آغاز شده که البته رشد خیلی بالایی نیست.

وی با بیان این‌که رشد معاملات در مقایسه با تابستان امسال بهتر شده و این ثبات نسبی تا پایان سال ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان تابستان ۹۷ همین روند با همین ثبات بر بازار مسکن حاکم باشد.

وی با تأکید بر این‌که رشد ناگهانی در معاملات مسکن به‌وجود نمی‌آید، افزود: در حوزه قیمت مسکن مهرماه امسال به‌طور میانگین شاهد رشد ۱۰ تا ۱۴ درصد در سراسر کشور بودیم.

نایب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به این‌که پیش‌بینی می‌شود طی یک‌ماه باقیمانده سال روند قیمت مسکن ثبات کنونی خود را حفظ کند، اظهار کرد: روند قیمتی بازار مسکن سال آینده نیز ادامه خواهد داشت و هیچ جهش قیمتی در این بخش روی نخواهد داد.

عقبایی در عین حال از اتفاق عجیبی در بازار مسکن خبر داد و گفت: در حالی بازار مسکن به‌لحاظ معاملات و قیمت از یک ثبات نسبی برخوردار است، اما در این بین قیمت‌های اعلامی برخی مالکان و فروشندگان بیش از این مبلغ (۱۰ تا ۱۴ درصد) است.

وی ادامه داد: بعضاً قیمت‌های اعلام شده از سوی این افراد ۲۰ و حتی ۳۰ درصد است، اما به‌مفهوم این نیست که بازار قدرت کشش چنین رشدی را داشته باشد.

وی بیان کرد: در حوزه خرید و فروش بر اساس تحقیقات میدانی که در برخی مناطق تهران انجام داده‌ایم برخی مالکان تا ۱۵ درصد بیشتر از رشد قیمت‌ها فایل خود را به بنگاه‌های املاک سپرده‌اند، این در حالی است که اساساً قدرت خرید این‌چنینی در بازار مسکن وجود ندارد.

رئیس کمیسیون تخصصی مشاوران املاک کشور تأکید کرد: این رشد غیرمتعارف اعلامی نیز تبدیل به عاملی برای توقف رشد معاملات شده است، با آن‌که در آبان و آذر امسال شاهد رشد معاملات مسکن نسبت به ماه‌های پیش از آن بودیم که به‌دلیل قیمت‌های اعلام‌شده بالا روند روبه‌رشد معاملات در دی‌ماه متوقف شد.

عقبایی تأکید کرد: ظرفیت چنین قیمت‌هایی در جامعه وجود ندارد و این مسئله به خروج دیرتر مسکن از رکود منجر می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه