نظام پیام‌رسان‌ها حتما باید داخلی شود

وزیر ارتباطات با‌ اشاره به اینکه پیام‌رسان‌ها زیرساخت اقتصادی کشور ما هستند و نباید اطلاعات در این زمینه جای دیگری برود، تاکید کرد: در حوزه امنیت ملی حتماً باید نظام پیام‌رسان‌ها داخلی شود.

نظام پیام‌رسان‌ها حتما باید داخلی شود

به گزارش ۸دی، محمدجواد آذری جهرمی در برنامه نگاه یک سیما با بیان اینکه نباید فضای مجازی بی‌حساب و کتاب باشد، گفت: اجازه نمی‌دهیم هر مطلبی در این فضا منتشر شود و هر کشوری این چارچوب و استانداردها را دارد.
وی افزود: البته تدوین استانداردها با شاخص‌ها و پرهیز از سلایق شخصی در تدوین آن نیاز به کار دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پیام‌رسان‌ها زیرساخت اقتصادی کشور ما هستند و نباید اطلاعات در این زمینه جای دیگری برود. آذری جهرمی افزود: در حوزه امنیت ملی حتماً باید نظام پیام رسانها داخلی شود.
وی گفت: به دلیل محدودیت رسانه‌ای در کشور اکنون یک پیام‌رسان با رسانه‌های کشور ادغام شده است و به دلیل وجود بار سیاسی روی حوزه رسانه و دعوای سیاسی در این حوزه، پیام رسان نیز این طرف و آن طرف متمایل می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اکنون بحث اقتصاد دیجیتالی را به عنوان انقلاب صنعتی چهارم مطرح می‌کنیم که جامعه بداند چه خبر است، اما بنا نیست تسلیم این موضوع شویم و هر چیز که در این عرصه طراحی کردند، بپذیریم.
آذری جهرمی گفت: در ارتباط با طرح ثبت تلفن همراه یا همان ریجستری وارد فاز ۵ شده ایم. در این فاز، گوشی‌هایی که از طرق مختلف غیرقانونی وارد کشور شده و هزینه گمرکی آنها پرداخت نشده است ۳۰ روز روشن می‌ماند و پس از آن قابلیت استفاده نخواهد داشت.
وی ادامه داد: مهم‌ترین موضوع دیده شده در این طرح مبارزه با قاچاق کالا است. مبارزه با قاچاق فقط پایش مرزها نیست، امروزه بسیاری از صنایع ما قابلیت رقابت را از دست داده و دلیل آن فقط فرآیند قاچاق کالا است.
وزیر ارتباطات گفت: پیام اجرای طرح رجیستری به شرکت سامسونگ این بود که ما در صورت لزوم، ابزاری موثر برای کنترل بازار داریم؛ اقدام اخیر شرکت سامسونگ به عنوان شریک تجاری ایران در زمان تحریم‌ها، جای تامل و بررسی دارد اما جای نگرانی نیست زیرا اگر سامسونگ به نمایندگان ایرانی احترام نگذارد بازار ما را هم نباید بخواهد.
آذری جهرمی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه، شبکه ملی اطلاعات تعریف فنی و مدل مفهومی برای توسعه فضای مجازی در کشور است، افزود: در این قانون، مفهوم محتوایی و خدماتی شبکه ملی اطلاعات مشخص نیست و معضلات محتوایی ما در این زمینه با این قانون حل نمی‌شود.
وی گفت: در بخش خدمات قانون مصوبی نداریم و در حوزه محتوا نیز سند و شاخص‌هایی وجود ندارد، البته مرکز ملی فضای مجازی در حال کار روی این بخش‌هاست.
آذری جهرمی افزود: تلاش می‌کنیم در دو سال آینده همه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات را با مصوبه شورای عالی فضای مجازی در این زمینه انطباق دهیم.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه