موافقت دولت با اختصاص اعتبار برای جبران خسارات ناشی از سیل درگیلان

هیئت وزیران با اختصاص مبلغ ۳۴ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارت و بازسازی اماکن مسکونی و تأسیسات زیربنایی آسیب دیده از سیل در استان گیلان موافقت کرد.

موافقت دولت با اختصاص اعتبار برای جبران خسارات ناشی از سیل درگیلان

به گزارش ۸دی، هیئت وزیران در جلسه امروز خود به ریاست روحانی رییس جمهوری، با اختصاص مبلغ ۳۴ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارت و بازسازی اماکن مسکونی و تأسیسات زیربنایی آسیب دیده از سیل در استان گیلان موافقت کرد.

به موجب این تصمیم، مبلغ ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار شامل اعتبار بلاعوض جهت بازسازی ۴۲ واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد ۵ میلیون تومان، اعتبار بلاعوض جهت تعمیر ۷۵ واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد ۲ میلیون تومان و همچنین بازسازی تأسیسات زیربنایی استان گیلان اختصاص یافت.

دولت همچنین مبلغ ۲۰ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود و کارمزد ۴ درصد در مناطق روستایی و ۵ درصد در مناطق شهری برای بازسازی ۴۲ واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد تا سقف ۲۰ میلیون تومان، تعمیر ۷۵ واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد تا سقف ۱۲ میلیون تومان و تأمین لوازم خانگی و معیشتی ۱۱۷ واحد خسارت دیده به ازای هر واحد تا سقف ۳ میلیون تومان در استان گیلان اختصاص داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه