دلایل توقیف”۹دی”شفاف نیست/ دولت تحمل خود را بالا ببرد

توکلی گفت: در دولتی که رئیس آن در مورد تعطیلی نشریه ای که به احکام دین اسلام تعرض می کند واکنش نشان می دهد چگونه است که نشریه ای که در انتقاد از عملکرد مسئولان مطلبی می نویسد توقیف می شود.

دلایل توقیف”۹دی”شفاف نیست/ دولت تحمل خود را بالا ببرد

به گزارش ۸دی نیوز و به نقل از مهر ،احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به توقیف نشریه “۹دی” گفت: از این اقدام هیات نظارت بر مطبوعات تعجب می کنم و تعجبم بیشتر از دولتی است که صحبت از تحمل منتقدین می کند اما با کلی گویی و بدون یک دلیل مشخص و شفاف نشریه ای را توقیف می کند.

وی افزود: رئیس جمهور دائما صحبت از تحمل منتقدین می کند که اتفاقا حرف های خوبی هم می زند، ولی در عمل به اندازه انتظارها عمل نمی کند.

نماینده مردم تهران با اشاره به دلایل توقیف هفته نامه ۹ دی ادامه داد: در مورد دلایل توقیف نشریه بیشتر کلی گویی شده است و دلایل آن شفاف نیست چراکه دولتی که از آزادی مطبوعات سخن می گوید باید توضیح دهد که چرا روزنامه ها و نشریات را توقیف می کند.

توکلی تصریح کرد: گفته شده است نقد مذاکرات هسته ای یکی از دلایل توقیف نشریه است اما آیا این بدان معنی است که کسی حق ندارد مذاکرات هسته ای را نقد کند ؛ بله مقامات رسمی کشور از جمله نمایندگان باید سیاست هایی را در نقدهای خود اعمال کنند اما رسانه ها و شخصیت های علمی و مذهبی باید در میدان نقد فعال باشند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه دولت باید در سیاست های خود در برخورد با نشریات و رسانه ها تجدید نظر کند، گفت: اگر دولت همینگونه عمل کند بیشتر ادعای خود را نفی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: اگر دولت مدعی است که مذاکرات هسته ای نقصی ندارد، که این ادعای گزافی است، اما اگر معتقد است که کارکرد دولت ممکن است نقص داشته باشد و دیگران آزاد هستند که آنرا نقد کنند؛ پس باید تحمل خود را بالا ببرد.

توکلی با اشاره به شایعات در مورد فیلتر شده جهان نیوز ، گفت: همچنان که در مورد ۹دی قبل از توقیف شایعاتی مبنی بر توقیف وجود داشت و مسئولان آنرا تکذیب می کردند، ممکن است شایعات مربوط به فیلتر جهان نیوز هم صحت داشته باشد که این اقدام مسئله را سنگین تر خواهد کرد و وزارت ارشاد باید پاسخگو باشد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه انتقاداتم به توقیف نشریه ۹ی به این معنا نیست که نشریات تخلف کنند، یادآور شد: انتقاداتم به این دلیل است که دولت حق ندارد با کلی گویی و بدون توضیح مشخص نشریه ای را تعطیل کند و آزادی مدنی مصرح در قانون اساسی را نقض کند.

توکلی همچنین با انتقاد از موضع وزارت ارشاد نسبت به توقیف روزنامه هایی که به احکام دین اسلام توهین کرده بودند، خاطرنشان کرد: در دولتی که رئیس آن دولت در مورد تعطیلی نشریه ای که به احکام دین اسلام تعرض می کند واکنش نشان می دهد و اعتراض می کند، چگونه است که نشریه ای که در انتقاد ار عملکرد مسئولین مطلبی را می نویسد توقیف می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه