نماینده صومعه سرا مطرح کرد؛

تالاب انزلی در انتظار سرنوشتی مشابه دریاچه ارومیه

نماینده صومعه سرا گفت: همه افرادی که در سه قوه مسئولیت دارند باید بدانند که تالاب انزلی در حال خشک شدن است. لطفا دست بر روی دست نگذارید تا این تالاب نیز به وضعیت دریاچه ارومیه دچار نشود.

تالاب انزلی در انتظار سرنوشتی مشابه دریاچه ارومیه

به گزارش ۸دی، سیدکاظم دلخوش در تذکری شفاهی در پایان جلسه علنی عصر امروز بیان کرد: ریاست محترم جمهور و وزارت نیرو و رئیس مجلس و همه عزیزانی که در سه قوه مسئولیت دارید تالاب انزلی که ما هم در کنار این تالاب به عنوان صومعه‌سرا قرار داریم در حال خشک شدن است لطفا اقدامات لازم را انجام دهید تا وضعیت این تالاب مانند دریاچه ارومیه نشود.

وی در تذکری دیگر بیان کرد: ما تحقیق و تفحصی را برای مشکلات مختلف در دانشگاه آزاد تهیه کردیم. خواهش می‌کنم هیات رئیسه مجلس این موضوع را تسریع ببخشد.

دلخوش در ادامه در تذکری به وزیر کشاورزی بیان کرد: کارگران شرکت ابریشم شهرستان صومعه‌سرا و استان گیلان ماه‌هاست که حقوق نگرفته‌اند. وزیر کشاورزی حتما دستور رسیدگی دهند.

وی در تذکری به وزارت نیرو گفت: ما درخصوص برق‌ دار کردن چاه‌های کشاورزی قانون داریم. وزارت نفت و وزارت نیرو باید در مورد برق‌دار کردن این چاه‌ها و همچنین پمپاژها تلاش کنند تا قانون اجرایی شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قیر تهاتری را مجلس تصویب کرده است تا در سال ۹۶، چهار میلیون تن تخصیص پیدا کند اما متاسفانه علی‌رغم اینکه ۱۶۶ نفر در مجلس نیز به این موضوع رای دادند این کار خوابیده است و هیات رئیسه باید پاسخگو باشد.

وی در پایان بیان کرد: در فصل کشاورزی در استان گیلان با کمبود آب مواجه هستیم. کشاورزان تنها محصولشان همین برنج است که با آن زندگی خود را می‌گردانند. خواهش می‌کنم وزارت نیرو و دستگاه‌های ذی‌ربط درخصوص کمبود آب کشاورزان تلاش کنند و نتیجه را اعلام کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه