مثل دولت هاشمی کسی حق انتقاد از دولت یازدهم را ندارد

عضو جبهه پایداری ضمن انتقاد از توقیف نشریه ۹ دی توسط وزارت ارشاد گفت: مثل دولت هاشمی کسی حق انتقاد از دولت را ندارد.

مثل دولت هاشمی کسی حق انتقاد از دولت یازدهم را ندارد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو ،حجت الاسلام روانبخش دیروز در گردهمایی فعالان فرهنگی استان لرستان با عنوان بیعت فعالان فرهنگی با فرماندهی کل قوای فرهنگی که در سالن همایش های دانشگاه فرهنگیان خرم آباد برگزار شد از نشریه ۹ دی به عنوان یک هفته نامه مقبول در بین مردم نام برد و بیان داشت: این دولت دقیقا بمانند دولت هاشمی عمل می کند و کسی حق انتقاد از دولت را ندارد البته انتقاد از خدا، پیغمبر، دین و اسلام ممنوعیتی ندارد.

وی با بیان اینکه وزارت ارشاد بدنبال اهانت به امام علی (ع) و نفی حکم قصاص در نشریات بهار و آسمان هیچ اقدامی نکرد اما زمانی قوه قضائیه حکم توقیف این نشریات را صادر کرد بحث آزادی بیان مطرح شد افزود: درست است که دولت روزنامه ها را می بندد اما دیگر نمی تواند زبان هایمان را بندد.
عضو جبهه پایداری با اشاره به تبیض های وزارت ارشاد در حمایت از نشریات گفت: نشریه آسمان در یک رپرتاژ آگهی ۴۰۰ میلیون تومان دریافت و این هفته نامه ظرف یک هفته به روزنامه تبدیل می شود.
روانبخش خاطرنشان کرد: یارانه مطبوعات یک میلیارد تومان بوده که از این رقم ۷۵۰ میلیون تومان به خبر جنوب اختصاص یافته است و این در حالی است که وطن امروز یک میلیون تومان و نشریه پرتو هیج یارانه ای را دریافت نکرده است.
وی افزود: نشریه یالثارات که به واسطه استفاده از ادبیات لمپنی تعطیل شد، نشریه ۹ دی هم که بدلیل انتقاد از دولت توقیف شد و با این حال بنظر می رسد که نشریه پرتو هم ظرف آینده تعطیل و روزنامه کیهان هم خودش باید جمع کند.
تعرضات متعدد دولت یازدهم به حوزه فرهنگ نگرانی های رهبر انقلاب را موجب شده است
عضو جبهه پایداری با بیان اینکه اگر تعرضات فرهنگی دولت ظرف شش ماهه گذشته را گردآوری کنیم آنگاه می فهمیم که این دولت چه تعرضاتی به فرهنگ کرده است گفت: تعرضات متعدد دولت یازدهم به حوزه فرهنگ نگرانی های رهبر انقلاب را موجب شده است
روانبخش از حذف ممیزی کتاب، احیاء کانون منحله نویسندگان، باز شدن فضا برای لوترها و ملحدین، برگزاری همایش برای اراجیف صادق هدایت، حمایت تمام عیار از جریانات فمینیستی، برداشتن مرز بندی ها بین هنر ارزشی و غیر ارزشی، بازگشت به اشرافیت، انتخاب عبدالجبار کاکایی شاعر موثر در فتنه به عنوان دبیر جشنواره شعر و دعوت از یدالله رویایی شاعر هتاک به جشنواره شعر به عنوان بخشی از تعرض های دولت یازدهم به بخش فرهنگ در شش ماه اخیر نام برد.
وی با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگی دولت اعتدال دنباله روی دولت اصلاحات است افزود: امروز سنگر دفاع از اسلام در فرهنگ نهفته است.
عضو جبهه پایداری از هاشمی به عنوان لیدر دولت اعتدالی نام برد و گفت: حجاریان معتقد است که اصلاحات از سال ۸۴ به بعد مرده است؛ بنابراین اسلام اعتدالی را جایگزین آن کردند.
روانبخش به تشریح شاخص های مسلمان میانه رو از منظر کارشناسان موسسه آمریکایی «رند» پرداخت و ادامه داد: تعهد به دموکراسی و اعتقاد به مشروعیت مردمی به جای مشروعیت الهی، جهانی دانستن ارزشهای دموکراتیک، تاکید بر منافع قانونی غربی، احترام به حقوق زنان و اقلیت ها، قانون شریعت را محصول شرایط تاریخی زمان دانستن و اینکه برخی از موضوعات این قانون مانند مجازات های بدنی زمینه لازم جهت اجرا را ندارند و از این رو باید با شرایط مدرن سازگار شوند بخشی از این شاخصه ها هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه