اعتراض مالباختگان مؤسسات مالی تیم اقتصادی دولت را به مجلس کشاند/ زنده کردن پول اصلی‌ترین دغدغه مالباختگان

در پی اعتراض چندین ماهه مالباختگان مؤسسات مالی و اعتباری روحانی تیم اقتصادی خود را برای پاسخگویی به مجلس شورای اسلامی فرستاد.

اعتراض مالباختگان مؤسسات مالی تیم اقتصادی دولت را به مجلس کشاند/ زنده کردن پول اصلی‌ترین دغدغه مالباختگان

به گزارش هشت دی،پس از ارجاع سؤال نمایندگان از رئیس‌جمهور درزمینه وضعیت مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز، کمیسیون اقتصادی پیگیری‌های لازم را انجام داد و قرار است یک‌شنبه جلسه بررسی طرح سؤال از رئیس‌جمهور در کمیسیون اقتصادی برگزار شود.

رئیس‌جمهوری نیز در نامه‌ای به کمیسیون اقتصادی مجلس رئیس‌کل بانک مرکزی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد و امور دارائی را به‌عنوان نمایندگان دولت معرفی کرده تا در نشست مشترک با نمایندگان سؤال‌کننده در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی موضوع بررسی شود.

خبر فوق را کوچکی نژاد به خبرنگار فارس داده و گفته طرح سؤال از رئیس‌جمهوری در حالی رقم خورده که همه مسئولان دولتی و همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در تلاش بودند تا طرح سؤال از رئیس‌جمهور وارد فرایند قانونی خود نشود اما درنهایت نمایندگان موفق شدند سؤال از رئیس‌جمهوری را به مجلس بکشانند.

طرح سؤال از رئیس‌جمهور در حالی برگزار می‌شود که‌موج‌های اعتراضی سپرده‌گذاران مؤسسات مالی و اعتباری به اوج خود رسید و تا جایی که مالباختگان را به اعتراضات خیابانی هم کشاند و کشور را چند صباحی مورد تهدید و تمسخر ایادی آمریکا و ضدانقلاب داخلی کرد.

سپرده‌گذاران و مالباختگان مؤسسات مالی و اعتباری در گیلان نیز تجمعات فراوانی را داشتند و حتی در سفر اخیر جهانگیری به گیلان در تابستان سال جاری مالباختگان فرصت را  غنیمت شمرده و در مقابل استانداری گیلان تجمع کردند.

سپرده‌گذاران و مالباختگان مؤسسات مالی و اعتباری در گفت‌وگوهای متعدد خود با رسانه‌ها و حضور در تجمعات زنده کردن اصل پول خود را از اصلی‌ترین دغدغه خود شمرده‌اند.

کوچکی نژاد  منشأ اصلی اتفاقات مالی و سرگردانی مالباختگان را سیاست‌های غلط بانک مرکزی نام‌برده و معتقد بود در راستای اختلاس و یا ورشکستگی و ریختن مردم به خیابان‌ها سیف به‌عنوان رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی در درجه اول متهم است و دادگاه باید مدعی‌العموم باشد و وی را بازداشت کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ماه‌ها قبل از طرح سؤال از رئیس‌جمهور در مجلس خبر داده بود و مدعی بود که زیر طرح سؤال از رئیس‌جمهور را امضاء کرده و پای امضاء خود مؤثر نیز است.

گرچه مشکلات موجود در مؤسسات مالی و اعتباری مباحث ریشه‌داری است که بعضی از آن‌ها ریشه بیش از یک دهه دارند اما به ادعای برخی دیگر از نمایندگان مجلس ازجمله محمود صادقی بانک مرکزی چه درگذشته و چه در شرایط فعلی نظارت دقیق را بر روی مؤسسات مالی و اعتباری اعمال نکرده است.

این نماینده مجلس معتقد است مردم به تابلوی‌های “تحت نظارت بانک مرکزی” سر درب مؤسسات نگاه انداخته و به آن‌ها اعتماد کرده‌اند درحالی‌که بانک مرکزی ابتدا باید مؤسسات مالی را ارزیابی و پس از دقت‌های لازم صورت گرفته تغییرات لازم را اعمال می‌کرد.

حال باید دید تیم اقتصاد دولت چه جوابی برای وکلای مردم سؤال‌کننده و مالباختگان دارند و اینکه نمایندگان مجلس از توضیحات نمایندگان روحانی راضی خواهند شد یا خیر.

به گزارش فارس، مطابق با آیین‌نامه داخلی مجلس، کمیسیون اقتصادی باید طی مدت یک هفته نشست مشترک بین نمایندگان سؤال‌کننده و نماینده ویژه رئیس‌جمهور را برگزار و گزارش جلسه مذکور را به صحن علنی مجلس ارجاع کند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه