معرفی نماینده کارخانه فولاد مبارکه به جای نماینده فدراسیون فوتبال به فیفا!

در حالی که فیفا از فدراسیون فوتبال ایران خواسته بود تا هر چه زودتر اسپانسر پیراهن تیم ملی را به صورت رسمی معرفی کند، این اتفاق دوشنبه هفته گذشته در زوریخ سوئیس افتاد.

به گزارش ۸دی، دوشنبه هفته گذشته، نماینده ایران در زوریخ به همراه نماینده شرکت آدیداس در مقر فیفا حاضر شدند و آدیداس به صورت رسمی از سوی فدراسیون فوتبال به عنوان اسپانسر پیراهن معرفی شد و فیفا هم آدیداس را به عنوان اسپانسر پیراهن ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ثبت کرد.

اما در این میان یک اتفاق عجیب افتاد؛ فدراسیون فوتبال ایران به جای معرفی یک نماینده از فدراسیون در کمیته‌های بین‌الملل، بازاریابی و یا حوزه‌های مرتبط، نماینده کارخانه فولاد مبارکه اصفهان را به جای نماینده فدراسیون فوتبال معرفی کرد.

فرهاد دیانت، که نمایندگی دفتر کارخانه فولاد مبارکه اصفهان در آلمان را در اختیار دارد از سوی محمدرضا ساکت دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران به فیفا معرفی شده است. دلیل ساکت احتمالا بحث هزینه های عدم اعزام نماینده از ایران به سوئیس بوده اما سوال اینجاست که چرا باید نماینده کارخانه فولاد مبارکه اصفهان که هم‌استانی آقای ساکت و همچنین جناب تاج است به فیفا معرفی شود و این شخص چه ارتباطی با فوتبال دارد و یا عضو کدام کمیته فدراسیون فوتبال است که باید به فیفا معرفی شود و در مراسم ثبت اسپانسر پیراهن تیم ملی حضور پیدا کند؟

اگر قرار بوده در هزینه ها صرفه جویی شود پس چرا از سفارت ایران در سوئیس یا یکی از ایرانی های مقیم زوریخ (شهری که مقر فیفا در آن قرار دارد) نماینده ای معرفی نشده و حالا نماینده کارخانه فولاد مبارکه از آلمان باید به سوئیس برود؟

آیا مسافرت جناب فرهاد دیانت از آلمان به سوئیس هزینه‌بردار نبوده است؟ مشخص نیست این تصمیم چرا گرفته شده و باید منتظر ماند تا فدراسیون فوتبال در این زمینه شفاف‌سازی کند. آیا اعضای هیات رئیسه فدراسیون از این اعطای رانت ها باخبر هستند؟

منبع: نود

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه