مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان:

رویکرد شرکت برق منطقه‌ای گیلان به‌کارگیری از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیراست

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه رویکرد شرکت برق منطقه‌ای گیلان در سال‌های اخیر به‌کارگیری از انرژی‌های پاک و تجدید پذیر مانند انرژی بادی و خورشیدی است گفت: در ارتباط با افزایش ضریب اطمینان و پایداری شبکه انتقال و‌ فوق توزیع، اصولاً صحبت از سطوح ولتاژی ۶۳ کیلوولت، ۱۳۲ ‌کیلوولت، ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلوولت است.

رویکرد شرکت برق منطقه‌ای گیلان به‌کارگیری از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیراست

به گزارش هشت دی، عظیم بلبل آبادی شامگاه جمعه در نشست خبری با بیان اینکه چرخه صنعت برق به سه محور اصلی و اساسی تولید، انتقال و فوق توزیع و توزیع نیروی برق دسته‌بندی می‌شود اظهار کرد: تولید محور اساسی این چرخه است و میزان تولید انرژی برق در سطح استان گیلان بیش از نیاز مصرف استان است.

وی با اشاره به اینکه گیلان از شش نیروگاه بزرگ و کوچک بهره می‌برد گفت: مجموع ظرفیت نامی تولید انرژی برق این شش نیروگاه حدود دو هزار و ۸۱۸ مگاوات است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به میزان پیک‌بار غیرهمزمان استان گیلان در ایام فصل گرم سال بیان کرد: میزان پیک‌بار غیرهمزمان استان گیلان در ۱۹ مرداد سال جاری حدود یک هزار و ۷۲۰ مگاوات بود این یعنی میزان تولید انرژی برق بیش از حداکثر مصرف استان گیلان است.

بلبل آبادی با بیان اینکه در ایام پاییز و‌ زمستان امسال میزان مصرف استان به مقدار حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ ‌مگاوات در نوسان محدود شد افزود: مازاد انرژی تولیدی گیلان به استان‌های هم‌جوار مازندران، تهران، زنجان و‌ آذربایجان ترانزیت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امکان تبادل انرژی با کشور جمهوری آذربایجان از طریق یک خط ارتباطی ۲۳۰ کیلو‌وات فراهم است تصریح کرد: در صورت اعلام نیاز کشور آذربایجان و ضرورت، امکان تبادل نیز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: با توجه به اینکه سوخت‌های فسیلی از نظر آلودگی‌های زیست‌محیطی، مشکلاتی را برای سامانه‌های آب‌وهوایی ایجاد می‌کنند، بنابراین رویکرد اساسی شرکت برق منطقه‌ای گیلان به‌کارگیری از نیروگاه‌های سوخت‌های فسیلی نیست.

 بلبل آبادی با بیان اینکه رویکرد شرکت برق منطقه‌ای گیلان در سال‌های اخیر به‌کارگیری از انرژی‌های پاک و تجدید پذیر مانند انرژی بادی و خورشیدی است اظهار کرد: در ارتباط با افزایش ضریب اطمینان و پایداری شبکه انتقال و‌ فوق توزیع، اصولاً صحبت از سطوح ولتاژی ۶۳ کیلوولت، ۱۳۲ ‌کیلوولت، ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلوولت است.

وی با اشاره به اینکه حیطه مأموریت کاری شرکت برق منطقه‌ای گیلان از سطوح ولتاژی ۲۰ کیلو‌ولت به بالا است افزود: مسئولیت بررسی و تأمین انرژی برق استان در سطوح ولتاژی ۲۰ کیلوولت به پایین را شرکت توزیع نیروی برق استان برعهده‌ دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه در بخش شبکه انتقال و فوق توزیع در سال‌های اخیر چند ‌محور اصلی و اساسی مدنظر قرار گرفت تصریح کرد: محور اول پرداختن به رویکرد ‌افزایش بهره‌وری نیروی انسانی مجموعه است زیرا بزرگ‌ترین سرمایه هر مجموعه، شرکت و سازمان نیروی انسانی است.

بلبل آبادی با اشاره به اینکه افزایش بهره‌وری کارکنان جزء برنامه‌های شرکت است بیان کرد: در حقیقت‌ یکی از رویکردهای اساسی شرکت برق منطقه‌ای گیلان بحث مدیریت مصرف است زیرا مدیریت مصرف یکی از نیازهای اقتصاد ملی کشور و همچنین اقتصاد‌ استان گیلان و خانواده‌ها است.

وی با اشاره به اینکه افزایش ضریب اطمینان یک سری از پروژه‌ها برای شبکه انتقال و فوق توزیع در دست اقدام است گفت: یک‌بخشی از این پروژه‌ها از اوایل سال‌۹۵ با بار مالی بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان کلید خورد و در سال گذشته حدود ۱۵۰ مگا ولت‌آمپر به ظرفیت نامی و بخش فوق توزیع و نیز ۳۱.۵ کیلومتر مدار به تولید خطوط فوق توزیع استان اضافه شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان افزود: در سال جاری نیز در ایام هفته دولت ۱۵۰ مگا ولت‌آمپر به ظرفیت فوق توزیع اضافه شد و حدود ۱۱ کیلومتر مدار نیز در پروژه خط کابل زمینی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و تا تابستان سال آینده نیز چهار دستگاه پست ۶۳ و ۲۰۰ کیلوولت برای منطقه گلسار رشت، سلیماندراب، شهرک صنعتی سپیدرود و شهر صومعه‌سرا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه