طلبه گیلانی که در کربلای پنج آسمانی شد

شهید قربانعلی رنجبر مصمم راه برادر شهید خود را ادامه داد و در ۲۲ دی‌ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج ‌در منطقه شلمچه براثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل آمد و آسمانی شد.

طلبه گیلانی که در کربلای پنج آسمانی شد

به گزارش هشت دی، شهید قربانعلی رنجبر در ۱۶ اردیبهشت ۱۳۴۵ در خانواده‌ای مؤمن، مذهبی و ازلحاظ مالی ضعیف در روستای دهبنه از توابع لاهیجان دیده به جهان گشود.

وی فرزند اول خانواده بود و به‌غیراز خود یک خواهر و چهار برادر کوچک‌تر داشت و پدر و مادرش از صبح برای به دست آوردن یک‌لقمه‌نان حلال مجبور بودند در زمین مردم از صبح تا شب‌کار کنند.

او هم‌زمان با پدر و مادر از خواب بیدار و برای بچه‌ها صبحانه آماده می‌کرد و قبل از اینکه به مدرسه برود غذای ظهر بچه‌ها را نیز مهیا می‌کرد و با بودن قربانعلی بچه‌ها کمبود پدر و مادر را حس نمی‌کردند.

قربانعلی تابستان‌ها که مدرسه تعطیل بود نیمی از روز را در منزل کنار بچه‌ها و نیمی دیگر را در مزرعه با کمک پدر و مادر می‌گذراند،  مقطع ابتدایی را تا کلاس چهارم ابتدایی در همان روستا خواند و بعد به همراه خانواده در سال ۱۳۶۵ به شهرستان آستانه‌اشرفیه کوچ کردند و کلاس پنجم را در مدرسه رازی آستانه‌اشرفیه به پایان رساند.

 وی در سال ۱۳۵۷ بااینکه سن کمی داشت به همراه همکلاسی‌های خود در راهپیمایی‌های مردمی علیه رژیم شاه شرکت می‌کرد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عضویت بسیج محله جسیدان درآمد و در آنجا به فعالیت خود ادامه داد.

او برای اولین بار در سن ۱۵ الی ۱۶ سالگی به منطقه کردستان اعزام و بعد از گذراندن ۴۰ روز آموزشی برگشت و چون هنوز دانش‌آموز بود به درس خود ادامه داد.

قربانعلی بعد از به شهادت رسیدن برادر کوچک‌تر خود و گرفتن دیپلم، مصمم راه برادر شهید خود را ادامه و برای دومین بار به منطقه جنگی اعزام شد و هم‌زمان با اعزام به جبهه و بازگشت از مناطق جنگی با شرکت در کنکور در رشته علوم قرانی قبول شد.

 وی هم‌زمان با قبولی در کنکور سراسری مشغول به تحصیل درس طلبگی شد که از خصوصیات شخصی او خواندن نماز اول وقت و شرکت فعال در نماز جماعت و نماز جمعه بود.

قربانعلی در حوزه علمیه رشت زیر نظر مرحوم آیه الله احسان‌بخش درس حوزه می‌خواند و بعد از یک سال به حوزه علمیه آستانه‌اشرفیه رفت و سپس برای بار سوم به منطقه جنگی اعزام شد.

شهید قربانعلی رنجبر سرانجام در ۲۲ دی‌ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج ‌در منطقه شلمچه براثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل آمد و آسمانی شد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه