رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آستارا مطرح کرد

تحکیم روابط ایران و آذربایجان با برگزاری المپیاد ورزشی آستارا- آستارا

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آستارا ایجاد صلح و تحکیم روابط ایران و جمهوری آذربایجان را از اهداف المپیاد ورزشی آستارا- آستارا دانست و گفت: دومین دوره المپیاد ورزشی آستارا- آستارا با حضور ۵۰۰ ورزشکار از گیلان و جمهوری آذربایجان در مجموعه ورزشی وحدت شهرستان آستارا برگزار شد.

تحکیم روابط ایران و آذربایجان با برگزاری المپیاد ورزشی آستارا- آستارا

به گزارش هشت دی،وحید خاصی‌پور شامگاه جمعه  در آستارا اظهار کرد: دومین دوره المپیاد ورزشی آستارا- آستارا با حضور ۵۰۰ ورزشکار از شهرستان‌های مختلف استان گیلان و جمهوری آذربایجان به مدت چهار روز در سالن انقلاب مجموعه ورزشی وحدت این شهرستان برگزار شد.

وی با بیان اینکه این تعداد ورزشکار در قالب ۱۴ تیم خارجی و ۲۳ تیم داخلی در چهار رشته تکواندو، جودو، کاراته آزاد و کاراته کنترلی با یک‌دیگر به رقابت پرداختند گفت: برگزاری این المپیاد با مجوز رسمی شورای برون‌مرزی وزارت ورزش و جوانان در دستور کار هیأت‌های ورزشی شهرستان آستارا قرار گرفت.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آستارا تعداد تیم‌های حاضر در رشته تکواندو را هفت تیم دانست و خاطرنشان کرد: درمجموع رقابت‌های تکواندو، تیم‌های منتخب شهرستان آستارا با ۸۹ امتیاز، باشگاه تکواندوی لنکران با ۷۷ امتیاز و باشگاه قایقران انزلی با ۴۰ امتیاز به ترتیب در جایگاه‌های اول، دوم و سوم قرار گرفتند.

خاصی‌پور تعداد تیم‌های حاضر در رشته جودو را هشت تیم با حضور ۷۳ جودوکار دانست و افزود: درمجموع رقابت‌های جودو، تیم‌های گیلان الف، البرز الف و جمهوری آذربایجان الف با غلبه بر حریفان خود به ترتیب در جایگاه‌های اول، دوم و سوم قرار گرفتند.

وی تعداد کاراته‌کاران ایرانی حاضر در مسابقات کاراته را ۷۴ نفر و تعداد کاراته‌کاران آذری را ۳۱ نفر دانست و بیان کرد: درمجموع رقابت‌های کاراته، تیم منتخب شهرستان آستارا با ۵۴ امتیاز، تیم منتخب باکو با ۴۳ امتیاز و تیم کیوکوشین UFK  لاهیجان با ۲۱ امتیاز به ترتیب در جایگاه‌های اول، دوم و سوم قرار گرفتند.

خاصی‌پور ایجاد صلح و تحکیم روابط بین ورزشکاران دو کشور، اشاعه فرهنگ اسلامی ایرانی و توسعه مراودات فرهنگی ورزشی بین دو کشور، تولید نشاط اجتماعی و شادابی بین ورزشکاران، شناسایی افراد مستعد و استعدادیابی جهت حضور در میادین ملی و بین‌المللی را ازجمله اهداف این المپیاد دانست.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه