در خطبه های نماز جمعه شهرستان های گیلان مطرح شد:

مردم با وجود مشکلات در ۲۲ بهمن جانانه از کشورشان دفاع کردند/ مسئولان ضعف مدیریتی را به پای مقاومت مردم نگذارند

ائمه جمعه شهرستان های گیلان در خطبه های نماز جمعه این هفته از حضور پرشور مردم در راهپمایی ۲۲ بهمن تجلیل کردند.

مردم با وجود مشکلات در ۲۲ بهمن جانانه از کشورشان دفاع کردند/ مسئولان ضعف مدیریتی را به پای مقاومت مردم نگذارند

به گزارش خبرنگار ۸دی، نماز جمعه امروز ۲۷ بهمن در سراسر شهرهای استان گیلان برگزار شد، مشروح خطبه های نماز جمعه در برخی شهرهای گیلان به شرح زیر است:

به گزارش ۸دی به نقل از «دیارباران»، حجت السلام و المسلمین یوسف صدیق در خطبه های نماز جمعه شهر رشت با اشاره به اهمیت تقوا، اظهار کرد: خداوند خود فرموده است که دست انسان های با تقوا را می گیرد.

وی حسادت را از خصلت هایی دانست که هیچ انسانی از آن در امان نیست و موجب خسران می شود، گفت: خداوند به هرکس  بر اساس اصل حکمت چیزی می دهد پس دلیلی برای حسادت کردن وجود ندارد.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه اگر صفات مذکور را نداشته باشیم شیطان قادر به رخنه کردن در وجود انسان نیست، افزود: نباید با گمان بد بردن به مسلمان حرمت ایمان و برادر مسلمان خود را بشکنیم.

صدیق عربانی تصریح کرد: دشمن براحتی از طریق شکستن حرمت ها و گمان بد بردن می تواند نفوذ کند و در مقابل خیلی از افراد از جان خود گذشتند تا دیگران از برکت نفس آنها زندگی کنند.

وی با تاکید بر اینکه بنی آدم اعضای یکدیگر هستند، افزود: به همین دلیل است که پیامبر می فرماید چیزی را که برای خودمان می پسندیم برای دیگران هم بپسندیم.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه به افکار منفی که وارد ذهن ما می شود نباید توجهی کرد، گفت: وقتی شخصی می خواهد به مسافرت برود و تصور کنیم که شاید تصادف کند، کار شیطان است و در این مواقع باید به خدا توکل کرد.

وی با تاکید بر اینکه خداوند به همه کار ها بصیر و بینا است، بیان کرد: اگر کسی در زندگی ما اثر گذار است نباید بگوییم اگر آن شخص نبود میمردم بلکه باید باید گفت خداوند مهر من را در دل وی گذاشت.

صدیق عربانی با اشاره به فرمایش امام صادق(ع) درباره سایر صفاتی که یک فرد مومن نباید داشته باشد، خاطر نشان کرد: حسادت، عصر یعنی سختگیری، لجوج بودن، کذب و دروغ و تجاوز به حق مومن جز این صفت ها است.

صدیق عربانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به حضور پرشکوه مردم در۲۲بهمن، اظهار کرد: با وجود اینکه دشمن ۳۹ سال تبلبغ کرده است که مردم در راهپیمای ۲۲بهمن شرکت نکنند با این حال تمام مردم گیلان از دهستان ها و روستاها بپاخواستند و شعار ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند سر دادند.

وی با اینکه به رهبر معظم انقلاب بخاطر داشتن چنین ملت بزگواری تبریک می گویم، گفت: اکثریت جمعیت حاضر در راهپیمایی ۲۲بهمن مردم گرفتاری بودند که مشکلات زیادی داشتند ولی برای حمایت از ولایت فقیه جانانه در راهپیمایی شرکت کردند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا(س)، بیان کرد: این روزها می بایست برای مظلومیت بانوی دو عالم مراسماتی برپا کنیم و قاتل مظلومیت حضرت فاطمه زهرا(س) را به دستان مبارک امام زمان(عج) بسپاریم.

صدیق عربانی با بیان اینکه وعده خداوند حق است و صدای پای منجی عالم به گوش می رسد، افزود: خداوند تا زمان آغاز انقلاب جهانی ملت ایران را پناه بدهد و از شر شیطان در امان باشد.

امام جمعه موقت رشت در ادامه با اشاره به شهر رشت به عنوان یک شهر توریستی و با بیان اینکه وضعیت آسفالت خیابان های شهر رشت اسفناک است، گفت: در فصل پاییز و زمستان سطح شهر بدلیل چاله و چوله هایی زیادی که دارد باعث ترافیک و سختی عبور و مرور برای مردم می شود.

مردم رشت از وضعیت خیابان های شهر خسته و گله مند هستند

وی تصریح کرد: با توجه به پایان سال مردم از وضعیت کنده کاری های خیابان ها خسته و گله مند هستند و مسئولین مربوطه می بایست به سرعت مشکلات مربوط به خیابان ها را رفع و رجوع کنند.

صدیق عربانی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در پاسخ به ادعای دشمن که می گوید ما دیگر پارس نمی کنیم و گاز می گیریم گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده است که اگر دشمن بخواهد قدمی علیه ایران بردارد سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه پاسخ آنها را می دهد.

وی با بیان اینکه دشمنان نمیفهمند و نادان هستند که میگویند مردم بخاطر ساندویچ و بدلیل گرسنگی در راهپیمایی شرکت کردند، خاطرنشان کرد: گرسنگی مردم به خارج از این مملکت ارتباطی ندارد و با همین گرسنگی از جان، مال، ناموس و وطن خود دفاع می کنند.

امام جمعه منجیل:

حضور مردم در ۲۲ بهمن خیره کننده بود/ فعالان مجازی به دنبال مطالب کذب و دروغ نروند

به گزارش ۸ دی به نقل از زیتون خبر، حجت الاسلام سیداعلا خضری در خطبه های عبادی و سیاسی جمعه شهر منجیل که با حضور نمازگزاران ولایی این شهر در مسجد طاهریه برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: یک چهارم قرآن در باره اهل بیت علیهم السلام است.

وی با اشاره به کلام نبی مکرم اسلام که فرمود: زهرا(س) نور خداست، ادامه داد: اینکه می بینیم پیامبر می فرماید فاطمه بضعه منی و ام ابیها است بی دلیل و بر مبنای احساسات نیست و برمبنای وحی است.

خطیب جمعه شهر منجیل، بیان کرد: ولایت یک امانت الهی است و برای این باید خدا را شاکر باشیم که شیعه و ولایت مدار هستیم.

خضری، با تاکید بر اینکه اگر دنیا و آخرت را می خواهیم در مودت و دوستی با اهل بیت علیهم السلام است، افزود: کسی هزاران سال در کعبه عبادت کند اما مودت و ولایت را در قلبش نپروراند عبادتش عبادت نیست.

وی، ضمن تقدیر و تشکر از شهروندان شهر منجیل در یوم الله ۲۲ بهمن، بیان کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن خیره کننده و تماشایی بود.

امام جمعه منجیل با بیان اینکه یادواره شهید مدافع حرم بابک نوری در شهرک ایثارگران، معنوی و سازنده بود، ادامه داد: این مراسم به همت جمعی از جوانان آتش به اختیار که در فرهنگ معجزه می کنند، برگزار شد.

خضری، یادآور شد: این جوانان ادامه دهنده راه همان شهدایی هستند که برای دفاع از انقلاب و آرمانهایش از جان خود گذشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ساماندهی جزیره منجیل پرداخت و گفت: فکر طاغوتی را از جزیره برانداخته اید و در نظام اسلامی پیکر شهید گمنام را در این محل تدفین یا پرچم جمهوری اسلامی را نصب کنید.

خطیب جمعه منجیل با توصیه به کاربران شبکه های اجتماعی بیان داشت: کسانی که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند به دنبال مطالب کذب و دروغ نروند، در نوشتار مطالب ادب را رعایت کنند و مطالبی بیان کنند که صادقانه است.

خضری ضمن تسلیت ایام شهادت حصرت فاطمه زهرا(س) و تاکید بر برگزاری هرچه بهتر برنامه های عزاداری فاطمیه، گفت: حضرت زهرا(س) سپر ولایت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حمایت از جبهه مقاومت را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید پشتیبان سوریه، عراق، یمن و همه کشورهای مظلوم باشیم.

خطیب جمعه منجیل، با اشاره به کلام مقام معظم رهبری که فرمودند تا ۲۵ سال آینده اسرائیل محو خواهد شد، گفت: مساله فلسطین مساله اصلی جهان اسلام بوده، هست و خواهد بود.

خضری با اشاره به جنایات کشور آمریکا بیان کرد: جوانان قلم فرسایی کنند و جنایات این کشور را بیان کنند و نگذارند آنها علیه کشور اقدام کنند.

 

امام جمعه ماسال:

ذهن مردم را به مسایلی مانند رفراندوم مشغول نکنید/ اینکه ضعف مدیریتی را به پای مقاومت مردم بگذاریم غلط است

به گزارش ۸دی به نقل از ماسال نیوز حجت الاسلام سید هادی موسوی در خطبه های نماز جمعه‌ی این هفته شهرستان ماسال با اشاره به عواقب کاهلی در نماز، اظهار کرد: بر اساس روایات چنین فردی بهره ای از دعای صالحین ندارد و در حال خفت و خواری خواهد مرد.

وی با بیان اینکه فشار قبر از دیگر عواقب کاهلی در نماز است، افزود: مرگ در حالت گرسنگی و تشنگی، بی توجهی خداوند به وی و عذاب سخت عاقبت سستی کردن در نماز از بیان معصومین است.

امام جمعه ماسال با اشاره به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن عنوان کرد: در بررسی های صورت گرفته در غالب استان‌ها، آمارها بیانگر افزایش چشمگیر حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بوده است.

موسوی افزود: این در شرایطی بود که دشمنان ما بارها گفته و برنامه ریزی های کلان صورت داده بودند تا ما به چهلمین جشن پیروزی انقلاب نرسیم و دیدیم که ماه ها قبل از ۲۲ بهمن امسال چه تلاش هایی کردند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان ضمن برشمردن پیام ها و نتایج حضور چشمگیر مردم در صحنه ها، خاطر نشان کرد: بصیرت سیاسی، حس وفاداری به اسلام و انقلاب، نشاط روحی و امید اجتماعی ملت از نتایج مهمی است که باید از حضور مردم در راهپیمایی امسال گرفت.

امام جمعه ماسال ادامه داد: استقامت بر آرمان های نظام، همچون عدالت اجتماعی و حاکمیت اسلام از مهم ترین پیام های حضور مردم در این جشن بزرگ بود.

موسوی پیگیری اقتصاد مقاومتی، اجرای فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و پناه دادن به مظلومان را از دیگر پیام های مهم حضور مردم برشمرد و تاکید کرد: تسلیم نشدن در برابر نظام سلطه، مبارزه با فقر و تبعیض و خدمت صادقانه به مردم شعار و خواسته مردم در این راهپیمایی هاست.

خطیب نماز جمعه ماسال با انتقاد از کسانی که ذهن مردم را به سمت مسایلی همچون رفراندوم مشغول می‌کنند، گفت: من از اینها یک سوال دارم؛ کجای دنیا حکومتی نظامش را به رفراندوم گذاشته است که ما دومی باشیم؟ به قول آیت الله نوری همدانی اگر هوس رفراندوم کرده اید درباره وضعیت اقتصادی مردم که از ناشی از سوتدبیر برخی از شماست، رفراندوم بگذارید.

**اینکه ضعف مدیریتی را به پای مقاومت مردم بگذاریم غلط است

وی افزود: آقا وزیر است اما طوری حرف می زند انگار در این مملکت نیست. می گوید دلار هرچه می‌خواهد بالا برود مردم ما مقاوم هستند این حرف یعنی چه؟ چطور است که دلار برای خودش بالا می رود؟ غیر از یک مافیای پشت دست است؟ بله مردم در برابر ظلم مستکبرین مقاوم هستند اما اینکه ضعف مدیریت خودمان را به پای مقاومت مردم بگذاریم غلط است.

امام جمعه ماسال با انتقاد از کسانی که می گویند چرا کسانی را از قطار انقلاب پیاده کردیم و می‌توانستیم این کار را نکنیم، گفت: اگر کسانی به هر دلیل پشت پا به سعادت خودشان زدند و بدون توجه به هزینه های سنگینی که برای انقلاب تراشیدند، خودشان از قطار انقلاب و ولایت پیاده بشوند، ملت باید پاسخگو باشند یا کسانی که خودشان این کار را کردند؟ این چه حرفی است که می گویید خداوند بخشنده است و بنده هم باید بخشنده باشد.

وی با بیان اینکه خداوند فرمود اگر گناهانت به اندازه زمین و آسمان باشد اگر به گناهت پی ببری و طلب استغفار کنی تو را خواهم بخشید، گفت: حالا کسانی بدست خودشان برای انقلاب هزینه تراشیدند و حتی در کلام هم حاضر نیستند یک عذرخواهی از این مردم بکنند و همچنان بر طبل فتنه می کوبند، در چنین شرایطی مردم مقصرند؟ باید آنها را ببخشیم؟

 

امام جمعه لنگرود:

مردم با وجود مشکلات اقتصادی توجهی به توطئه های دشمن ندارند/ حوزه علمیه لنگرود دارای رشد علمی بالایی است

به گزارش ۸دی به نقل از لنگرخبر، حجت اسلام سید جواد سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه لنگرود با دعوت مردم به تقوای الهی اظهار کرد: امیدواریم تلخ و شیرین روزگار ما را از اهداف اصلی و آرمان انقلاب باز ندارد.

وی با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بیان کرد: حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن عظمت نظام را به رخ جهانیان کشاند که حتی در زمان مشکلات راست‌قامت تر از گذشته به‌پای انقلاب ایستاده‌اند و مردم هیچ‌گاه حتی باوجود مشکلات اقتصادی توجهی به توطئه‌های دشمن ندارند و از انقلاب دست نمی‌کشند.

امام‌جمعه لنگرود با بیان اینکه آمارها نشان از افت جمعیت در راهپیمایی نداشت افزود: راه غرب به سرکردگی آمریکا به‌جایی نمی‌رسد و این موضوع را باید مسئولان درک کنند و باید بدانیم تنها چیزی که می‌تواند موجب پیشرفت اقتصادی کشور شود فقط اقتصاد مقاومتی است.

سلیمانی با اشاره به دو ضعف عمده در راهپیمایی لنگرود بیان کرد: ضعف در سیستم صوتی لنگرود پیشینه تاریخی دارد و  خیلی از مردم متوجه سخنرانی‌های مسئولین در مراسم امسال هم نشدند.

خطیب جمعه لنگرود گفت: می‌توان با مدیریت و توانمندی که در مدیران وجود دارد با نصب دکل و آنتن سیستم صوتی مناسبی را برای شهر آماده کرد تا در مناسبت‌های مختلف به نحو احسن مورداستفاده قرار گیرد و امیدوارم این اقدام از هم‌اکنون آغاز شود تا در راهپیمایی روز قدس سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی عدم وجود کارهای فرهنگی در راهپیمایی را یک شعف دانست و بیان کرد: خیلی از فرزندان همراه خانواده بودند و می‌شد با اجرای تئاتر و نمایش خیابانی، بروشورها و غیره کارهای بسیاری را انجام داد تا کودکان نیز در راهپیمایی با اهداف این حضور بیشتر آشنا شوند.

سلیمانی با اشاره به ثبت‌نام حوزه‌های علمیه در سراسر کشور گفت: حوزه علمیه لنگرود دارای رشد علمی بالایی است و با توجه به زمان ثبت‌نام حوزه‌ها جوانانی که توانایی تحصیل دروس حوزوی را دارند وارد شوند تا در راستای گسترش معارف اسلامی و شیعه ایفای نقش کنند.

امام جمعه رودسر:

حضور پرشور  مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان از عزم و بصیرت ملت ایران دارد

به گزارش ۸دی به نقل از رودسری ها، حجت الاسلام تقی روحانی در خطبه های نمازجمعه این شهر پس از دعوت همگان به تقوای الهی و پرهیز از محرمات به موضوع بنیان خانواده و الگو قرار دادن و ساده زیستی زندگی حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س)پرداخت و اظهار داشت: آن دو بزرگوار در تفکر، در فقه و فهم، در اخلاق و اعتقاد یکی بودند.

وی در ادامه از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تقدیر کرد و گفت: این حضور پرشور نشان از عزم و بصیرت ملت ایران دارد و به دشمنان فهماندند همواره با همه سختی های اقتصادی و معیشتی در کنار انقلاب و نظام شان هستند.

امام جمعه رودسر همچنین به ساقط شدن هواپیمای F16 رژیم صهیونیستی توسط ارتش سوریه اشاره و خاطرنشان کرد: اگر خطایی از این رژیم کودک کش سربزند برای همیشه از صفحه روزگار محو خواهد شد.

در پایان نماز جمعه امروز رودسر از سه حافظ کل قرآن مجید و عوامل برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب تجلیل شد.

 

امام جمعه کلاچای:

ساقط شدن جنگنده اسرائیلی پاسخ قاطع به قدرت پوشالی این رژیم بود

به گزارش ۸دی حجت الاسلام محمدحسن لطیفی در خطبه های نماز جمعه کلاچای برایند راهپیمایی ۲۲ بهمن را مسئولیت پذیری بیشتر از ناحیه مسئولین برای ارائه خدمات بیشتر به مردم ذکر و گفت” معتقدم در چنین شرایطی مسئولان باید نقطه تمرکز خود را به سمت خدمات رسانی بیشتر به مردم معطوف کنند.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تعامل و همراهی بیشتر میان مسئولان با ائمه جمعه تاکید و اظهار کرد: معتقدم خروجی این تعاملات منتج به توسعه و ارتقای بیشتر منطقه خواهد شد و این انتظاری است که مردم از ما دارند.

امام جمعه کلاچای اضافه کرد: بی تردید هر قدر این تعاملات بیشتر شود مشکلات و گره های موجود برطرف می شود.

لطیفی همچنین ساقط شدن جنگنده اسرائیلی در آسمان سوریه را پاسخ قاطع به قدرت پوشالی این رژیم عنوان کرد و گفت: دیگر زمان بزن در رو به پایان رسیده است و اسرائیل دیگر قادر نخواهد بود از این طریق برای خود فضای امن ایجاد کند.

امام جمعه بندرانزلی:

ترویج ارتباط نامشروع دختر و پسر در فرهنگ های وارداتی/ کدام مسئول به نفوذ جاسوسان در قالب حامیان محیط زیست میدان داده است؟!

 

به گزارش ۸دی به نقل از افق انزلی، حجت الاسلام عبدالجواد شمس الدین در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرانزلی با اشاره به آغاز سال جدید نو میلادی و اشاعه فرهنگ جشن این ایام در جامعه اسلامی، اظهار کرد: برخی از مغازه داران برای جلب نظر مشتریان از کاج کریسمس برای تبلیغ آغاز سال جدید میلادی و عید مسیحیان استفاده می کنند.

وی با گلایه از این اقدام اشتباه در بین کسبه و بازاریان تاکید کرد: عموم کسانی که فروشنده و یا خریداران این درخت ها هستند مسیحی نبوده و اگر این ماجرا به همین روال ادامه یابد قطعا به مرور در سال های آینده به عنوان یک فرهنگ تلقی خواهد شد.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه به روز ولنتاین نیز اشاره و با بیان اینکه ترویج این روز یک عمل ناصحیح و نامشروع است، افزود: با استفاده از رسانه های امروز و شبکه های اجتماعی ولنتاین را معرفی کرده و بازتاب می دهند تا ارتباط نامشروح دختر و پسر نوجوان و جوان ترویج شود، جوانان ما بدانند که هیچ چیز پشت سر آن نیست، متاسفانه از سالیان گذشته این موضوع مطرح و در سالیان اخیر نیز قبح آن ریخته شده است.

**تلاش دشمنان برای دین زدایی و سکولار کردن جامعه ایرانی

شمس الدین با تاکید بر اینکه دشمنان و داخلی و خارجی در تلاشند که جامعه ما از دین دست بردارد و سکولار شود، اظهار کرد: می خواهد با حجاب و بی حجاب در کنار هم باشند، می خواهند قبح خیلی از موضوعات ریخته شده و عادی شود که متاسفانه در غفلت، بی توجهی مسئولان با استفاده از رسانه ها و این وسایل ارتباط جمعی در حال پیاده کردن نقشه های خود هستند.

امام جمعه بندرانزلی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ۳ اسفند و سالروز کودتا انگلیس در ایران و نشاندن رضا قلدور بر تخت پادشاهی تصریح کرد: شیوه کودتا آن زمان انگلیسی ها بسیار به اقدامات امروزشان شباهت دارد، این جماعت با استفاده از شرکت های اقتصادی و کار تجارت در کشور به جمع آوری اطلاعات سیاسی، امنیتی و فرهنگی مشغول شده آن را در اختیار نهاد های جاسوسی می گذارند و حالا نیز در قالب حامیان محیط زیست به کشور نفوذ کرده اند.

وی ادامه داد: این فعالان و نمایندگان سازمان های محیط زیست خارجی به برای دفاع از یوز ایرانی وارد کشور شدند و تحت همین عنوان اطلاعات مهمی را از مراکز نظامی و امنیتی جمع آوری و از کشور خارج کردند که با هوشیاری و ورود نیروهای اطلاعاتی و سربازان گمنام امام زمان (عج) علی رغم غفلت برخی مسئولان رصد و دستگیر شدند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه در وقوع چنین اتفاقاتی باید مسئولان مربوطه پاسخگو باشند، تاکید کرد: چه کسی به این ها میدان داده است؟ چه کسی از آنان حمایت می کند؟ چه کسی به آنان اجازه ی ورود و حضور در مراکز نظامی را داده تا دوربین کار بگذارند؟ بارها گفته ایم که مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود اما باز هم می بینیم که چنین موضوعاتی تکرار می شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه