غزه در خاموشی فرو رفت

شرکت برق نوار غزه در فلسطین اعلام کرد که فعالیت تنها نیروگاه برق این منطقه به سبب اتمام سوخت، متوقف شد

غزه در خاموشی فرو رفت

به گزارش ۸دی،’محمد ثابت’ سخنگوی شرکت برق غزه امروز (پنجشنبه) در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: مسئول بخش انرژی دولت وفاق ملی به ریاست رامی حمد الله نیمه شب گذشته اعلام کرد که فعالیت تنها نیروگاه برق غزه به سبب اتمام سوخت، متوقف شده است.
وی افزود: در حال حاضر شرکت برق رژیم صهیونیستی، ۱۲۰ مگاوات برق نوار غزه را با کمک خطوط برق ده ولتاژ (فشار)، تامین می کند. این در حالی است که غزه تقریبا به ۵۰۰ مگاوات برق نیاز دارد.
شرکت برق غزه با صدور بیانیه ای خواستار فراهم کردن سوخت لازم برای این نیروگاه جهت ادامه دائمی فعالیتش و اصلاح خطوط تامین برق شده است.
کارمندان این شرکت می گویند که شرکت برق غزه تنها می تواند برق ۴ ساعت مردم این منطقه را تامین کند و آنها ۲۰ ساعت در شبانه روز برق ندارند.
سال گذشته نیز این نیروگاه به سبب بحران سوخت، چندین بار تعطیل شده بود.
بحران برق در نوار غزه که بیش از ده سال است در محاصره به سر می برد، موضوع تازه ای نیست و عمده دلیل آن، اختلافات سیاسی و کاهش سوخت مورد نیاز آن است.
مشکل برق نوار غزه از زمانی شروع شد که رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ اقدام به بمباران تنها ایستگاه تولید برق غزه کرد. در ادامه، اختلافات سیاسی بین تشکیلات خودگردان در رام الله و جنبش حماس در نوار غزه نیز این مشکل را تشدید کرد. تشکیلات خودگردان اصرار دارد که بهای برق مصرفی به همراه مالیات های مربوطه، توسط مسئولان حماس در غزه پرداخت شود، اما حماس زیر بار این موضوع نمی رود.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه