نوروزخانه”خانه آرزوهای دیروز” در منطقه آزاد انزلی ساخته می شود

رئیس ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد انزلی اظهار کرد:خانه بومی گیلانی تحت عنوان “نوروزخانه” در زمینی به مساحت ۴۰ متر مربع در دو طبقه از سوی کارشناسان حرفه ای این عرصه درحال ساخت است که از ابتدای نوروز ۹۳ مورد بهره برداری قرار می گیرد.

نوروزخانه”خانه آرزوهای دیروز” در منطقه آزاد انزلی ساخته می شود

به گزارش۸دی نیوز، از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی گردشگری این سازمان، نمونه ای از خانه های بومی استان گیلان در این منطقه ساخته می شود.

سید ضیاءالدین شفیعی سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: خانه بومی گیلانی تحت عنوان “نوروزخانه” در زمینی به مساحت ۴۰ متر مربع در دو طبقه از سوی کارشناسان حرفه ای این عرصه درحال ساخت است که از ابتدای نوروز ۹۳ مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی افزود: “نوروزخانه” الگویی با بکار گیری از عناصر بومی خانه های گیلان در یک قرن پیش است که تمامی مصالح مورد استفاده در جریان ساخت آن از استان، تأمین می شود.

رئیس ستاد تسهیلات سفر منطقه آزاد انزلی اضافه کرد: برگزاری آئین های بومی- سنتی مردم نقاط مختلف استان به منظور آشنایی گردشگران و اجرای مناسبتهای فرهنگی-اجتماعی مختلف در طول سال از جمله اهداف ساخت نوروزخانه در منطقه آزاد انزلی است.

بنابراین گزارش “سفره‌ هفت سین” منطقه آزاد انزلی نیز در نوروز ۹۳ در دامنه نوروزخانه برپا می شود و علاوه بر آن گروه‌های بازیگران محلی استان نمایشهای آئینی متنوعی را در محدوده نوروزخانه به نمایش خواهند گذاشت.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه