صعود یک پله ای در رنکینگ فیفا

در تازه ترین رده بندی فیفا در ماه فوریه ۲۰۱۸ تیم ملی ایران با یک پله صعود همچنان یکه تازی خود در قاره کهن را تثبیت کرد.

صعود یک پله ای در رنکینگ فیفا

به گزارش ۸دی، فدراسیون جهانی فوتبال طبق روال ماه های گذشته تازه ترین رنکینگ تیم های ملی برتر دنیا را منتشر کرد که در این رده بندی شاگردان کارلوس کی روش با وجود این که هیچ بازی دوستانه ای در دستور کار نداشتند با یک پله صعود نسبت به ماه قبل در جایگاه سی و سوم بهترین تیم های فوتبال جهان ایستادند.

در این رده بندی ۱۷ تیم نخست جدول به نسبت ماه قبل هیچ تغییر وضعیتی در جدول نداشتند تا همان جایگاه های قبلی را به خود اختصاص دهند از جمله اسپانیا و پرتغال دو رقیب ایران در گروه B جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه که پرتغال سوم دنیا ایستاد و لاروخا هم با کلکسیون ستاره های خود در جایگاه ششم قرار گرفت؛ اما برخلاف این دو تیم رقیب اول ایران با سقوط مواجه شد.

مراکش اولین حریف ایران در روسیه با وجود این که با ستاره های داخلی و بدون لژیونر موفق به قهرمانی در جام ملت های آفریقا شد با سقوط سه پله ای نسبت به جایگاه ماه قبل خود این بار در جایگاه چهل و دوم ایستاد که این سقوط کمی عجیب به نظر می رسید به خصوص که این تیم همه حریفان آفریقایی را از پیش رو برداشته و جام قهرمانی را مقابل دیدگان طرفدارانش بالای سر برد.

در قاره آسیا ایران همچنان با ادامه یکه تازی فاصله اش با سایر رقبا را حفظ کرد به خصوص با استرالیا که به نزدیک ترین تعقیب کننده شاگردان کی روش تبدیل شده بود. کانگوروها در این رده بندی همچون ایران با یک پله صعود مواجه و در پله سی و ششم ایستادند تا بعد از آنها تیم های ژاپن، کره جنوبی و عربستان هم با چنین صعودی روبرو شوند. در این بین بیشترین صعود برای ازبکستان با ۵ پله و چین با دو پله اتفاق افتاد.

تیم ملی مراکش، یکی از سه رقیب ایران در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ که ماه جاری قهرمان رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا شد با ۳ پله سقوط و ۸۱۴ امتیاز در رده چهل و سوم جهان قرار دارد. اسپانیا و پرتغال دیگر رقبای ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ هم که بدون تغییر در رده‌های ششم و سوم قرار دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه