رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

زلزله بزرگترین بحران کشور است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با طرح برخی چالش‌های مدیریت بحران در کشور گفت: با این وضع تخصیص بودجه نمی‌توانیم به جایی برسیم چرا که اساساً با روح مدیریت بحران در تضاد است؛ وضع تخصیص بودجه مدیریت بحران مناسب نیست.

زلزله بزرگترین بحران کشور است

به گزارش هشت دی،نجار در شانزدهمین نشست مدیران بحران کلانشهرها تصریح کرد: زلزله مهم است چرا که هر سال یک زلزله بالای ۶ ریشتر و هر ۱۰ سال یک زلزله بالای ۷ ریشتر داریم. به همین خاطر باید خیلی این موضوع را جدی بگیریم. وی ادامه داد: در مدیریت بحران اساس کار پیشگیری است، کما اینکه سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم  انقلاب هم بر این موضوع تأکید دارد. وی این سؤال را طرح کرد که چرا در زلزله سرپل ذهاب بیمارستان دولتی از رده خارج شد و در این باره تأکید کرد: همه می‌دانیم که اگر ساختمان‌ها را فقط کمی بهتر می‌ساختیم، بسیاری از حجم کار کمتر می‌شد.
همچنین رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرتهران هم در این نشست با اشاره به اینکه در دنیای امروز به مدیریت بحران به‌عنوان یک مسأله منفی نگاه نمی‌کنند و نگاه مدیریت بحران یک نگاه بخشی با یک متولی خاص نیست، گفت: رویکرد مدیریت بحران امروز نمی‌تواند یک تصمیم‌گیری از بالا به پایین باشد و همچنین نمی‌توان بحران و خسارات آن را کاهش یا مدیریت کرد مگر اینکه یک نگاه جامع به مدیریت کلان جامعه داشت. دکتر احمد صادقی با اشاره به اینکه متأسفانه هنوز هستند کسانی و همچنین سازمان‌هایی که مدیریت بحران را در پرداخت خسارات ناشی از آن خلاصه کرده‌اند و از طرف دیگر به‌دنبال برنامه‌ریزی برای توسعه پایدار هستند، افزود: هسته مرکزی توسعه پایدار، توجه به موضوع مدیریت خطر حوادث و بلایاست و بدون در نظر گرفتن آن، اساساً توسعه‌ای شکل نخواهد گرفت و نکته دیگر اینکه قطعاً تحقق هدف توسعه پایدار از تغییر نگاه به مدیریت بحران از مدیریت پاسخ و پرداخت خسارت به نگاه تاب‌آوری جامعه می‌گذرد.

منبع: روزنامه ایران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه