دولت فرصت های شغلی را برای معلولان کشور تسهیل کند

نماینده مجلس گفت: دولت باید فرصت های شغلی را برای معلولان کشور تسهیل کند.

دولت فرصت های شغلی را برای معلولان کشور تسهیل کند

به گزارش هشت دی،اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی د با اشاره به تصویب کلیات و جزئیات لایحه حمایت از حقوق معلولان،اظهار کرد:براساس تبصره قانون حمایت از حقوق معلولان در سال ۸۳ ،سهمیه ۳ درصدی برای اشتغال آنان به تصویب رسید.

وی با اشاره به مفاد تبصره ۲ماده ۷ قانون جامع حمایت از معلولان، افزود: براین اساس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف است سه درصد از مجوزهای استخدامی سالانه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات دولتی، شرکت‌ها و نهادهای عمومی و انقلابی را در اختیار سازمان بهزیستی کشور قرار دهد.

عباسی ادامه داد: آزمون استخدامی اختصاصی معلولان با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور سالانه برگزار می شود که بر این اساس واجدان شرایط یراساس نیاز  دستگاه های مربوط معرفی می شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این قانون تصویب شده جوابگوی اشتغال معلولان نیست ، افزود:معلولیت محدودیت نیست و معلولان کشور از توانمندی های بالایی برخوردار هستندبنابراین باید به صورت صحیح و منسجم از توانایی های آنها استفاده شود.

عباسی بیان کرد: هم اکنون معلولانی که نقض عضو دارند از استعدادهای نهفته خود به بهترین شکل استفاده کرده اند .در کشور معلولانی داریم که بسیار با استعداد هستند و درعرصه های مختلف درخشش داشته اند.

نماینده مردم رودسر در مجلس اذعان کرد: هم اکنون طبق آمار سازمان اداری و استخدامی کشور ،بیشترین جذب معلولان مربوط به وزارت آموزش و پرورش کشور است .البته این سازمان دولتی در زمینه تعلیم و تربیت از استعدادهای بالقوه این قشر بهترین بهره را برده است.

عباسی در ادامه گفت:هم اکنون نیز باید به مقررات دستگاههای اجرایی دولتی توجه شود و همه جوانب و ابعاد آنها را در نظر بگیریم تا هر سازمان ،ارگان و نهاد براساس برنامه قانون بودجه و اختیاراتی که دارد از استعداد معلولان در حوزه کاری خود بهترین استفاده را ببرد.

وی در پایان تاکید کرد: دولت باید فرصت های شغلی را برای معلولان کشور تسهیل کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه