عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد

سهم ۳۰ درصدی شهرداری‌ها و‌ دهیاری‌ها از محل مالیات بر ارزش‌افزوده

دل‌خوش بابیان اینکه سهم شهرداری‌ها و‌ دهیاری‌ها از محل مالیات بر ارزش‌افزوده ۳۰ درصد است گفت: به دلیل ضعف تبصره ۱۸ در بحث اشتغال مشکل وجود دارد و منابعی را که دولت برای ایجاد یک‌میلیون و ۳۳ هزار شغل تعیین کرده قابل تأمین نیست.

سهم ۳۰ درصدی شهرداری‌ها و‌ دهیاری‌ها از محل مالیات بر ارزش‌افزوده

به گزارش هشت دی،سید کاظم دل‌خوش در نشست خبری بابیان اینکه بودجه سالانه، پیش‌بینی درآمد و هزینه‌ها است اظهار کرد: درآمدها و هزینه‌ها، هرسال برای سال آینده پیش‌بینی‌شده و منابع درآمدی کشور به دلیل محدودیت بر اساس همان درآمدها و هزینه‌ها برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای سازمان‌دهی وضعیت تولید و استخراج نفت، مواد نفتی، پتروشیمی و گاز در بودجه ۱۴.۵ درصد در نظر گرفته‌شده گفت: از این ۱۴.۵ درصد مقدار ۳۲ درصد سهم صندوق توسعه ملی بوده زیرا قیمت نفت نوسان دارد که الآن حدود ۶۶ دلار است و در بودجه ۵۵ دلار پیش‌بینی‌شده و مازاد این درآمد وارد صندوق توسعه ملی می‌شود.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مازاد درآمد نفت از ابتدا ۲۰ درصد بود که الآن به ۳۲ درصد رسیده که در بخش تولید و حمایت از سرمایه‌گذاران جهت رونق اشتغال و‌ تولید استفاده می‌شود.

دل‌خوش بابیان اینکه دو درصد از بودجه نفت برای مناطق محروم کشور است افزود: دولت لایحه‌ای را به کمیته تلفیق مجلس آورد تا بودجه را از حالت سنتی به حالت عملیاتی تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه برای شهرداری‌ها هشت هزار میلیارد اوراق مالی پیش‌بینی‌شده بیان کرد: چهار درصد حق بیمه کارکنان آتش‌نشانی‌ها از بودجه تأمین‌شده که قرار است پرداخت شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها افزود: امسال دولت یک هزار میلیارد تومان برای این مسئله در نظر گرفته بود که این مبلغ به دلیل حقوق پایین بازنشسته‌ها جوابگو نبود و در کمیسیون تلفیق با تلاش‌هایی که شد به دو هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

دل‌خوش بابیان اینکه سهم شهرداری‌ها و‌ دهیاری‌ها از محل مالیات بر ارزش‌افزوده ۳۰ درصد است گفت: به دلیل ضعف تبصره ۱۸ در بحث اشتغال مشکل وجود دارد و منابعی را دولت تعیین کرده برای ایجاد یک‌میلیون و ۳۳ هزار شغل قابل تأمین نیست.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه