نماینده لاهیجان و سیاهکل در گفتگو با 8 دی مطرح کرد:

برداشت بی رویه چوب در مناطق سیاهکل و لاهیجان/ قطع درختان گیلان با وجود تصویب قانون عدم بهره برداری از جنگل ها

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس، گفت: طبق قانون باید طی سال هایی که مشخص شده است چوب از جنگل ها برداشت نشود اما شاهد هستیم که برداشت از جنگل ها همچنان ادامه دارد.   

برداشت بی رویه چوب در مناطق سیاهکل و لاهیجان/ قطع درختان گیلان با وجود تصویب قانون عدم بهره برداری از جنگل ها

ذبیح نیکفر لیالستانی در گفتگو با خبرنگار ۸دی مورد قطع بی رویه چوب از جنگل ها و قاچاق منابع طبیعی در استان با بیان اینکه جنگل ها سرمایه های ملی ما هستند، اظهار کرد: گذشتگان این طبیعت را در اختیار ما قرار داده اند و ما باید این سرمایه را پاس بداریم و قدرش را بدانیم.

وی با بیان اینکه اگر با بی توجهی به برداشت بی رویه از جنگل ها بپردازیم و چرخه طبیعت را مشکل دار کنیم و اکوسیستم را به هم بزنیم در نهایت خودمان ضرر می کنیم، گفت: در این صورت مشکلاتی از قبیل جاری شدن سیلاب، فرسایش خاک و موارد دیگر را شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل افزود: در گذشته به میزان خیلی زیادی از جنگل ها برداشت می شد و به همین دلیل قوانینی در مجلس تصویب شد و تنفس هایی مشخص گردید.

نیکفر ادامه داد: بر اساس این دوره های تنفس باید طی سال هایی که مشخص شده است چوب از جنگل ها برداشت نشود اما شاهد هستیم که برداشت از جنگل ها همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه به ویژه در منطقه سیاهکل و اطراف لاهیحان برداشت از جنگل ها ادامه دارد، گفت: باید با جدیت بیشتری این موضوع پیگیری شود در این رابطه سال گذشته پیگیری هایی داشتیم و جلساتی با رئیس سازمان جنگل ها و منابع طبیعی برگزار کردیم.

وی افزود: در حال حاضر نیز زمینه سازی می کنیم تا مجمع نمایندگان با مسئولان مربوطه جلساتی داشته باشند و در این زمینه چاره اندیشی کنیم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل خاطرنشان کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم از ابزارهای نظارتی مان استفاده می کنیم تا جلوی این کار را بگیریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه