وحشتناک‌ترین روش‌های مردن چیست؟

به جرأت می‌توان گفت که هیچ موجود زنده‌ای از مرگ استقبال نمی‌کند. بیشتر مرگ‌ومیرها به‌خاطر وقایع یا وضعیت‌هایی در دنیای طبیعی پیش می‌آیند، اما طبیعت بی‌رحم است و هرازگاهی، وحشت‌انگیز هم می‌شود.

وحشتناک‌ترین روش‌های مردن چیست؟
به گزارش ۸دی؛مرگ در اثر خفگی با گازهای آتش‌فشانی اصلا راه دل‌پذیری برای مردن نیست، جریان‌های مواد مذاب آتش‌فشانی می‌توانند تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت، سرعت داشته باشند.
سرعت حرکت و انتشار گازهای سمی آتش‌فشانی هم به‌مراتب از این میزان بیشتر است. ترکیب گازهای داغ با جریان گدازه‌ای می‌تواند به حرارتی با دمای ۱۰۰۰ درجه سانتی‌گراد برسد و تقریبا هر چیزی را سر راه خود نابود می‌کند.
جمجمه‌های بسیاری از قربانیان که در نزدیکی «هرکولانیوم» و «اوپلانتیس» (Oplontis) یافت شده‌اند، ترک‌هایی در خود دارند یا متلاشی شده‌اند. دلیل آن هم این است که در اثر گرمای بسیار زیاد، مایعات داخل جمجمه به دمای جوش می‌رسند و در عرض چند ثانیه، منجر به ترکیدن سر افراد می‌شوند.
زنگ (ناقوس) غواصی
«دلفین بایفورد» (The Byford Dolphin) یک دکل حفاری بود که روز ۵ نوامبر ۱۹۸۳ (۱۴ آبان ۱۳۶۲) مثل همیشه کار خود را آغاز کرد. غواصان بسیاری با کمک کلاهکی ناقوس‌مانند به نام «زنگ غواصی» در «میدان گازی فریگ» (Frigg) مشغول کار شدند.
زنگ غواصی، اتاقکی صلب و پر از هواست که برای کمک به غواصان و بردن آنان به اعماق خطرناک طراحی‌شده است. این زنگ‌ها با ورود به اعماق زیاد آب، با فشار بسیار زیادی روبه‌رو می‌شوند.
زنگ غواصی مجموعه دلفین بایفورد در آن روز، از اعماق آب به بالا کشیده شد و فرایندهای کاری به طور معمول در حال انجام بودند. غواصان از زنگ خارج شده بودند و به دالانی منتقل شده بودند که قرار بود آن‌ها را به اتاقک فشار پایین برساند.
زنگ غواصی که فشار درونش تقریبا ۹ برابر فشار اتاقک بود، به دلیل یک نقص فنی جزئی، مانند بمبی عظیم منفجر شد و در اثر این انفجار، چهار غواص درون اتاقک بلافاصله جان سپردند.
بقایای غواص مانند مغز و ریه‌ها در ۴ کیسه پلاستیکی برای محققان فرستاده شدند. کبد او هم روی عرشه دکل پیدا شد؛ گویی جسد او به‌طور کامل کالبدشکافی شده و اعضایش از هم جداشده بودند.
 رعدوبرق در داخل ساختمان
احتمال مرگ در اثر برخورد صاعقه بسیار کم است. در ایالات‌متحده، این اتفاق هرسال برای یک نفر از ۱٬۰۸۳٬۰۰۰ نفر می‌افتد. جالب است بدانید که احتمال مرگ در اثر سقوط از پله، بیشتر از احتمال مرگ با صاعقه است؛ پس اگر از صاعقه می‌ترسید، بهتر است بیشتر نگران جاذبه باشید، چون جاذبه خطرناک‌تر است.
یک فرد در زمان طوفان، کنار ستونی فلزی و بین دو نیمکت فلزی قرار داشت. صاعقه از طریق ستون فلزی ابتدا به پای او اصابت کرد و سپس با گذشتن از قلب، از طریق انگشت شست دستش از بدنش او خارج‌شده بود.
حل شدن در چشمه آب‌گرم آتش‌فشانی
«پارک ملی یلوستون» (Yellowstone) احتمالا روی یکی از مشهورترین ابرآتش‌فشان‌های جهان قرار گرفته است. این آتش‌فشان امروزه فعال نیست، اما در این منطقه، چشمه‌های آب‌گرم زیادی را می‌توانیم پیدا کنیم. این استخرهای آب‌گرم معمولا یا قلیایی هستند یا به‌شدت اسیدی و همیشه هم داغند.
مدتی پیش، جوانی به درون یکی از این استخرها یعنی «حوضچه نوریس‌گیزر» (Norris Geyser Basin) افتاد. آب داغ این حوضچه که به‌شدت اسیدی است، در عرض مدت کوتاهی، پوست او را دچار سوختگی درجه ۳ کرد.چربی‌های زیر پوست او هم جوشید، حل‌شد و از بین رفت

منبع: خبرآنلاین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه