رییس سازمان جهاد کشاورزی:

آمادگی گیلان در ذخیره سازی پرتقال شب عیدِ سایر استان ها/ مرغ ذخیره شده به بازار تزریق می شود

باتوجه به بارآوری فراوان پرتغال در گیلان، آمادگی ذخیره سازی برای سایر استان ها را داریم.

آمادگی گیلان در ذخیره سازی پرتقال شب عیدِ سایر استان ها/ مرغ ذخیره شده به بازار تزریق می شود

به گزارش خبرنگار ۸دی، صبح امروز علیرضا شعبان نژاد در جلسه شورای اداری گیلان در سالن الغدیر استانداری گیلان، درباره سیاست های تنظیم‌بازار و تدابیر ویژه مربوط به پایان سال اظهار کرد: از ابتدای سال ۶۰۰تن سیب زرد و قرمز و ۷۰۰تن پرتغال ذخیره سازی شده و خریداری شده است و باتوجه به بارآوری فراوان پرتغال در گیلان، آمادگی ذخیره سازی برای سایر استان ها را داریم.

وی ادامه داد: مصرف استان در خصوص مرغ ۶۰تن است و در حال حاضر ۲هزار و ۱۵۰تن مرغ منجمد ذخیره شده است و زمانی که قیمت مرغ بیشتر از۸هزار تومان شد مرغ ذخیره شده به بازار تزریق می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی درباره وضعیت برنج گفت: قیمت برنج ۸۵۹۰ تا ۹هزار و ۵۰تومان است، حدود ۳۵۰هزار تن برنج در انبار ذخیره شده است است.

شعبان نژاد با بیان اینکه تاکنون ۴میلیون قطعه مرغ در کشور به دلیل آنفولانزا معدوم شده است گفت: استان گیلان تخم مرغ تولید نمیکند و هرشانه تخم مرغ ۱۱هزار۶۰۰تومن خریداری می شود.

فرهاد دلق پوش نیز در این جلسه با بیان اینکه گیلان یک استان مرزی است و در ایام تعطیلات جمعیتی بیش از جمعیت استان وارد گیلان می شود اظهار داشت: از جمله توانمندی های استان گیلان در حوزه صنعت و معدن ۱۸فروشگاه بزرگ، ۷۴شعبه فروشگاه زنجیره ای، ۳۵شرکت پخش استانی و ۳۵۰اتحادیه است.

وی با بیان اینکه سازمان معدن و تجارت برنامه خاصی برای پایان سال ۹۶ و آغاز سال ۹۷ تهیه کرده است افزود: در پایان سال کنترل قیمت ها، برگزاری نمایشگاهای بهاری در مرکز گیلان وشهرستان های تابع از دیگر برنامه های این استان برای ارائه خدمات به مردم است.

صنعت و معدن تجارت استان گیلان تصریح کرد: فروش فوق العاده در واحدهای صنفی، برگزاری جلسات منظم جهت تنظیم بازار، هماهنگی و جلسات با مدیران فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای، بازدید از انبارهای موادغذایی، طرح نظارتی ویژه ابلاغ شده است.

دلق پوش با اشاره به خدمات سازمان صنعت و معدن و تجارت استان گیلان بر کنترل،نظارت بر وضعیت کالا و خدمات بیان داشت: ارائه توزیع خدمات، کنترل و نظارت بر وضعیت کالا و جلوگیری از تخلفات و بررسی ویژه و دقیق شکایات مردمی از تخلفات از جمله دیکر خدمات سازمان صنعت و معدن است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم در خصوص هرگونه گران فروشی، کم‌فروشی، احتکار، ارائه کالای قاچاق، تبلیغات خلاف بر واقع و….با شماره ۱۲۴می توانند تماس حاصل فرمایند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه