حجت الاسلام حائری طبسی:

ما باید مالک اشتری برای ولایت باشیم

حجت الاسلام حائری با اشاره به این سخن امام علی که وجود مالک اشتر به مانند وجود پیامبر برای اوست گفت: ما باید تلاش کنیم مالک اشتری برای ولایت باشیم.

ما باید مالک اشتری برای ولایت باشیم

به گزارش خبرنگار ۸دی، ویژه مراسم گرامیداشت۲۰ شهید خراط محله فومن دیشب و همزمان با ایام فاطمیه در گلزار شهدا و آستان مقدس امامزاده میرزا برگزارمیگردد .

حجت الاسلام حائری طبسی در این مراسم با اشاره به شهادت صدیقه طاهره فاطمه زهرا اظهار کرد: باید همانند حضرت حمزه و جعفر طیار امام خود را دریابیم که حضرت علی(ع) فرمود:اگر حمزه سید الشهداٰ و جعفر طیار بودند کسی جرات جسارت به اهل بیت پیامبر را نداشت .

خطیب ارزشمند مجلس ادامه داد : اگر کسی می خواهد در سپاه امام زمان (عج) خویش باشد نباید در موضع انفعال باشد.باید خودش به همراه عده ای با جریان سازی به سر منزل مقصود برساند.

وی با اشاره به اینکه جوان شیعه منفعل بدرد امام زمان(عج) نمیخورد افزود : باید تلاش و کوشش کنیم تا در عرصه سیاست و اقتصاد حرفی برای گفتن داشته باشیم.

حجت الاسلام حائری طبسی کمک به محرومان را نمونه ای نام برد که می تواند دل امام زمان (عج) را شاد بکند ادامه داد: باید اخلاق حسنه ی حضرت حمزه سید الشهدا که خیلی تلاش داشت با کارخیر مشکل جامعه اسلامی را حل نماید در خودمان احیاء کنیم.

وی تاکید کرد : همه ما باید مشکل مسلمانان ،جامعه ، محل و رفیق را مشکل خودمان بدانیم و بدانیم مشکل کسی را حل کنیم دل حضرت آقا را شاد نموده ایم .

حجت الاسلام حائری طبسی افزود: جعفر طیار کسی بود که بخاطر مسلمانان صدر اسلام هجرت نمود تا بتواند در سربلندی اسلام و پیروزی بر کفر قدمی بردارد و ما چقدر آوارگی کشیدیم ، برای اسلام کار کردیم، باید با ورع به اجتهاد برسیم ، سرشناس شویم، امثال حضرت حمزه سید شهدا ، سرشناس باشیم تا کسی جرات جسارت به امام جامعه را نداشته باشد .

فاضل و خطیب توانا مجلس در وصف حضرت زهرا با بیان اینکه این صدیقه طاهره بود که قد علم کرد و با جایگاه والای خود در کنار علی(ع) حاضر شد گفت : طلحه و زبیر می خواستند حضرت دست به شمسیر شود ؛حضرت را برای خودشان خرج کنند و این حضرت زهرا (س) بود خود را فدایی ولایت کرد، اینها به جنگ حضرت علی (ع) آمده بودند، در خانه فاطمه (س) را به آتیش کشیدند .

وی خطاب به جمع حاضر گفت : ما تا کی باید از امام زمان (عج) خرج کنیم؛ ما اگر می دانیم که آن حضرت می بیند و احاطه دارد نباید گناه کنیم.

حجت الاسلام حائری با اشاره به این سخن امام علی که وجود مالک اشتر به مانند وجود پیامبر برای اوست گفت: ما باید تلاش کنیم مالک اشتری برای ولایت باشیم.

این مراسم با مداحی دلنشین ذاکر مازندرانی مجلس حاج رضا بذری به پایان رسید .

شایان ذکر است در فضای ورودی به گلزار شهدا ۲۰ بنر از شهدای مدافع حرم استان گیلان و ۲۰ شهید خراط محله به شکل زیبایی فضای برگزاری مراسم را معنوی نموده بود .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه