گزارش برنامه نود؛ مناظره علی کریمی و ساکت

بخش اعظمی از برنامه نود به مناظره علی کریمی و محمدرضا ساکت اختصاص یافت.

گزارش برنامه نود؛ مناظره علی کریمی و ساکت
به گزارش۸دی، برنامه نود دوشنبه شب(بیست و سوم بهمن ماه) از ساعت ۲۲:۴۰ آغاز شده که مسابقات لیگ برتر در هفته بیست و سوم مورد بررسی قرار گرفته ولی بخش اصلی این برنامه به مناظره کاپیتان سابق تیم ملی ایران و دبیر کل فدراسیون فوتبال اختصاص دارد.

نظرسنجی

مخاطبان برنامه نود می‌توانند در پاسخ به سوال «تیم‌های استقلال و پرسپولیس در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا جمعا چند امتیاز می‌گیرند؟» یکی از گزینه‌های «شش»، «چهار»، «سه»، «دو»، «یک» و «صفر» را که نشانگر امتیاز تیم‌هاست را انتخاب کنند.

 

 

  • آنچه در برنامه نود امشب (۹۶/۱۱/۲۳) خواهید دید:

– خاطره انگیزترین نمایش‌های نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا.
– پیروزی لحظه آخری خونه به خونه برابر نساجی و جنجال و خون‌ریزی در دربی مازندران.
– مناظره علی کریمی  با محمدرضا ساکت.

 

* نخستین آیتم برنامه نود به قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران و عملکردی که برابر حریفانشان در جام ملت‌های آسیا داشتند، اختصاص داشت.

 

* صنعت نفت آبادان ۰ پرسپولیس ۳

نکات بازی

پرسپولیسِ برانکو تنها در آبادان برابر صنعت نفت به برتری نرسیده بود که به این موفقیت رسید.
آبادان، دهمین شهر ایران که پرسپولیس با هدایت برانکو در آن به پیروزی دست یافت.
وحید امیری با ۶ پاس گل در رده دوم برترین پاسورهای لیگ.
۵ گل در یک فصل، بهترین عملکرد فرشاد احمدزاده.
فراز کمالوند با ۶ شکست، بیشترین باخت را در بین مربیان لیگ به برانکو داشته است.

– کنفرانس مربیان

برانکو ایوانکوویچ: خیلی از این برد خوشحال هستم؛ از نحوه بازی تیم خوشحال هستم و این بهترین پیش‌بازی ما برای لیگ قهرمانان است.
فراز کمالوند: تبعیض در فوتبال ایران بی‌داد می‌کند؛ به پرسپولیس کاری ندارم اما یک جام بگیرند و به استقلال بدهند؛ پرسپولیس قوی‌تر از ما بود و نوش جانش که به برتری رسید؛ برای چه ما باید هر سه روز بازی کنیم؛ ما را له کردند و جلوی پرسپولیس گذاشتند؛ چرا استقلال بیشتر از ما استراحت کرده و فردا بازی دارد؟

 

 

سه گل و سه امتیاز پرسپولیس تهران از آبادان

 

* استقلال تهران ۳ سپیدرود ۰

– کنفرانس مربیان

علی کریمی: روز ما و بچه‌های ما نبود؛ باز هم مثل مسابقات قبل روی اشتباهات فردی گل خوردیم؛ شکست برابر استقلال بر گردن من است و در دو هفته زمان تا دیدار بعد باید روی ضعف‌هایمان بیشتر کار کنیم.
وینفرد شفر: از عملکرد امروز بازیکنانم خوشحال هستم؛ دوباره خیلی خوب فوتبال بازی کردیم و ضرب‌های زیادی برای دادن پاس داشتیم؛ فوتبال بزن زیرش نبود؛ فوتبالی بود که همه با لبخند نگاه و بازیکنان با لبخند بازی می‌کردند.

 

سه امتیاز شیرین استقلال تهران در مقابل یاران علی کریمی

 

  • کارشناسی داوری با ابراهیم میرزابیگی

– صنعت نفت آبادان و پرسپولیس

خطایی روی کرار اتفاق نیافتاد و خلیل‌زاده فقط توپ را زد، اما هافبک صنعت نفت تمارض نکرد.
اخطار به سید جلال حسینی به درستی داده شد.

– استقلال تهران و سپیدرود

جابر انصاری به دلیل اینکه در محاسباتش برای زدن توپ اشتباه کرد و خطای خطرناکی روی دروازه‌بان سپیدرود داشت، باید اخراج می‌شد ولی پیش از آن مهاجم استقلال در آفساید بود.
دست مجید حسینی با صورت محمد غلامی برخورد کرد و باید یک پنالتی برای سپیدرود اعلام می‌شد.
در برخورد حسین کعبی که تکل زده بود با فرشید اسماعیلی خطایی رخ نداد و تصمیم داور درست بود.
مهدوی، هافبک سپیدرود با دست اسماعیلی را هُل داد اما پنالتی نبود و در ادامه داور تصمیم اشتباهی در اعلام کرنر به سود استقلال داشت.

 

* آیتمی ویژه بازی‌های خاطره انگیز نمایندگان ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا پخش شد.

 

لحظات تلخ و شیرین با نمایندگان آسیایی ایران

 

* صحبت‌های جنجالی علی کریمی پس از دیدار سپیدرود مقابل استقلال در هفته بیست و دوم لیگ برتر پخش شد.

 

 

صحبت های جنجالی علی کریمی پس از بازی با استقلال تهران

 

 

  • آغاز مناظره علی کریمی و محمدرضا ساکت از ساعت ۲۳:۳۰

محمدرضا ساکت: برای علی خسروی، پیشکسوت داوری آرزوی سلامتی دارم و قهرمانی مقتدرانه فرزندان ایران اسلامی در تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا را تبریک عرض کرده و این قهرمانی را به روح زنده یاد بابک معصومی تقدیم می‌کنیم.
علی کریمی: خوشحال هستم که مجددا در خدمت مردم باشم و امیدوارم برنامه جذابی شود و تمام اتفاقاتی که می‌افتد، قضاوت آن برعهده مردم باشد.
علی کریمی: دو، سه ماه قبل یک سری صحبت‌ها را راجع به سوالاتی که فدراسیون فوتبال به دلیل اینکه وظیفه‌اش است، گفتم که باید پاسخ دهد که در آن مقطع هیچ یک از اعضای فدراسیون آن را جواب ندادند و طبیعتا صحبت‌های جدیدم در راستای همان‌ها بود؛ طرف حساب من هم آقای تاج به‌عنوان رییس فدراسیون بود اما آقای ساکت هم زحمت کشیدند و امشب به این برنامه آمدند؛ چون تمام قراردادهایی که راجع به آن بحث کرده‌ام امضای آقای تاج پای آن است؛ یکی از صحبت‌هایی که در این چند وقت که خودم روی آن دقت کردم، بحث ایران نوین است؛ ۶۹ میلیارد تومانی که فدراسیون فوتبال برای آن خسارت داده و به دلیل دو، سه هفته پخش نشدن تلویزیونی مسابقات ۶۹ میلیارد تومان به این شرکت خسارت دادید و همچنین به دلیل عدم نصب تابلوهای تبلیغاتی ردیف سوم این اتفاق صورت گرفته است؛ در سال اول ۲۳ میلیارد تومان و در سال دوم ۴۶ میلیارد تومان خسارت بوده است؛ باید عملکرد طوری تنظیم می‌شد که در سال دوم خسارت کمتر می‌شد اما دقیقا خسارت دو برابر بیشتر شد؛ چرا از کنار حق باشگاه‌ها گذشتید و به راحتی ۶۹ میلیارد تومان خسارت دادید؟
محمدرضا ساکت: به دلیل مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا آقای تاج در چین تایپه هستند و ضرورت داشت در آنجا باشند؛ فدراسیون و سازمان لیگ در موضوع ایران نوین بارها پاسخگویی داشته و اینکه آقای علی کریمی این مسائل را می‌گوید، فدراسیون باز هم پاسخگویی خواهد کرد؛ خیلی خوب است در این بخش‌ها مفاهمه باشد که نامش را مناظره گذاشته‌اید؛ فدراسیون همیشه از منتقد منصف و مودب حمایت می‌کند؛ در تبلیغات محیطی که در سال‌های ۹۳ تا ۹۵ توسط فدراسیون و سازمان لیگ وقت انجام شد، جهش زیادی در بحث درآمدزایی صورت گرفت؛ قرارداد با حضور دستگاه‌های نظارتی امضا و اجرایی شد؛ در طول اجرا بخش‌هایی دچار مشکل شد که فدراسیون زیر بار آن نرفت؛ در متن قراردادهای تجاری آمده که اگر اختلافی بین طرفین بود نهادهای نظارتی ورود کنند.

محمدرضا ساکت: به دلیل برنامه‌های تیم ملی و برخی علل دیگر بخشی از قراردادها با ایران نوین اجرایی نشد؛ پشت نیمکت ذخیره ها فضای تبلیغ در نظر گرفته شده بود که به مشکل خورد؛ در ایران تنها تیم ذوب‌آهن اختیار ورزشگاهش را دارد و امیدواریم باشگاه فولاد هم به این مهم برسد؛ به همین دلیل در تبلیغات پشت نیمکت و ردیف سوم تبلیغات دور زمین مشکلاتی به وجود آمد؛ این مسائل به کانون کارشناسان دادگستری ارجاع داده شد و به داوری رفت؛ تمام مدارک و مستندات هست؛ پاسخگویی فدراسیون و سازمان لیگ، از طریق مجمع فدراسیون داده شده است؛ هیأت رییسه سازمان لیگ از سوی باشگاه‌ها تعیین می‌شود؛ حسابرس و بازرس مستقل وجود دارد؛ آنها تمام این گزارش‌ها را استماع کردند و حسابرسی پایان سال انجام شد.
علی کریمی: تخفیفی که برای این قراردادها می‌دهید باید مصوبه هیأت رییسه باشد؛ آیا باشگاه‌ها قبول کردند که ۶۹ میلیارد تومان از حق آنها کم شود؟؛ دوست دارم مدیر عامل یا اعضای مجمع هیأت رییسه فدراسیون در این باره حرف بزنند؛ آقای ساکت، شما در مورد شرایط و حکمی است که ۳۵ میلیارد تومان برای حکم دادگاه را هنوز نگرفتید و صدای آن را دریافت نکرده‌اید؛ آخرین مهلتی هم که گرفته‌اید برای آذرماه سال آینده است؛ چطور می‌شود فدراسیون برای این مسائل ۶۹ میلیارد تومان متضرر شود؟
محمدرضا ساکت: بین تخفیف و خسارت تفاوت وجود دارد؛ خسارت را طرف مقابل درخواست کرده است؛ هر دو طرف نسبت به هم تعهداتی داشتند؛ تعهداتی که به دلیل مشکلات ورزشگاه‌ها وجود داشت، مشکلاتی را در این قرارداد از سوی فدراسیون و باشگاه‌ها به وجود آورد؛ خسارت بیشتر از این‌ها بود؛ بعد از آنکه کانون کارشناسان و هیأت داوری تایید کرد، تضامینی گرفته شد و به همین دلیل است که حکم دادگاه و دادگستری کل تهران نشان داد براساس مدارکی که از طرف مقابل داشتیم، آنها اقدام کردند؛ عددی که الان بدهکار هستند نزدیک ۲۰ میلیارد تومان است؛ ایران نوین مبلغ بدهی را به صورت زمین به سازمان لیگ داده شده ولی سازمان لیگ گفته زمین باید تبدیل به پول شود تا قبول کنیم.
علی کریمی: این زمین‌ها کجاست؟
محمدرضا ساکت: در چند نقطه است.
علی کریمی: ما می‌خواهیم درباره قانون صحبت کنیم؛ این زمین‌هایی که می‌گویید کجاست؟
محمدرضا ساکت: در شمال، تهران و ورامین هست اما سازمان لیگ اعلام کرده زمین قبول نمی‌کنم و باید این‌ها تبدیل به پول شود؛ حتما تمام باشگاه‌ها این قدرت نظر را دارند و اینطور نیست که تخفیفی داده شده باشد؛ به دلیل آیتم‌هایی که وجود داشته اینطور تصمیم‌گیری شده است؛ در خود قراردادها تعیین می‌شود در صورت بروز اختلاف باید چگونه تصمیم‌گیری شود؛ انجام این قرارداد به نوعی توسط سازمان بازرسی بود؛ شاید سازمان بازرسی با این مسئله اختلاف داشته باشد؛ در قرارداد موضوع ذکر شده و طرفین ملزم به اجرای آن هستند؛ نحوه رسیدگی به اختلافات مشخص شده و در قرارداد ما و ایران نوین به این شکل است.
علی کریمی: شما(ساکت) می‌گویید ۲۰ میلیارد تومان بدهی است.
محمدرضا ساکت: ۸ میلیارد تومان دریافت شده، ۲ میلیارد تومان چک گرفتیم و ۲۰ میلیارد دیگر را به صورت زمین پرداخت کرده‌اند.
علی کریمی:اما شما بدون اطلاع تا آذرماه سال دیگر دست نگه داشتید تا این مبلغ پرداخت شود.
محمدرضا ساکت: این زمین باید به فروش برود؛ سازمان لیگ و فدراسیون گفته‌اند زمین قبول نمی‌کنیم و باید تبدیل به پول شود.
علی کریمی: مگر فدراسیون که باید حق باشگاه‌ها را بگیرد، می‌تواند زمین معامله کند؟ مگر بنگاه معاملاتی است؟؛ یک سری آدم در این وسط پول‌هایی پس دادند و استعفا کردند؛ اگر حرفم اشتباه است، می‌توانید شکایت کنید.
محمدرضا ساکت: در مناظره صحبت غیر مستند نکنید.
علی کریمی: اگر غیر مستند است و درست نیست شکایت کنید؛ شما که دست به شکایتتان خوب است؛ اگر صحبت‌های دیگر بزنید، من هم حرف‌هایی دارم. سوال کردم و گفتم خانمی که در سازمان لیگ بوده و در بخش اقتصادی فعالیت داشته، چرا در این داستان ایران نوین استعفا داد؟
محمدرضا ساکت: بنده اطلاعی ندارم؛ ممکن است آدمی بیاید و برود؛ ۳۰ میلیارد خسارت بوده که ۲۰ میلیارد تومان آن با دادن زمین پرداخته شده که باید فروخته شود؛ سازمان لیگ از سه، چهار سال قبل در این بخش کار خوبی کرد که جای تقدیر دارد؛ مبنای سازمان لیگ و ایران نوین قرارداد بوده و ارجاع به داوری هم وجود داشته که بخشی از حقوق را نیز برگردانده است.
علی کریمی: من قانع نشدم و قضاوت با مردم است؛ حق پخش در بازی‌های مقدماتی جام جهانی مقابل عمان و هند توسط شرکت ایتالیایی که در سنگاپور فعالیت دارد، ۷۲ هزار دلار بوده است؛ نخستین ایمیل برای پرداخت این مبلغ با تایید دبیر فدراسیون بوده ولی در ایمیل بعد آقای ترابیان حسابی غیر از فدراسیون داده که البته پس از آن اعلام کردند ایمیل آقای ترابیان هک شده است؛ الان هنوز معلوم نیست این پول در حساب چه شخصی رفته است؛ این اتفاق در سال ۹۴ افتاده است.

 

  • ترین‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر

حرکات تکنیکی: حسن بیت‌سعید، اکبر صادقی، علی علیپور، علی کریمی، مهدی زبیدی، امیرحسین فشنگچی، دانیال اسماعیلی‌فر، محمدرضا خلعتبری، وحید امیری و محمد ابراهیمی.
تیرک دروازه: رضا دهقانی(مقابل نفت تهران)
کار تیمی: پرسپولیس(برابر صنعت نفت)
موقعیت از دست رفته: سلیمان کریپیچ(مقابل گسترش فولاد)
پاس گل: فرشید اسماعیلی(برابر سپیدرود)
مهار برتر: حامد فلاح‌زاده(مقابل ذوب‌آهن)
گل برتر: قاسم حدادی‌فر(برابر سایپا)

 

* خلاصه‌ای از ۶ بازی هفته بیست و سوم لیگ برتر پخش شد.

منبع: ورزش سه

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه