با طلای ۱۱۵ هزار تومانی خداحافظی کنید

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلاوجواهر گفت: با توجه به شرایط فعلی پیش‌بینی بازار طلا میسر نیست اما به هرحال نمی‌توان انتظار بازگشت قیمت طلا به رقم هایی مانند ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تومان را داشت.

با طلای ۱۱۵ هزار تومانی خداحافظی کنید

به گزارش ۸دی، محمد محمدولی در ارتباط با قیمت طلا که این روزها به بالاترین رقم خود رسیده است، اظهار کرد: موضوعاتی مانند نوسانات شدید نرخ ارز در قیمت طلا هم تاثیر می‌گذارد. از سوی دیگر قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی نیز در قیمت طلای ۱۸ عیار تعیین‌کننده است.

وی ادامه داد: البته ممکن است که نوسانات جهانی نسبت به قیمت طلا در ایران کمرنگ‌تر باشد اما به هر حال این موارد تاثیرات خاص خود را بر جای می‌گذارد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر همچنین موضوعات سیاسی و همسایگان ایران را در قیمت طلا بی تاثیر ندانست و اظهار کرد: علاوه بر رکودی که از گذشته در بازار طلا حاکم بود اکنون با شرایط پیش آمده این وضعیت تشدید شده است. هیچ یک از همکاران ما راضی به این نوع نوسانات قیمت نیستند و مطلوب ما این است که نوسانات قیمت طلا بسیار اندک و آرامش در بازار حاکم باشد.

حواسمان‌ به حباب سکه باشد

وی با تاکید بر تشدید رکود بازار طلا در روزهای گذشته، اظهار کرد: مردم نمی‌دانند که باید طلا بخرند یا خیر. امیدواریم که شرایط هر چه زودتر به ثبات برسد تا همکاران ما هم با راحتی بیشتری بتوانند فعالیت کنند و برای خود تصمیم بگیرند.

محمدولی در پاسخ به این سوال که آیا کاهش مجدد قیمت طلا امکان پذیر است؟ گفت: نمی‌توان وضعیت بازار را به طور ۱۰۰ درصدی پیش‌بینی کرد. اما هر گاه نوسانات حالت صعودی پیدا می‌کند پس از مدتی ممکن است کمی هم شیب نزولی پیدا کند اما اینکه بخواهیم انتظار داشته باشیم تغییر قیمت‌ها به گونه‌ای باشد که به عنوان مثال طلای ۱۵۰ هزار تومانی به گرمی ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تومان بازگردد، بعید به نظر می رسد. اما به هر حال امیدواریم که تعادل در بازار ایجاد شود.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر در بخشی از صحبت‌های خود نیز به موضوع پیش فروش سکه اشاره و اظهار امیدواری کرد برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که امکان واگذاری این سکه‌ها در زمان مقرر وجود داشته باشد.

محمدولی در پایان گفت: ثبت نام های صورت گرفته می تواند در تنظیم بازار داخلی موثر باشد اما باید توجه کرد که شرایط به گونه‌ای پیش نرود که بازار سکه حالت حبابی پیدا کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه