طعنه تلخ کریمی به ساکتان و خبرنگاران: من به جای شما پرسیدم

علی کریمی با بیان اینکه آنها که سکوت می‌کنند بعدها مشکلات این سکوت را خواهند دید، خطاب خبرنگاران گفت: شما که این سوالات را از مسئولان فدراسیون فوتبال نمی‌پرسید من به جای شما این کار را انجام دادم.

طعنه تلخ کریمی به ساکتان و خبرنگاران: من به جای شما پرسیدم

به گزارش ۸دی، علی کریمی سه‌شنبه ۲۳ بهمن، قبل از حضور در کمیته انضباطی گفت: امروز طبق درخواست کمیته انضباطی به اینجا آمدم تا در خصوص اتفاقاتی که پیش آمده صحبت کنم.

وی تاکید کرد: باید در جلسه حضور پیدا کنم تا ببینم چه صحبت هایی با من انجام خواهد شد تا بتوانم از خود دفاع کنم.

کریمی در خصوص بحث در مورد مربی بدنساز تیم ملی گفت: سباستین مربی بدنساز تیم ملی مدرک مربیگری نداشت اما مسئولان فدراسیون فوتبال و کارلوس کی‌روش با روابطی که داشتند، مدرک گرفت اما در مجموع بحث من این است که شما خبرنگاران زحمت کشیدید و آمدید هنوز در مورد اخراج دستیاران ایرانی جواب قانع کننده ای نگرفته اید.

وی در پاسخ به این پرسش که ما هنوز متوجه کنار رفتن شما هم از تیم ملی نشده‌ایم، گفت: من آن چیزی را که در مورد تیم ملی فکر می‌کردم اشتباه بود، بنابراین تشخیص دادم از تیم ملی کنار بروم. آن روزها می‌دانستم که چنین اتفاقاتی رخ می دهد، بنابراین خودم را کنار کشیدم اما بعد از من آقای نکونام، پیروانی و نمازی هم کنار گذاشته شدند.

سرمربی سپیدرود رشت در خصوص جلسه با مهدی تاج هم افزود: شاید قرار است تاج بعد از جام جهانی صحبت کند. احتمالا صحبت‌های من حاشیه سازی می‌کند برای تیم ملی در جام جهانی.

وی در پاسخ به این پرسش که دلیل احضاریه‌ای که برای شما فرستاده شده است، چیست، گفت: هیچ حرفی به من نزده‌اند و تنها مرا احضار کرده‌اند اما فکر می‌کنم به دلیل همین صحبت‌هایی است که در این چند روزه انجام شده و من می‌روم ببینم چه اتفاقی خواهد افتاد.

کریمی در پاسخ به این سوال که شما یک جلسه با مهدی تاج داشتید اما بعد از آن سکوت کردید، گفت:من سکوت نکردم بلکه تمام حرف‌هایم را زدم و انتقادهایی را که داشتم بیان کردم و برخی صحبت‌هایم را در کانالم برای دومین بار منتشر کردم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر کمیته انضباطی به شما بگوید که سکوت کند و حرفی نزنید، آیا قبول خواهید کرد؟ گفت: آنها باید پاسخگو باشند. من سوال از آنها کردم پس باید آنها جواب مرا بدهند. باید مردم را از این موضوع روشن کنند. این روزها دلخوشی مردم فوتبال است. اگر من دروغ یا تهمتی به کسی زده‌ام، باید آنها مرا تفهیم اتهام کنند، ولی من تا پایان این موضوع هستم، کنار نخواهم کشید و می‌دانم که مردم هم منتظر پایان این موضوع هستند.

کریمی در ادامه خاطرنشان کرد: من قبل از جلسه با شما صحبت کردم اما امیدوارم در پایان جلسه سراغ من نیایید و مستقیم به سمت مسئولان کمیته انضباطی بروید.

وی در خصوص مسئله مبهم بلیت فروشی هم گفت: اگر مسئولان بلیت فروشی هیچ مشکلی نداشتند، چرا در حال حاضر باید ۲۴ درصد از این مبلغ را کم کنند؟ بحث بلیت فروشی باید به ۱۰ تا ۱۱ درصد می رسید و آنها می توانستند آن را به ۵ درصد تقلیل دهند اما چرا این اتفاق نیفتاد؟

کریمی خاطرنشان کرد: این موضوع باعث می‌شد حق باشگاه‌ها بیشتر شود، چه آنها که خصوصی بودند و چه باشگاه‌هایی که دولت به آنها کمک می‌کرد که می توانست این موضوع کمک موثری به تیم های لیگ برتری باشد. شما می‌دانید که تمام تیم‌های ما مشکلات مالی دارند و سال هاست که با آن درگیر هستند. پس حالا که فدراسیون می‌تواند از نظر مالی به باشگاه‌ها با این موضوع کمک کند، چرا چنین کاری را انجام نمی‌دهد که شرایط مالی باشگاه‌ها هم بهتر شود؟

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه رسانه‌ها به این موضوع هم پرداخته‌اند، گفت: آنها تا حدودی این کار را کردند و من هم به خود فردوسی پور هم گفتم، ولی نتیجه ای نداد. این موضوع باید به مناقصه یا مزایده گذاشته می‌شد تا ارگان‌های دیگر هم شرکت کنند، شاید می‌توانستند موفق شوند.

کریمی در پاسخ به این سوال که آیا وکیل شما هم در این جلسه حضور پیدا خواهد کرد یا خیر، گفت: طبیعتا وکیل من خواهد بود اما او درباره مسائل فوتبال آشنایی ندارد اما اگر کار به مسائل حقوقی کشیده شود، او باید حضور کامل داشته باشد.

سرمربی سپیدرود رشت در پاسخ به این سوال که آیا نگران محرومیت نیستید، گفت: اگر محروم شدم که دیگر کاری نمی‌توانم انجام دهم. من از اول که شروع کردم می‌دانستم چنین اتفاقاتی پیش خواهد افتاد.

وی در خصوص استعفایش از سرمربیگری سپیدرود رشت گفت: استعفا زمانی معنای واقعی پیدا می‌کند که از این کلمه استفاده شود. من دست مسئولان باشگاه را باز گذاشتم تا خودشان در خصوص من تصمیم گیری کنند. اگر مسئولان باشگاه فکر می‌کنند که مشکل عدم نتیجه گیری ما کادر فنی است با کمال میل هر تصمیمی که مالک باشگاه بگیرد انجام می‌دهم و من دست آنها را باز گذاشتم تا خدایی نکرده حق باشگاه سپیدرود تضییع نشود.

کریمی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید این اختلاف ادامه دار خواهد بود و چرا این اتفاقات به وجود آمد گفت: سوالاتی بود که من از مسئولان فوتبال داشتم، آیا به نظر شما سوال کردن ایرادی دارد؟ شما که این سوالات را از مسئولان فدراسیون فوتبال نمی‌پرسید من به جای شما این کار را انجام دادم. در این چند روز چند روزنامه مطالب من را کار کردند و به آن پرداختند؟ من موضوعی را در خصوص آرمناک پطروسیان گفتم که بلافاصله یکی از سایت‌های خبری آرمناک را پیدا کرد و در این خصوص با او صحبت کرد. اینکه آرمناک چه جوابی داده مهم نیست اما برای من مهم این است که چرا در این شرایط آن سایت آرمناک را پیدا و از او سوال می‌کند اما پیگیر صحبت‌های من نمی‌شوند. آیا این دوستان انتظار دارند آرمناک بیاید و به آنها پاسخ بدهد و بگوید که بله من آن کار را انجام داده‌ام. زمان که بازی می‌کردم با رئیس هیات مدیره باشگاه چنین رفتاری داشته‌ام؟ شما یک زمانی بعضی مسائل را به خوبی شفاف سازی می‌کنید حتی اگر انتهای آفریقا باشد ولی اینجا این سوال را از من نمی‌پرسید و این برای من جای تعجب است.

وی تصریح کرد: فدراسیون جوابگو نیست اما من سوالاتم را پرسیدم، قرار است که آنها به من جواب بدهند. اما امیدوارم در یک رسانه معتبر این اتفاق بیفتد من از احضاریه نمی‌ترسم زیرا برای من از این احضاریه‌ها زیاد آمده ولی امیدوارم آنها در سایت فدراسیون فوتبال پاسخگو باشند یا حداقل در برنامه‌هایی که در این دو سال از فدراسیون حمایت کرده، جواب بدهند.

وی در پاسخ به این سوال که در زمان طاهری عدم شفافیت مالی در باشگاه پرسپولیس زیاد بوده است، گفت: من بارها گفته‌ام مسائلی که به باشگاه و بازیکنان ضربه روحی می‌زند و اعصاب هوادار را خرد می‌کند من تاییدش نمی کنم بحث این روزها که در خصوص طاهری، طارمی و هدایتی است دو نفر آنها از باشگاه رفته‌اند الان این صحبت‌ها به جز اینکه به تیم ضربه بزند آن هم در این شرایط حساس استفاده دیگری ندارد.

کریمی در پاسخ به این پرسش که صحبت‌های این روزهای شما به تیم ملی استرس وارد می‌کند، گفت: کدام تیم ملی، مگر الان ما در اردو هستیم که صحبت‌های من بخواهد حاشیه سازی کند؟ من تنها دو سوال کردم آیا کار بدی انجام دادم اتفاقاتی که در پرسپولیس می‌افتد به من ارتباطی ندارد مگر من در پرسپولیس کاره‌ای هستم؟ چند سال سعادت نصیب من شد که بازیکن پرسپولیس باشم و حالا هم اگر هواداران قابل بدانند من هم مثل آنها از تیم محبوبم حمایت می‌کنم و هوادار آن هستم.

کریمی ادامه داد: اما من یک سوال دارم چطور چند برنامه به این موضوع اختصاص داده می‌شود چطور فردی که تمام فوتبال مملکت ما در دست او است دو جلسه در موردش صحبت نمی‌کنند شما جواب من را بدهید من منتظر شنیدن جواب شما هستم. من در کانال خودم هم گفته‌ام هر کسی به نوعی دست به چنین کاری بزند تایید نمی‌کنم برای من فرقی ندارد چه کسی است و چه پستی دارد، من در حال حاضر مسئول چه تیمی هستم شما بگویید.

سرمربی سپیدرود گفت: در حال حاضر نزدیک به دو ماه است به عنوان سرمربی سپید رود در این تیم حضور دارم و طبیعتا حرفه‌ای نیست که بخواهم درباره باشگاهی دیگر صحبت کنم اما بعد از همان برنامه هم گفتم هیچ کدام از این کارهایی که آقایان در پرسپولیس می‌کنند مورد تایید من نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که بعد از صحبت‌های شما خیلی‌ها از جمله علی دایی از شما حمایت کردند، گفت: آنها از من حمایت نکنند، من شاید امروز در فوتبال باشم اما از فردا در این فوتبال دیگر شاهد من نباشید. این بار اگر بروم دیگر به فوتبال باز نخواهم گشت اما آنها چطور من را حمایت کردند؟ کی حمایت کردند؟ آقای دایی کی از من حمایت کرد، می‌شود شما زمان دقیق آن را به من بگویید؟ من بعد از بازی مقابل استقلال هم گفتم صحبت‌های امثال قلعه نویی و دیگر مربیان برای من قابل احترام است اما من کار خودم را انجام می‌دهم من که دیگر نمی‌خواهم در این فوتبال باشم ولی برای آنهایی که هستند طبیعتا اگر سکوت کنند شرایط بدتر خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات فوتبال ما حل خواهد شد یا خیر، گفت: وقتی برای انتخاب یک عضو هیات رئیسه این همه بگیر و ببند وجود دارد طبیعتا فکر نمی‌کنم تا مدت‌ها کسی جز آنهایی که در این دایره هستند بتوانند شرایط حضور در فوتبال را پیدا کنند. وقتی این فوتبال درست خواهد شد که باید کسی باشد که تکراری نبوده زیرا آنهایی که تکراری هستند کارنامه آنها مشخص و امتحان خود را پس داده اند. آنهایی که سکوت می‌کنند بعدها مشکلات این سکوت را خواهند دید.

کریمی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا مدارک مستندی برای جلسه امروز در اختیار دارید یا خیر گفت: مطمئنا بدون مستندات در جلسه حضور پیدا نخواهیم کرد و با تمام مدارکی که داشتیم آمده ایم تا از حق فوتبال دفاع کنیم.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه