نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس :

وضع مالیات بر خرده‌فروشی‌ها بهترین بازدارنده در میزان مصرف دخانیات کشور است

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ایران را آخرین کشور پرداخت‌کننده مالیات بر مصرف سیگار در بین ۱۸۰ کشور دنیا نام برد و گفت: وضع مالیات بر خرده‌فروشی‌ها بهترین بازدارنده در میزان مصرف دخانیات کشور است.

وضع مالیات بر خرده‌فروشی‌ها بهترین بازدارنده در میزان مصرف دخانیات کشور است

به گزارش هشت دی،محمدحسین قربانی  در رشت با اشاره به عضویت ایران در کنوانسیون مبارزه با دخانیات جهان اظهار کرد: در سال ۸۵ قانون مبارزه با مواد مخدر در کشور وضع شد و در یک سال بعد آیین‌نامه اجرایی آن توسط دولت به تصویب رسید و ابلاغ شد.

وی تنها راه مبارزه با دخانیات را قوه قهریه ندانست و افزود: بهترین راه مبارزه با دخانیات وضع مالیات بر خرده‌فروشی‌ها هست.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همه باید بپذیرند که در پی مصرف دخانیات باید مالیات آن را نیز بپردازند، گفت: برخی‌ها موافق‌اند که محدودیت‌هایی باید برای تولید، تولید مشترک یا برندها ایجاد کنند اما وضع مالیات بر خرد فروشی‌ها بهترین شیوه کنترل مصرف دخانیات است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه وضع مالیات بر خرده‌فروشی‌های دخانیات بهترین شیوه برای افزایش سلامت اجتماعی است تصریح کرد: ما نمی‌توانیم هزینه درمان ۵۵ هزار نفر مرگ‌ومیر ناشی از مصرف دخانیات را بپردازیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان از موافقت خود با تولید مواد دخانی خبر داد و افزود: موافق تولید داخل سیگار هستم چون برخی‌ها از خارج از کشور در ایران در حوزه سیگار سرمایه‌گذاری کرده‌اند و سالانه هشت هزار میلیارد تومان به جیب می‌زنند و می‌برند اما باید مالیات را باید در خورده فروشی گنجاند.

قربانی بابیان اینکه وضع مالیات بر خرده‌فروشی‌ها بهترین بازدارنده و کنترل‌کننده در میزان مصرف دخانیات است خاطرنشان کرد: باید مالیات بر تولید داخل با یک قیمت مشخص، مالیات بر تولید مشترک بیشتر بر مالیات تولید در داخل و همچنین مالیات تولید سیگار برند در کشور از همه بیشتر باشد.

وی با اشاره به اینکه در بین ۱۸۰ کشور دنیا، ایران جز آخرین کشورهایی هست که مالیات مصرف از دخانیات می‌پردازد گفت: نباید به این موضع دامن زده شود چون دخانیات در کشور اشتغال ایجاد می‌کند ما مالیات آن را حذف کنیم.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه