نماینده مردم بندرانزلی مطرح کرد

جای خالی سهم ۲۵ تا ۵۰ درصدی تعاونی‌ها در تولید کشور/ احیا و حمایت از تعاونی‌ها ضرورت دارد

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی به سهم ۲۵ تا ۵۰ درصدی تعاونی‌ها در تولید کشور اشاره کرد و گفت: لازم است ظرفیت تعاونی‌ها جدی گرفته‌شده و از تعاونی‌ها حمایت شود.

جای خالی سهم ۲۵ تا ۵۰ درصدی تعاونی‌ها در تولید کشور/ احیا و حمایت از تعاونی‌ها ضرورت دارد

به گزارش هشت دی،حسن خسته بند  در رشت با اشاره به نقش تعاونی‌ها در توسعه اقتصاد اظهار کرد: در قانون اساسی نقش تعاونی‌ها بسیار پررنگ دیده‌شده است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر به‌کارگیری از همه ظرفیت‌های تعاونی‌ها در چرخه تولید افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب تعاونی‌ها در پایان برنامه پنجم باید حداقل ۲۵درصد از سهم موردنیاز در بخش‌های مختلف را محقق کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش تعاون دولت هنوز توانسته لوایحی را به مجلس تقدیم کند تا بتوانیم تقویت تعاونی‌ها را که در حال حاضر در بسیاری از کشورها انجام می‌شود را به ثمر برسانیم.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیت و نقاط قوتی که در بخش تعاونی‌ها وجود دارد، متأسفانه از به‌کارگیری و فعال کردن آن‌ها در کشور عقب هستیم تصریح کرد: چون دولت و بسیاری از ارکان نظام باوری نسبت به ظرفیت تعاونی‌ها ندارند سهم به سزایی از تعاونی‌ها که می‌توانند ۲۵ تا ۵۰ درصد چرخه تولید را به خود اختصاص دهند نادیده گرفته‌شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با ابراز امیدواری از فعال شدن تعاونی‌ها در کشور و گرفتن دست تولید و تقویت اقتصاد خاطرنشان کرد: تاکنون در کشور فرهنگ تعاونی جا نیفتاده درحالی‌که تعاونی می‌تواند نقش مهمی را در تولید کشور به خود اختصاص دهد.

خسته بند با تاکید بر جدی گرفتن تعاونی‌ها و حمایت از فعالان بخش تعاون گفت: نباید در حد شعار به تعاونی‌ها پرداخته شود بلکه باید قوانینی را که در رابطه با تعاونی‌ها وجود دارد و بر زمین‌مانده توسط دولت به مرحله اجرا برسد.

این نماینده مجلس به فاصله زیاد تاکید قانون اساس به تعاونی و اجرای آن در کشور اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد در آینده قوانین جدیدی با طرح‌هایی که توسط مجلس و دولت به آن تاکید می‌شود ضمانت اجرایی پیدا کند . ابتر نماند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه