عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با 8دی:

وزیر کشاورزی باید درباره واردات برنج در مجلس پاسخگو باشد/ نمایندگان با جدیت پیگیر استیضاح حجتی هستند

عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه با جدیت پیگیر استیضاح وزیر کشاورزی هستیم، گفت: ظلم از این بیشتر نمی شود که به کشاورز تغییر کاربری نمی دهند و اعمال زور می کنند که باید برنج بکاری و وقتی برنج می کارد با واردات برنج اجازه نمی دهند که محصولش را در داخل به فروش برساند.

وزیر کشاورزی باید درباره واردات برنج در مجلس پاسخگو باشد/ نمایندگان با جدیت پیگیر استیضاح حجتی هستند

به گزارش ۸دی، خبر واردات برنج هندی و تایلندی برای توزیع در بازار به منظور تأمین نیاز مردم در حالی به گوش می رسد که هنوز کشاورزان گیلانی با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند.

محمدصادق حسنی جوریابی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ۸دی این اقدام را قابل توجیه ندانست و درباره اقدامات نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی برای مقابله با این موضوع، اظهار کرد: ما هر کاری که می توانیم انجام دهیم انجام داده ایم و با جدیت پیگیر هستیم تا با واردات برنج در شرایطی که کشاورزان داخلی برای فروش محصولشان با مشکل مواجه هستند، مقابله کنیم.

وی افزود: بر اساس قانون، وزیر کشاورزی باید اجازه واردات برنج را بدهد و به نظر می رسد افرادی رانت خوار در اطراف ایشان هستند و به همین دلیل چنین مجوزهایی صادر می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: ما می گوییم نیاز کشور برای برنج نیم میلیون تن در سال است، در حالی که الان حدود ۲ میلیون تن برنج وارد بازار می کنند و این یعنی مازاد عرضه بر تقاضا و در نتیجه فروش نرفتن برنج تولید داخل.

وی با بیان اینکه با جدیت پیگیر استیضاح وزیر کشاورزی هستیم، گفت: حجتی باید به مجلس بیایند و در این خصوص پاسخ دهند.

نماینده مردم رشت در مجلس در خصوص اقدامات نمایندگان استان، گفت: ۱۱ نفر از نمایندگان استان در غیاب ۲ نماینده دیگر، نزد معاون اول رئیس جمهور رفتیم و این مشکل را با وی در میان گذاشتیم و از او خواستیم که کارشناس بفرستند و وضعیت کشاورزان را در استان از نزدیک ببینند.

وی با بیان اینکه امیدوارم وزیر کشاورزی در مجلس حاضر شود و نمایندگان با اعمال قدرتی که می کنند به وی نشان دهند که کشاورزان هم حق حیات دارند، گفت: ظلم از این بیشتر نمی شود که به کشاورز تغییر کاربری نمی دهند و اعمال زور می کنند که باید برنج بکاری و وقتی برنج می کارد با واردات برنج اجازه نمی دهند که محصولش را در داخل به فروش برساند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه