عده‌ای مدعی بودند می‌توانند تحریم‌ها را دور بزنند اما ملت را دور زدند

رئیس‌جمهور گفت:عده‌ای مدعی بودند می‌توانند تحریم‌ها را دور زده و آثار تحریم را از بین ببرند،اما آنها در عمل ملت و منافع ملی را دور زدند بطوریکه امروز پس گرفتن حقوق مردم از این افراد به یک معضل تبدیل شده است.

عده‌ای مدعی بودند می‌توانند تحریم‌ها را دور بزنند اما ملت را دور زدند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار مجمع نمایندگان استان یزد گفت: مردم ایران برای حفظ آرمان‌هایشان در برابر فشارها ایستادگی کرده‌اند و می‌کنند، ما وظیفه داریم با برنامه‌ریزی و تدبیر، زمینه‌های لازم برای کاهش مشکلات داخلی و خارجی و توسعه کشور را فراهم آوریم.

وی با تأکید بر اینکه باید همه قوا و مسئولین برای حل و فصل مشکلات مردم با یکدیگر همکاری کنند، افزود: امروز وظیفه همه ماست که فشارهای ظالمانه ناشی از تحریم‌های ناروا علیه ملت را مرتفع کنیم تا شاهد آینده‌ای بهتر برای کشور باشیم.

روحانی با ابراز تأسف از سوء‌استفاده برخی افراد از شرایط تحریم کشور گفت: عده‌ای مدعی بودند که می‌توانند تحریم‌ها را دور زده و آثار تحریم را از بین ببرند، اما آنها در عمل ملت و منافع ملی را دور زدند بطوریکه امروز پس گرفتن حقوق مردم از این افراد به یک معضل تبدیل شده است.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد استان یزد، اظهار داشت: این استان می‌تواند به قطب سلامت و علمی کشور تبدیل شود و مردم یزد به خوبی قابلیت ساماندهی مشکلات و جذب سرمایه‌گذاری برای توسعه استان را دارند.

روحانی کم آبی و محدودیت منابع آب شیرین را یکی از بزرگترین معضلات کشور بویژه در استان یزد دانست و با بیان راهکارهای مطرح برای مواجهه با بحران کم‌آبی، بر استفاده و بهره‌وری درست از منابع آبی کشور بویژه در بخش کشاورزی تأکید کرد.

رییس جمهور مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام و نیز تأمین آب شرب مورد نیاز صنایع، کشاورزی و آشامیدنی مردم را ضروری خواند و از حمایت همه جانبه دولت برای حفظ محیط زیست و مبارزه با پدیده بیابان‌زایی و ریزگردها خبر داد.

روحانی یزد را از مراکز مهم گردشگری کشور توصیف کرد و با اشاره به جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهرهای استان یزد، خواستار حفظ بافت سنتی و احداث مراکز گردشگری و اقامتی این استان شد.

پیش از سخنان رییس جمهور نمایندگان استان یزد با بیان برخی از مهمترین مشکلات شهرهای این استان از جمله، محدودیت منابع آب، تشدید پدیده ریزگردها، افزایش مهاجرت، شهرنشینی، حضور پناهندگان افغان، دو رقمی شدن نرخ بیکاری و کاغذبازی اداری، راهکارهای خود را برای حل این مشکلات ارائه کردند.

نمایندگان استان یزد با اشاره به ظرفیت‌های این استان در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی و وجود توانمندی در جذب سرمایه‌گذاری، خواستار برنامه‌ریزی دولت برای تأمین بودجه استان، اتمام طرح‌های نیمه‌تمام و ایجاد صنایع مادر و جانبی نظیر طرح‌های مرتبط با انرژی خورشیدی شدند.

نمایندگان استان یزد همچنین از سیاست‌های دولت یازدهم که منجر به تقویت حس اعتماد مردم به حاکمیت، افزایش امید به آینده و ایجاد آرامش در کشور شد، قدردانی کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه